Gå til innhold

Universiteter vraker Kindle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men dette er ikke en gammel bok. Må kunne forvente framskritt.

Jeg velger å betrakte det at en bok noen ganger kan fortelle deg hva som står i den som et fremskritt. At den støtten ikke er lagt til på alle bøker enda gjør det ikke til et mindre fremskritt, det er bare ikke et helt gjennomført et. Det er vel ingen som stopper disse universitetene i å selv sørge for at skolebøkene blir lest inn? Hvis de sier de kjøper den boken som er lest inn, og det er nok av dem som sier det, skal du nok se en del av dem blir lest inn ganske så fort.

 

EDIT: At man kan bruke et physx-kort til fysikkutregninger er et fremskritt. At langt ifra alle har det, sånn at mange ikke vil få noe ut av det bør ikke alene være grunn til å ikke implementere systemet når man lager et spill. (forsøk på å trekke en parallell)

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Jeg er enig om kun pga. Kindle systemet er fryktelig dårlig i forhold til hva som er teknisk mulig, samt at det er forferdelig "fastlåsende". Du eier blandt annet ikke de tekstene som du har kjøpt, og de kan velge å slette dem fra din enhet om de vil stoppe "abbonementet" senere og annet slikt tull. Dyrt i forhold til hva det er rent teknologisk er det også.

 

Men jeg er også enig i at det er på høy høy tid å ta et steg i denne retningen. Vi studenter betaler flerfoldige tusenvis av kroner på bøker som bare brukes et semester, oppdateres annethvert år, og vi må slepe rundt på hver dag. Flott at de da også veier et halvt ton hver. Det er jo så fryktelig unødvendig i denne digitale alder. Bøkene burde kunne digitalt distribueres og dermed kostet en brøkdel så mye - være "vektløse" og alltid tilgjengelige. Mye besparelser for samfunnet og miljøet ville det også vært. Det er helt sinnsykt hvor mange bøker som bare blir til boss i løpet av et år eller to i dagens skolesystem. En helt annen men likevel viktig ting er jo rent praktiske fordeler når du leser, slik som å SØKE! Å gud hvor mange ganger jeg har ønsket at det var mulig å søke i tekstbøkene mine på skolen...

 

Anyway, rant off... Forhåpentligvis får vi et bedre alternativ til Kindle på sikt som en standard som vil ta over. Bare synd jeg vil være ferdig med alt av studier før det realistisk vil skje :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Låsingen vil være et stort problem, når jeg gikk på nth hadde vi mye matirale som var satt sammen av lærer eller andre på skolen. Dette hadde da måtte gå via amazon? inklusive rettelser høres kronglete og dyrt ut.

Sjønner også det med tekst til tale, er ikke i vanlige bøker heller :o) men en grei ekstra egenskap.

Er tilbake til låsingen, kidle vil ikke være kompatible med noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...