Gå til innhold

Ny DVD skal vare i tusen år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de burde lage evigvarende harddisken, kopiere teknologien i de gamle 20mb IDE diskene som lever evig virker det som :p

 

Kan jeg klage / søke reklamsjon om en av BD-ene ikke funker om, si en tre fire hundre år?

 

Ta med kvittering ;)

er der de lurer deg, før dvdn ryker har blekket på kvitteringen fadet ut!

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
de burde lage evigvarende harddisken, kopiere teknologien i de gamle 20mb IDE diskene som lever evig virker det som :p

 

Kan jeg klage / søke reklamsjon om en av BD-ene ikke funker om, si en tre fire hundre år?

 

Ta med kvittering ;)

er der de lurer deg, før dvdn ryker har blekket på kvitteringen fadet ut!

Bare å lagre kvitteringen på BD-en :)

Lenke til kommentar
Husker da CDen kom. Vi ble da fortalt at disse ville vare i "hundrevis av år". Som vi alle vet, stemmer ikke dette (ta feks. cd-r plater, som i gjennomsnitt bare varer en håndfull år). "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me".

tror dem snakket om en teoretisk levetid på trykte plater lagret tørt og mørkt...

Lenke til kommentar

så på discovery når de fikk omvisning i et lager for film som et studio i usa hadde, der hadde de rullene sine lagret langt inni ei gammel gruve hvor ruller fra 1930-1940 var som nye fortsatt.

skal vel få en cd/dvd til og vare heftig lange om brent så direkte i perfekt lagringsmiljø.

tviler på de diamondisc lever et langt lykkelig liv oppbevarer du de på pulten i 1000år.

Lenke til kommentar
Husker da CDen kom. Vi ble da fortalt at disse ville vare i "hundrevis av år". Som vi alle vet, stemmer ikke dette (ta feks. cd-r plater, som i gjennomsnitt bare varer en håndfull år). "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me".

Jeg har cder som er 10-12 år gamle som funker, har faktisk bare opplevd at en serie med cder har sluttet å fungere pga alder, og det er de fargede verbatim cdene. (grønne, røde, blå, sterke farger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...