taylorm skrev 30/10-2009 : 15:29:
Har brukt GF1 noen dager nå, og til nå har jeg et moderat godt intrtykk.
Gratulerer med kjøpet, godt å lese at du er fornøyd
Oppsumert er Panasonic GF1 MYE både kjappere autofokus/avtrekk og enklere i bruk,
Ingen tvil om at Pana har gjort en mye bedre jobb enn Oly på autofokus.
...men det som vant meg over som en stor overraskelse er stabiliseringen til Panasonic VS Olympus =1/40 VS 1/10, (utelukker ikke personlig brukerfeil helt her, testet på 45mm)
Er stablisator i linse SÅ mye bedre!?
Det kan nok sikkert være forskjeller (delvis avhengig av fotografens teknikk), men ikke i den grad som du her har fått. Ift gamle regler (1/{cropfaktor*brennvidde}) har Oly bare gitt deg ca 1 trinn, mens Pana har gitt deg ca 3 trinn. Min erfaring med stabiliseringen på Oly E-P1 er at den også gir ca 3 trinn ganske så konsistent.
Kjøpte også 20/f1,7 linsen

Me too - har bare ikke fått den enda, men det ser ut som jeg kan glede meg - skarpe bilder der! Hadde objektiv-kjøpefest i helga - har jeg flaks, har to objektiver (Panacaken + en Voigtländer) funnet veien fra England til min E-P1 på lørdag!
ShAvAnO skrev 30/10-2009 : 16:46:
Den perfekte kombinasjonen er Panasonic 20mm f1.7 og Olympus E-P1.
Intet er vel perfekt for alle - men jeg håper du har rett for meg!
s971001 skrev 04/11-2009 : 09:36:
Jeg ser at det flere steder anbefales "Class 6" for videofunksjonen, men vil dette også være det man trenger for maksimal burst mode?

Bare hvis du skal ta mer enn 7-10 bilder i slengen, vil jeg tro - fram til dette er det bufferminnet i kameraet som fylles. Fortsetter du utover dette, er skuddtakten avhengig av at bufferminnet raskt kan overføre data til minnekortet, og da gir et raskt minnekort høyere skuddtakt enn et som er tregere (skal du opprettholde en skuddtakt på rundt 3 bilder/sek etter at bufferen er brukt opp, burde vel kortet strengt tatt støtte en reell skrivehastighet på 30-40 MB/sek om du skyter RAW?)