Gå til innhold

"Alle" vil ha Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt rart å se at Microsoft faktisk blir belønnet for å lage et dårlig OS (altså Vista), for så slippe ut det samme, men mindre ressurskrevende, og selge det i bøtter og spann... Men men, jeg hoppet glatt over Vista, sånn at studentutgaven av windows 7 ultimate 64bit er bestilt :p

Lenke til kommentar

Og da har man tatt høyde for $300.000.000 som ble brukt på promotering? Lenke

 

The other hurdle Windows 7 faced was sales of PCs with older operating systems (XP and Vista) were high, making up 20 percent of sales during the Windows 7 launch, compared to just 6 percent of older operating sales during Vista’s launch week.”

 

Det der må da være rent oppspinn. Bare dell alene shipper jo mer en 6% av alle desktop PC-ene, og de hadde jo inntill nylig ihvertfall XP som standard og "nedgradering".

 

Både artikkel og kilde bærer preg av lite innsikt og null kildekritikk.

 

Det har kostet dyrt å få tallet på solgte lisenser opp, og sammenligningen med vista er i beste fall tvilsom.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

På min hardware(11 måneder gammel pc, og 2 år gammel macbook) kjørte Vista faktisk veldig bra, hadde ingen problemer. Jeg oppgraderte likevel til windows 7, da jeg fikk dette tidlig gratis gjennom msdnaa. Etter å ha kjørt windows 7 i noen måneder nå, er det egentlig bare oppgavelinja og muligheten for å dytte vinduer til sida for å maksimere de, som skiller seg ut.

 

Jeg skjønner liksom ikke hele oppstret med at windows 7 skal være så mye bedre.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om de har tenkt på en "Husholdningslisens", Alle versjonene på en DVD/BD (Home, Ultimate, Home Server, Media Center, osv.)Slik at pappa kan ta vare på platen, mens hele husholdningen kan få en versjon uten at det koster skjorten. Selv i en husholdning med bare fire, så står det i dag tre laptoper, snart fire, tre stasjonære, en mediaserver, og en HTPC. En studioPc står også på trappene, det gir ti lisenser bare her!!! Hadde jeg kunnet kjøpe en lisens, til en fornuftig pris som dekket alle behovene, med minimalt med kjas og mas rundt registrering, så hadde jeg gladelig gjort det, det er slitsomt å måtte forholde seg til hvilken plate som kom med hvilken PC, og hvilke rettigheter og bla, bla, bla........ Det er fortsatt bare fire mennesker i husstanden :dontgetit: Smartingene kunne også ha laget et bonussystem, i og med at det følger en lisens med stort sett alt av utstyr, så kunne X antall lisenser gitt X% rabatt på husholdningslisensen, slik at men oppnådde en makspris? ( Jeg har ikke urealistisk høye forventninger til lillmyke nå? )

 

sukk...

Lenke til kommentar
Et nytt spill koster jo nesten 800 kroner.. Dette er LITT mer enn et spill ikke sant? I rest my case.
Ditt poeng er at spill er veldig dyre? Fullversjon (ikke bundet til hovedkortet og ikke upgrade) av en "crippeled" utgave av Win7 ("premium" hvor man ikke kan endre UI språk) koster forøvrig rundt det dobbelte.
Lenke til kommentar
Sett i lys av hvordan Vista var i 2007 så er det komisk å lese enkelte brukeres lovprising av Vista i tråder etter gamle artikler:

 

- Nettsiden til Windows Vista lansert

- Vista-lansering nærmer seg

- Godbiter for Vista Ultimate-brukere

- Vista og Office 2007 lanseres i dag

 

Du må da også huske at noen brukere faktisk hadde en fin opplevelse med Vista, ser man bort fra alle problemene så hadde vista i alle fall et par gode sider :

 

*Bedre verktøy for svaksynte / synshemmede og blinde.

*Penere GUI enn xp.

 

Så jeg forstår personlig at noen brukere faktisk likte vista.

Lenke til kommentar
Et nytt spill koster jo nesten 800 kroner.. Dette er LITT mer enn et spill ikke sant? I rest my case.

 

Som andre, jeg kjøper heller ikke spill til 800 kr.

 

Men du kan ikke drive slik sammenligning. Et spill selges i langt færre eks, i tillegg har spill en underholdningsverdi. OS-et har bare en funksjon i å få det som har verdi til å fungere, og har således minimal verdi i seg selv.

 

Og jeg er faktisk enig med de som mener OS er overprisa.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Win 7 i noen mnd nå. Har vært utrolig stabilt, samtidig lite krevende. Belastning på CPU er merkbart lavere enn Vista. Vista slet jeg med i spill og vanlig bruk. Disconnect etc. Etter jeg installerte Windows 7 har jeg knapt hatt noe tull i det hele tatt. Booter når jeg må som følge av oppdateringer, nyinstallasjon av HW/software etc.

 

Anbefaler Windows 7 på det varmeste ;) Nå er eldste komponent i maskinen mitt 1 år, som om det vil fungere like bra med eldre maskiner vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Ditt poeng er at spill er veldig dyre? Fullversjon (ikke bundet til hovedkortet og ikke upgrade) av en "crippeled" utgave av Win7 ("premium" hvor man ikke kan endre UI språk) koster forøvrig rundt det dobbelte.

Hvem ønsker noe annet en engelsk??

Man kan endre UI-språk på Professional-utgaven, og med mindre man har veldig behov for BitLocker er det liten vits i å kjøpe Ultimate-utgaven. Men for de fleste dødelige er Home Premium mer enn bra nok.

http://www.microsoft.com/windows/windows-7...re/default.aspx

Lenke til kommentar

@ L4r5\resten: Jeg sa NESTEN, ikke faktisk 800 kroner.. Nye spill koster gjerne 499/599. Uansett, poenget var at ja, du får kanskje 2 nye spill for samme pris som Windows. Hvor mye bruker du Windows i sammenligning? Hvor mye arbeid ligger bak Windows ift. de spillene kanskje?

 

Long story short, 800 er ikke mye for et såpass stort "program".

Endret av Frode789
Lenke til kommentar
Long story short, 800 er ikke mye for et såpass stort "program".
Billigste enkleste "fullversjonen" tilgjengelig i Norge koster 1465kr i følge prisguiden.

 

Hvem ønsker noe annet en engelsk?? Man kan endre UI-språk på Professional-utgaven, og med mindre man har veldig behov for BitLocker er det liten vits i å kjøpe Ultimate-utgaven.
Feil, kun i ultimate og enterprise kan bruker endre språk, sjekk egen lenke. Offisielle språket i Norge er fortsatt norsk, noe som også er morsmålet til de fleste.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...