Gå til innhold

HP gir oss Envy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes prisen for Envy var veldig drøy! Får mer kraft for langt mindre penge andre plasser. Jeg tror det er få som trenger den ytelsen, som bryr seg om utseende..

 

Prisen på dm3z, derimot, var noe som kunne likes! :) Jeg trenger (har veldig lyst på) en ny laptop, vil ha en som klarer mer enn msn og redtube..

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at disse maskinene er alt for dyre i forhold til spec, men heldigvis betyr det INGENTING på envy maskinene, spesielt ikke 13".

 

Det er allerede stor etterspørsel etter dem, og INGEN har så mye som spurt om spec. Det eneste som teller for den kundegruppen den er ment til er Design, eksklusivitet og "må ha" faktor.

 

De er ikke på noen måte ment til oss "nerder" som kun ser på pris/ytelse.

 

Edit: De av dere som ikke liker designet, og sier det kun er en Apple klone. Har dere sett den live? Anbefaller dere å gjøre det, for bildene yter den virkelig ikke rettferdigehet. Det sagt, så er det en Apple kopi, noe HP selv også glatt innrømmer.

Endret av GA
Lenke til kommentar
Ikke at Apple sine kjedelige laptopper er noe penere eller kulere.

Hehe... Det er vel dette som kalles "envy", missunnelse. Det er få laptoper som har like bra design og byggekvalitet som en MacBook Pro.

 

Edit: Sammenligning av spesifikasjonene på 13" envy og 13" MacBook Pro:

HP Envy 13";

Intel Core 2 Duo 1,86 GHz

3 GB DDR3 RAM (støtter opp til 5 GB)

250 GB harddisk 5400 rpm

ATI Mobility Radeon HD 4330 skjermkort

13,1 tommer LED Brightview widescreen-skjerm (1366 x 768 piksler)

Windows 7 Home Premium

1,7 kg tung og 2 cm tykk

Veiledende pris: 16 999 kroner

 

MacBook Pro 13" 2.26GHz

Intel Core 2 Duo-prosessor 2.26GHz

4 GB Hukommelse

250 GB harddisk

NVIDIA GeForce 9400M-grafikkprosessor

Built-in 7-hour battery

kr 12.490,00

 

Altså, for 4500,- kr mindre får du en bedre maskin med raskere prosessor, mer minne og innebygd DVD-brenner.

MacBook Pro har altså innebygget DVD-Brenner, noe HP Envy ikke har fått plass til i verken 13" eller 15" maskinen[1][2].

 

Envy-en har en 16:9 skjerm mens MacBook Pro-en har en 16:10 skjerm med oppløsning på hhv 1366 x 768 piksler og 1280 x 800 piksler.

 

[1]: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...10-3995928.html

[2]: http://www.itavisen.no/823341/her-er-hps-luksus-pc Sitat fra ITAvisen: "Begge maskinene mangler optiske stasjoner, som følger med i pakken som separate enheter."

Endret av havarhen
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke over den søplete oppløsningen på disse skjermene. Både 13" og 15" har 1366x768 - greit nok på en 13" kanskje, men ikke på over 15".

 

Da vil jeg heller ha dm1-1020ea som har en 11" skjerm men samme oppløsning.

 

Nei, gi meg en eller annen PC med matt skjerm (hater glare-skjermer), full-HD-oppløsning, 15,4 eller 15,6" størrelse, under 2,3 kg vekt, med DVD/BlueRay, minst 4 USB, FW, expresscard, minnekortleser som tar CF-kort, HDMI og DVI, mer enn 6 timers batterilevetid, og et pent design, så kjøper jeg den på flekken. Dessverre eksisterer ingen slike maskiner, så vidt jeg kan se...

Lenke til kommentar

Envy 15 har fått endel dårlig omtale på notebookreview sitt forum for at den blir veldig varm. Kanskje forståelig da den bare er 1.8 cm tykk, men er litt dumt at viftene alltid går. Envy 13 skulle visst være veldig bra da. Bare synd med prisen.

 

Et lite spørsmål da.. Får man med DVD-drev med amskinene i Norge som man gjør i statene?

 

Angående oppløsningen så trodde jeg at Envy 15 hadde 1080p oppløsning? Mener det sto det på HP.com

Lenke til kommentar

Tror ikke envy kommer med 1366x768 pixels. Alle sider inclusive HP sine sier full HD 1920x1080

 

Men det som er kjedelig er at i andre land så blir Envy 15 levert med:

* 2 batterier ett 6 og ett heldekkende 9 cellers batteri (totalt 15 celler)

* 500 Gb 7200 rpm HD

* 6 GB ram

 

Mens i norge får vi ett uselt 6 cellers batteri, 320 gb HD, og 4 gb ram....

Lenke til kommentar

Viktig å ta med at man på 13" i Norge får med ekstra batteriet som dekker hele bunnen på maskinen, og gir 17 timer levetid inkludert i prisen.

 

Jeg synes ikke Envy 15" er all verden etter å ha prøvd den en del, det er en rask og pen maskin men den har ikke noe spesielt. 13" derimot synes jeg er en av de lekreste bærbare på markedet, både pga designet, byggekvaliteten og den fantastiske batterilevetiden.

 

DVD er ikke med i pakken i Norge.

Lenke til kommentar
Det er faktisk 2.53 Ghz Core Duo på MacBook Pro-en med 4GB RAM til 12500,-. Man kan jo kjøre Windows på den hvis man ikke vil ha Mac OS, og da blir spørsmålet hvorfor man skal stappe 4500 kr mer i en HP ...

bedre skjerm, bedre batteri, bedre skjermkort, bedre lyd... er vel forskjell på 13" HP og 13" MBP.

 

Apple ler nok hele veien til banken her.

 

HP har jo ingenting av det Apple har. Ikke er maskinene pene, ikke er de raske, ikke er de innovative, ikke er de billige, og ikke er de et eksklusivt merke. Hvem er det som synes det er status å ha en HP?

Maskinene har etset inn mønster i metallet, så om det er pent eller ikke er avhengig av hvem som liker hva.

Rasker er det. 15" Kjører en i7 prossessor fra Intel. Og 1gb ddr3 skjermkort.

Envy blir jo ikke solgt overalt. Så man kan vel kalle det ekslusivt da.

Og siden priser er over gjennomsnittet av hva folk betaler for en pc og med et lekkert design så blir det jo litt status å ha en sånn maskin.

 

Menmen, noen liker Mac, andre liker HP eller andre merker.

Endret av emcee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...