Gå til innhold

Test: Apple Ipod Touch 3. gen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte min første Touch når 1.gen. kom og ser ikke noe forskjell på 1 til 3. gen. som er veldig mye bedre.

 

Ja så klart har du mer minne, men så langt så har jeg aldri trengt så mye som 64Gb til musikk. På tide at Apple kommer med noe nytt, og for guds skyld bytt design skjønner ikke at de kan bruke det samme designet i så mange år, og flere blir det vell og. :p

Lenke til kommentar
Ironiske er at testene mellom 1, 2 og 3g ipod touch er i bunn og grunn samme test :p

 

Det er fordi det i bunn og grunn er samme Ipod. :wee:

 

 

Det er i bunn og grunn fordi det ikke er noen spesielle endringer :wee:

 

Etter hva jeg har forstått så har ikke ipod en fm-mottaker :hmm:

 

Stemmer, derimot kan du kjøpe en sånn liten ting til og plugge i lader inputen.

Lenke til kommentar
Av konkurrenter er det verdt å nevne Creative Zen X-fi 2, Sony Walkman X-1000 og Cowon Iaudio S9 som alle mangler Wi-Fi og applikasjonstøtte, men til gjengjeld gir bredere formatstøtte, bedre medfølgende hodesett og innebygget FM-radio.

 

Min Sony X1000 har da wifi :p Dog ikke like god nettleser som touch.. :(

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
Når Porsche 911 designet lever fortsatt etter 40 år, trenger ikke Apple bæle med ett design som faktisk er klassisk. Eneste unntak er få vekk den blanke baksiden og erstatt den med black carbon :D

 

 

Men ærlig talt... Apple har ikke skiftet design-konsept siden 90-tallet.

 

 

Iphone 1.generasjon

31n+pui7wRL._SL500_.jpg

Iphone 2.generasjon (3G)

apple-iphone-3g-black.jpg

Iphone 3.generasjon (3GS)

iphone-3gs-pr-003.jpg

Ipod touch

ipod-touch.jpg

 

 

 

apple-tv-2.jpg

Noter likheten mellom fjernkontrollen til Apple TV og Ipod shuffle.

ipod-shuffle.jpg

apple_macbook_s20001.jpg

 

Lenke til kommentar

Det burde vært litt klarere i testen hva som var fordeler i iPhone OS 3 kontra nyeste generasjon Touch, synes jeg.

 

Ser ikke helt poenget ditt, Gavekort – det er da alment kjent at Jonathan Ives designfilosofi ikke har forandret seg voldsomt? Ikke trenger den å gjøre det heller, det er jo det ypperste som finnes på markedet. Samtidig har det foregått en solid evolusjon i designet av Apples produkter – sammenlign iBook G4 med siste MacBook Unibody eller første iPod med nåværende Classic.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Skal det ikke være terningkast? :whistle: Jaja, det har vel i bunn og grunn ingenting å si.

 

 

Å foreslå en telefon er helt absurd. Hvorfor ikke foreslå noen Walkman-telefoner likeså godt?

 

Jeg synes denne testen bør skrives om, siden det er såpass mye tull i den (Bluetooth, at OS'et er for den forrige Touch'en også...)

 

Det bør være en smule mer lydfokus i en test av en musikkspiller...

Lenke til kommentar
Det bør være en smule mer lydfokus i en test av en musikkspiller...

Ser poenget i utgangspunktet – men de aller fleste ender jo opp med å bare bruke earbuds som følger med, så det er kanskje mye som tyder på at lydkvalitet ikke er et kriterium som blir vektlagt noe særlig?

 

Ellers uenig i at telefon som sammenligning er absurd; det er jo den eneste telefonen med et noenlunde fornuftig interface for musikkavspilling. En kan gjerne mene at andre løsninger fungerer godt nok, men det har jo vist seg at markedet ikke akkurat har denne holdningen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...