Gå til innhold

LED-baklyst fra danskene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ser på tilbehøret kan man velge mellom gulstativ eller veggfeste. Om den skal henges på vegg bør man jo ikke ha den høyeste TV-benken under. At den ikke passer hos alle er jo selvklart, akkuratt som 103" ikke passer hos alle.

 

Var for en tid tilbake innom en B&O forhandler og så BeoVision 9, som er en liknende modell designmessig. Den er faktisk ganske stilig i de rette omgivelsene.

 

En finner heller ikke andre produsenter som kan tangere B&O hverken på materialkvalitet, lydkvalitet (i TVene) eller integrasjon.

 

Synes B&O får litt for mye kritikk for å bare tenke design, når faktum er at du også får bra kvalitet. Ser da bort fra pris, men B&O er først og fremst for de heldige der det ikke betyr så mye.

Lenke til kommentar

Lydkvaliteten på dagens flatskjermer er irrelevant da denne er så dårlig hos absolutt alle produsenter. Her må man koble til et eksternt anlegg uansett. Egentlig håper flatskjermprodusentene slutter å kaste bort plass og penger på å utstyre skjermene med disse håpløse høyttalerene som man uansett ikke bruker..

 

Når du snakker om kvalitet, tenker du da på bildekvalitet? Det er jo strengt tatt den viktigste kvaliteten en TV bør besitte.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Når jeg snakket om lyd var poenget, som du sier, at nært alle de vanlige produsentene har så dårlig lydkvalitet at de like gjerne kunne droppet å integrere det. B&O derimot har generelt hatt god lydkvalitet i TVene sine (uten at jeg har hørt lyden i akkuratt denne TVen). Se aktikkelen der "lyden" (forsterker og element) er presentert. Det er ikke ofte du finner slike løsninger i en TV. I B&Os presentasjonsvideo snakkes det også om utforming av basskammer og bassport for å forsterke bassen og redusere protstøy.

 

Når jeg skrev kvalitet, tenkte jeg på totalpakken. Altså byggekvalitet, lydkvalitet, og når man snakker om TV: ikke minst bildekvalitet. Skjermene til B&O er ombyggede toppmodeller fra Panasonic (plasma) og Samsung (LCD). TVen som blir presentert i aktikkelen bygger høyst sannsynlig på Samsungs 8-serie LED - en TV som absolutt kan sies å ha god bildekvalitet!

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

det er jo utrolig smart at det er innebygd god lyd i BO tvene..

-man må jo ut med nye 50'000 for forsterker og høytalere også.. så da kan det ta noen år før samlingen blir komplett ;)

 

jeg syns tvene er utrolig fine!

har selvfølgelig ikke sett denne, men 9 var skikkelig deilig å se på også..

Lenke til kommentar
Skjermene til B&O er ombyggede toppmodeller fra Panasonic (plasma) og Samsung (LCD). TVen som blir presentert i aktikkelen bygger høyst sannsynlig på Samsungs 8-serie LED - en TV som absolutt kan sies å ha god bildekvalitet!

 

Jøss, hvis det stemmer ville jeg spart med 30 000,- på å heller kjøpe samsung sin 8-serie. ;)

Lenke til kommentar

Det skal stemme det ja. Det var derfor jeg ikke tidligere skreiv at B&O var enestående på bildekvalitet, for her får man faktisk like god (i noen tilfeller bedre) bildekvalitet til lavere pris.

 

Uansett, B&Os målgruppe er de som ikke bryr seg særlig om de 30.000,- i mellomlegg. Men får de noe igjen for pengene? Joda, selvkfølgelig gjør de det. Man får et annerledes og mer eksklusivt design. Ofte er det finmekaniske deler som folder ut/inn som ett kunststykke. I B&O produkter finner du ofte massivt stål/aluminium, herdet glass osv. i stedet plastikk med pianolook. Som nevnt er det også en helt annen lydkvalitet. Høyttalerne som sitter i Samsungs LED er noe av det dårligste som er på markedet, mens B&O TVen nok besitter relativt bra lyd. Det er ikke alle som ønsker å kjøpe ett ekstra høyttalersystem - som heller ikke er gratis.

 

Det siste punktet er integrasjon. Etter hvert som en kanskje kjøper flere B&O enheter blir det intuitivt knyttet sammen. Det beste er at det bare funker, uten at du trenger gjøre noe som helst. F.eks. har du en B&O TV og en trådløs telefon. Telefonen ringer og du ønsker å justere volumet. Ved å trykke på én knapp på telefonen kan volumet på TVen justeres enten opp eller ned. Dette er bare ett eksempel jeg fikk demonstrert på en messe.

 

Men jeg er enig med deg at en såpass stor prisforskjell er vanskelig å svelge for de fleste. I min stue står det ikke B&O TV, selv om jeg gjerne skule ønske det. Jeg har derimot full forståelse for de som velger å kjøpe et slikt produkt.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...