Gå til innhold

AMD og Intel inngår forlik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har de inngått et forlik som skal sette punktum for alt av antitrust- og patentbruddssaker.

 

Dette er feil. Forliket setter punktum på saker (søksmål) som initiert av enten Intel eller AMD. Forliket setter ikke punktum for antitrust-/saker etter konkurranselovgivningen som offentlige myndigheter reiser.

 

Forliket vurderes f.eks ikke å ha konsekvenser for EU sin sak mot Intel, som er under appellbehandling.

Lenke til kommentar
Skulle nok mene artikkelen er utfyllende nok. Neppe noe hardware anmeldelse der vi trenger side på side med tall ;) Ellers godt å vite at selskapene endelig kan konsentrere seg om å utvikle teknologi og forhåpentligvis ikke stikke kjepper i hverandres hjul!

Jeg forventer ikke anandtech-lange artikler, men for en såpass viktig sak som dette er det greit å forvente at artikkelen er større enn stock-bildet.

Lenke til kommentar
Skulle nok mene artikkelen er utfyllende nok. Neppe noe hardware anmeldelse der vi trenger side på side med tall ;) Ellers godt å vite at selskapene endelig kan konsentrere seg om å utvikle teknologi og forhåpentligvis ikke stikke kjepper i hverandres hjul!

 

Selve beløpet var et av de minst viktige tingene AMD fikk ut av avtalen. Det hadde vært på sin plass å meldt om resten slik som Anandtech har gjort.

Lenke til kommentar

Sitter her og ler av Fudzzilas vinkling på dette forliket, er rett og slett godmodig, og ikke langt fra sanneheten på noen områder, jaja morer meg lett jeg da.

 

This kind of confirms our conspiracy theory that we shared with many industry insiders that Intel will find a way to save AMD from itself and bankruptcy. The reason behind is that without AMD, Intel would definitely be in a monopolist position and US and EU regulatory agencies don’t like that.

 

Keeping AMD alive until they get back on track with competitive products in 2011 is Dirk Meyer's new game.

 

Edit:

 

Er jo rett og slett herlig, dette sammen med at Intel rett og slett gir AMD pris / ytelses fordelen i low end og mid range, dvs ytelse fra 955 og ned, samtid som de har litt morsomt med AMD på 965 nivå med i5-750, gir oss nerder litt å pøsnke på om en skal gå for i5750 eller 955/965.

 

Støtter denne konsperi teorien til fudzzila jeg huff, jeg ler enda, mest for at det nok ikke er langt fra sanneheten.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Støtter heller Anandtech som mener dette er intels måte å slippe billig unna. Som de sier så er det "skadene ganger 3" i bot hvis Intel blir dømt skyldig.

 

Tenk EU's bot * 3 * flere forskjellige søksmål i USA?

Dyrt.

 

Anandtech nevner forsåvidt at de har vært i dialog angående dette siden april, så det er neppe noe intel har funnet og gitt som ultimatum til AMD.

 

@Sajkow: Mente ingenting negativt til artikkelen(bortsett fra det angående kilder), ville bare gi en link til de som var interessert i videre lesing.

Men forsåvidt kan eg nevne at jeg syns velskrevne artikler er mye mer interessant enn nyhetsoppslag. Det bruker vel også tilbakemeldingen generelt å gi beskjed om, hver gang HW poster en god guide eller en god artikkel / lignende.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvordan dette påvirker AMD videre. Jeg regner med de har en gjennomtenkt strategi bak dette med Fabless virksomhet ettersom de lot seg kjøpe så "billig". Det så jo ut til at Intel skulle få svi skikkelig etterhvert med diverse rettssaker i USA.

 

Men man skal kanskje ikke kimse av en milliard dollar :hmm:

 

Blir også interessant å se hva som kommer til å endre seg med Intel's praksis ettersom de visstnok måtte "love å aldri gjøre det igjen".

 

Edit: Enig med Crazymech, Anandtech sin analyse virker mer gjennomtenkt enn Fudzilla, selv om Fudzilla sin synsvinkel kan virke underholdende.

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...