Gå til innhold

Iphone og Blackberry øker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis salget av et produkt fortsetter å øke er det vel ikke overpriset, er det vel?

 

Nokias salg går nedover . . . hva kan man si om prisingen på deres produkter da? :)

 

Edit: Rettet opp noen klipp og lim mangler.

 

At salget går opp eller ned har vel ingenting med overprising å gjøre?

Iphone er overpriset uansett hvor mye den selger.

Lenke til kommentar
det har blitt så mange iPhones der ute nå at det er nesten kjedelig...."alle" har jo iPhone...

 

At mange har den samme telefonen/plattformen er for øyeblikket bra for eierne, av den enkle grunn at man får bedre nytte av diverse applikasjoner og tjenester som ikke er kryssplattform (og dem er det ikke så mange av ennå). Eksempelvis kan jeg både ringe, sende meldinger og dele bilder (kvasi-MMS) med kjæresten min i Nederland på en enkel måte fordi hun også har iPhone med de samme applikasjonene. Gud skal vite det hadde blitt dyrt om hun hadde hatt en annen telefon. Å ha en unik telefon og betrakte den som et moteobjekt man kan være stolt av fordi ingen andre har den samme telefonen er bare tull. Vi får heller satse på at flere og flere applikasjoner/tjenester blir kryssplattform slik at det ikke spiller noen rolle hvilken telefon man har.

Lenke til kommentar
det har blitt så mange iPhones der ute nå at det er nesten kjedelig...."alle" har jo iPhone...

 

At mange har den samme telefonen/plattformen er for øyeblikket bra for eierne, av den enkle grunn at man får bedre nytte av diverse applikasjoner og tjenester som ikke er kryssplattform (og dem er det ikke så mange av ennå). Eksempelvis kan jeg både ringe, sende meldinger og dele bilder (kvasi-MMS) med kjæresten min i Nederland på en enkel måte fordi hun også har iPhone med de samme applikasjonene. Gud skal vite det hadde blitt dyrt om hun hadde hatt en annen telefon. Å ha en unik telefon og betrakte den som et moteobjekt man kan være stolt av fordi ingen andre har den samme telefonen er bare tull. Vi får heller satse på at flere og flere applikasjoner/tjenester blir kryssplattform slik at det ikke spiller noen rolle hvilken telefon man har.

 

Delevis enig.

Men se f.eks spotify. Det kom først til Iphone og Android selv om Symbian var og er mye større. Så det er ikke alltid det hjelper og ha en plattform mange andre har.

 

Men det er fult mulig og ha flere forskjellige telefoner med forskjellige utseender og tilpasser forskjellige brukere og få de samme fordeler som du nevner.

 

Samtidig er det jo Iphone som står i spissen for å sperre for applikasjoner som er ment å fungerer på flere plattformer/telefoner.

Lenke til kommentar
Symbian og Windows mobile sliter jo, så det er ikke rart de ga ut Spotify til iPhone OS og Android først da de er på vei opp og fram.

 

Hvilke aplikasjoner er det du sikter til som iPhone har sperret for å virke på andre platformer?

 

Tja, hvor skal man begynne. Dersom du skal ha et konkret program. Hva med Norsk Tipping sitt program for mobilen.

Lenke til kommentar
Litt usikker på hva du mener her. Mener du at programmer ikke kommer til iPhone, eller at det uvikles programmer bare til iPhone?

Så vidt jeg vet er det ikke noe program fra norsk tipping til iPhone enda, men det jobbes med et.

 

Hva er det å ikke forstå, som jeg sa:

"Samtidig er det jo Iphone som står i spissen for å sperre for applikasjoner som er ment å fungerer på flere plattformer/telefoner."

 

Dvs at f.eks Norsk tipping har laget et program som fungerer for alle telefoner, dvs bortsett fra Iphone. Fordi Apple har valt og ikke støtte slike program.

 

Ergo jobbes de mot felles standarder som åpner for slike fordeler som Marasmus nevnte over.

Lenke til kommentar
Symbian og Windows mobile sliter jo, så det er ikke rart de ga ut Spotify til iPhone OS og Android først da de er på vei opp og fram.

 

Og litt usikker hvorfor du setter Symbian og WIndows Mobil i samme bås. Jeg forstår hvorfor de valgte å ikke lage det til Windows Mobil først. Men Symbian var og er mye større enn Andorid og Iphone og derfor var det merkelig at de ikke valgte å gå etter den største kundegruppen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...