Gå til innhold

Test: Navigasjonsprogrammer for Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm jeg kjøpte Navigon i forgårs til 549,- jeg tenkte ikke engang over å vurdere Ndrive.

Ja ja det fungerer i allefall veldig bra, til og med på 3G-en min.

Men jeg er enig i at fotoboksvarslingen er noe snål, men så lenge den berger meg fra å bli knipset er det gull uansett ;)

 

Er visst ikke bare jeg som er skeptisk til AMOLED ser jeg :)

Lenke til kommentar

Skulle jo lagt med film av programmene i bruk, eller i det minste bilder av deres test av programmene. Bildene dere bruker i artikkelen tviler jeg sterkt på at er deres egne :p

 

Dessuten må jeg bare få sagt at med mindre CoPilot er vannvittig mer vanskelig å bruke på iPhone enn Android er det en sterk overdrivelse att det er vanskelig i bruk. Det er dessuten den beste GPS klienten jeg har prøvd.

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Synes denne testen virker litt fort gjort, men det er bra at noen tar tak i dette. Savner blant annet skjermdump fra testen, og ikke bare skjermbilder fra appstore eller hvor det er hentet. Hadde vært moro å se alle fra samme sted i Norge, noe som burde være fullt mulig under en slik test. Ikke minst når det er lagt såpass til rette for skjermdump fra iphone.

 

Savner også et program som burde vært med, og det er iGO. Har selv vurdert dette programmet. Hvis noen andre har erfaring fra iGo, hører jeg gjerne fra dere :)

 

Litt mer info om iGO her: http://www.macworld.com/appguide/browse.ht...al+Services+Kft.

Lenke til kommentar

Kjøpte Ndrive etter anbefaling fra amobil. Litt katta i sekken, man det var jo forbehold om 3G ettersom testen ble gjort med 3GS. I Oslo følger den ikke ringveier men tar alle de små veiene i stedet. Dessuten går det som sirup på min 3G-16GB.

 

"om tusen (7 sekunder pause) meter (7 sekunder pause) kjør inn i (7 sekunder pause) rundkjøringen og (7 sekunder pause) ta (7 sekunder pause) andre avkjøring (7 sekunder pause) til venstre"

 

Styr unna!

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar

Styr unna Ndrive! Lastet den ned pga testen, men er alt annet enn fornøyd etter noen dagers bruk.

 

1) Kart ikke oppdatert

Det ble åpnet en ny vei for 3-4 år siden fra E6 og hit hvor jeg bor. Deler av veien MANGLER på Ndrive (er vel TeleAtlas som har levert kartene?) - derimot er traseén slik veien opprinnelig ble tegnet inn kommet med!

 

2) Fartsgrenser

Fartsgrensene stemmer ikke med de faktiske forhold.

 

3) Fart

Ndrive viser rett og slett ikke korrekt fart. Kjører i 70 km/t, mens GPS'en viser 54 km/t.... (..nei, jeg har ikke 16 km/t misvisning på mitt speedometer)

 

4) Treg

Den er ufattelig treg - spesielt i veikryss.

 

5) Unøyaktig

Bommet på min hjemadresse med ca 200 meter. Har problemer med å holde seg på rett vei - den drar ofte ut på sideveier og parallelle veier.

 

Det er flere ting som ikke er bra, men lar det ligge i denne omgang.

 

Skal prøve med en ny holder som får mobilen litt høyere opp (og kanskje bedre dekning?).

 

Har forøvrig sett Ndrive opp mot TomTom som jeg hadde på min HTC og Ndrive er ikke i nærheten.

 

Blir nok en ny runde TomTom eventuelt Navigon - synd at også disse bruker TeleAtlas - får eventuelt håpe de er mer oppdaterte enn Ndrive?

Lenke til kommentar
Styr unna Ndrive! Lastet den ned pga testen, men er alt annet enn fornøyd etter noen dagers bruk.

 

1) Kart ikke oppdatert

Det ble åpnet en ny vei for 3-4 år siden fra E6 og hit hvor jeg bor. Deler av veien MANGLER på Ndrive (er vel TeleAtlas som har levert kartene?) - derimot er traseén slik veien opprinnelig ble tegnet inn kommet med!

 

2) Fartsgrenser

Fartsgrensene stemmer ikke med de faktiske forhold.

 

3) Fart

Ndrive viser rett og slett ikke korrekt fart. Kjører i 70 km/t, mens GPS'en viser 54 km/t.... (..nei, jeg har ikke 16 km/t misvisning på mitt speedometer)

 

4) Treg

Den er ufattelig treg - spesielt i veikryss.

 

5) Unøyaktig

Bommet på min hjemadresse med ca 200 meter. Har problemer med å holde seg på rett vei - den drar ofte ut på sideveier og parallelle veier.

 

Det er flere ting som ikke er bra, men lar det ligge i denne omgang.

 

Skal prøve med en ny holder som får mobilen litt høyere opp (og kanskje bedre dekning?).

 

Har forøvrig sett Ndrive opp mot TomTom som jeg hadde på min HTC og Ndrive er ikke i nærheten.

 

Blir nok en ny runde TomTom eventuelt Navigon - synd at også disse bruker TeleAtlas - får eventuelt håpe de er mer oppdaterte enn Ndrive?

 

Vil bare få sagt at jeg har akkurat de samme erfaringene som deg. Ndrive er ikke verdt pengene i nåværende format.

 

Jeg kjøpte Copilot etter å ha lest DinSide sin test og nå Ndrive etter å ha lest Amobil sin.

 

Etter å ha testet begge i en uke så er det bare å gå tilbake til TomTom igjen. Både Ndrive og Copilot leder deg korteste vei frem til målet ved å ta avstand og dele på snittfart. Når begge applikasjonene har latterlig dårlig database over fartsgrenser så sier det seg selv at resultatet blir dårlig.

 

I tillegg så må man slå av alle varselfunksjoner som varsler om fartsgrenser da det er utrolig kjedelig å bli varslet om at man kjører i 88 km/t i 60-grensen når man kjører på motorvei.

 

TomTom har kanskje en noe utdatert grafikk og litt dårligere POI-databaser, men den klarer i det minste å ta meg fra A til B på en meget effektiv måte. Den har oppdaterte fartsgrenser de aller fleste plasser (med varsling i siste versjon) og den varlser om fotobokser i 100 % av de tilfeller der jeg har brukt den.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hmm det ser visst ut til at man får det man betaler for.

 

Navigon fungerer helt uten problemer på min 3G, raskt og fint. Mulig det er bedre programert?

 

Hittil har det funnet alt jeg har søkt etter, men vil av en eller annen grunn ikke velge raskeste eller korteste ruten hjem fra jobb.

Men på den annen side, det vil ingen andre GPS-er jeg her testet heller :hrm:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...