Gå til innhold

To i en fra DFI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Lurer veldig på hvilken brukergruppe de sikter på her.

Tja.. Dersom du kan starte dem uavhengig kan vel Ion delen kjøre en hjemmeserver av noe slag og alltid være på, mens du kun starter 775 delen når du trenger den.

Uansett, good effeort av DFI for å lage noe anderledes.

Jepp. Jeg savner imidlertid at noen tør gå andre veien;

Et helt strippa hovedkort med god komponentavstand og bios til overklokking - gjerne E-ATX. Altså uten lydkort, NIC og denslags fjas, for slikt har vi PCIe slotter til.

Kan godt mangle southbridge fullstandig så kan en heller sette opp diskene også via et kontrollerkort.

Lenke til kommentar

Tviler på at dette produktet kommer til norge. Man må være ganske desperat i forhold til strømpriser for å ville bruke dette systemet. Det er jo kun mtp strømforbruk dette har noen fordel.

Og; har man først en corvette i garasjen, er det vel fristende å bare bruke den istedenfor ford fiestaen..

Lenke til kommentar

Dette produktet er mye mer enn strømsparing, Blinc. Akkurat som det å ha flere biler er en fordel når både du og kona skal ut og kjøre samtidig, men ikke til samme plass. Jeg regner med du ikke har to like Corvetter i garasjen, men at du og kona finner dere hver deres bil som passer til hvert deres bruk. Ennå bedre er det at du kan multitaske og "bytte bil" ved å trykke på en knapp.

Lenke til kommentar

Hmm, hvis du skal multitaske som du sier, innebærer det at begge "maskinene" er i bruk samtidig. Slik sett vil du bruke MER strøm enn om du bare hadde holdt deg til P45 og en LGA775 cpu. Og disse to systemene vil jo ikke samarbeide om ytelsen på noen måte (slik jeg har forstått det). Derfor jeg mener at om du ikke er pinlig nøye med strømforbruk, vil en nok kun bruke P45-delen.

Mulig jeg overser behovet til en eller annen med mitt syn. Men jeg tenker at dagens cpu'er er såpass gode på multitasking at å ha en Atom i bakhånd er bortkasta

Endret av blinc
Lenke til kommentar

hmm, ville det ikke blitt enklere å hatt en liten filserver stående i kjelleren som man kan fjerntilkoble seg på? Sparer vel like mye strøm på det hvis man går for noe energieffektivt. Må man drive og kravle bak på kabinettet og trykke på brytere for å svitsje eller? Spår at dette blir den eneste innslaget av denne løsningen.

Lenke til kommentar

Uglegutt; Bytting av "pc" blir nok via hot key, ikke fysisk bak og trykke på en bryter.

 

Om jeg ser behovet spørs vel. Går ut i fra at disse ikke kan dele harddisk. DVD-rom går kanskje hvis de ikke bruken den samtidlig.

 

For de som har liten plass og ønsker seg en liten torrent server i tillegg til spill maskin, så ser jeg absolutt bruken. Men hvorfor settet dette på en eldrene 775 socket? :(

Lenke til kommentar

Dette er ypperlige greier. Kan ha en enkel liten desktop med ubuntu stående og gå hele tiden, men så snart man vil spille litt er det bare å fyre opp nummer 2. Vil vel spare godt både på energi og varme. Tror absolutt det er et marked for noe slik, men å gjøre det modulært slik som Simen1 nevner ville nok gjort saken bedre og mer attraktiv. En PCIE sak med KVM innbygd og et par brackets med forskjellige kontakter. Tror separert nettverk ville vært en fordel.

Lenke til kommentar

hmm, for å få det til på en pcie så måtte saken ha identifisert seg som skjermkort, tastatur, mus og nettverkskort.

 

og en måtte uansett kjørt i gang hovedkortet for å få strøm til pcie-bussen, noe som gjør ting en smule mer upraktisk en denne utgaven hvor en kan starte opp bare atom-ion delen om en ikke skal drive med noen tyngre cpu-løft (eller for den del la den delen stå å gå 24/7).

Lenke til kommentar

Atom er faktisk energigjerrig nok til at den kan kjøre på Idle-spenninga fra de fleste PSUer (10 W).

 

Den trenger forsåvidt ikke å identifisere seg som noe, bare den har en KVM-løsning bak kabinettet som forbinder den med nettverk, tastatur, mus og skjerm og forbinder den med hovedkortets porter for nettverk, tastatur, mus og skjerm.

Lenke til kommentar
Jeg kunne heller tenkt meg et Atom-Ion system på et PCIe-kort så man står friere til å velge hoved-hovedkort. Eneste ulempen er at det kan bli vanskelig å lage et så sømløst KVM-system som her.

Jeg er enig med Simen her. Vil tro det er mange som har en grei desktop som de er fornøyd med, men ønsker seg en liten server som kan kjøre 24/7. Bare se på antallet hjemme-NAS-produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...