Gå til innhold

Nokia N97 Mini, Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Da er det snart tid for salgsstart av Nokia n97 mini. En mindre version av nokias populære multimedia mobil N97.

 

De største forsjellene er:

 

Fysiske mål:

N97:

117,2 x 55,3 x 15,9 mm. Vekt 150 g.

N97 Mini:

113 x 52,5 x 14,2 mm. Vekt 138g.

 

Skjerm:

N97:

3.5 tommer

N97 Mini:

3.2 tommer

 

Minne

N97:

32 gb (+ støtte for 16gb minne kort)

N97 Mini:

8 gb (+støtte for 16gb minnekort)

 

 

De største forskjellene mellom telefonene er altså minne og fysiske mål.

Nokia n97 mini vil nok ha en større målgruppe en den orginale n97 og henvender seg til en mer "trendy" og design bevist målgruppe kontra n97, som henvender seg til personer med fokus på de tekologiske aspektene ved telefonen.

 

Diskuter Nokia N97 mini her:

Endret av WinPhone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ser jeg ikke hvorfor folk vil kjøpe denne over N97 med tanke på de malplasserte leggpå-og svarknappene, samt mindre skjerm. Og 8 vs. 32GB.

 

Dessuten syntes jeg N97 ser bedre ut pga. metallkanten forran og sitt relativt slick utseende med kamera gjemt. Mini derimot ser ganske billig ut både forran og bak, særlig bak. Med firmware 2.0 ser jeg ikke poenget i å gå for mini over big.

Eneste fordelen jeg ser er at du slipper unna det tåpelige linedekselet da, det er et pluss vil jeg tro.

 

Dette er ikke for å hakke ned på N97 mini, men fordi jeg ikke forstår hvorfor de lanserte denne telefonene. Inngangspris på 4600kr er jo like mye som N97 koster nå.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Personlig ser jeg ikke hvorfor folk vil kjøpe denne over N97 med tanke på de malplasserte leggpå-og svarknappene, samt mindre skjerm. Og 8 vs. 32GB.

 

Dessuten syntes jeg N97 ser bedre ut pga. metallkanten forran og sitt relativt slick utseende med kamera gjemt. Mini derimot ser ganske billig ut både forran og bak, særlig bak. Med firmware 2.0 ser jeg ikke poenget i å gå for mini over big.

Eneste fordelen jeg ser er at du slipper unna det tåpelige linedekselet da, det er et pluss vil jeg tro.

 

Dette er ikke for å hakke ned på N97 mini, men fordi jeg ikke forstår hvorfor de lanserte denne telefonene. Inngangspris på 4600kr er jo like mye som N97 koster nå.

 

Jeg ender mest sannsynlig opp med N97 Mini. Hovedgrunnen til at jeg går for den og ikke standard N97 er størrelsen. Forskjellene er ikke kjempestore, men store nok til at jeg går for Minien. Standard N97 synes jeg blir såpass stor at dn er uaktuell.

 

Når det gjelder lagringsplass så holder 8GB lenge for meg. Har standard N97 plass til minnekort? Jeg ser iallefall på det som et pluss da jeg synes det er kjekt å bruke minnekortleser på dataen.

 

Når det gjelder prisen er det et fett for meg at den koster det samme som standard N97, jeg hadde aldri kjøpt den uansett pga størrelsen.

Lenke til kommentar

Ja N97 har støtte for minnekort. 16 gb ifølge nokia.no

Jeg har akuratt bestilt n97 mini! (Gleder meg!) Jg velger denne helt klart pga størrelse, jeg syntes dog denne virker mer solid og ekslusiv enn det n97 (standard)gjør. Blandt annet pga metall deksel på baksiden.

Når dt gjelder prisen er nok en forbruker innteresert i og betale mer for et produkt dersom innpakkningen er mindre og spesifikasjonene nesten tilsvarende. Det er for den gjennomsnitlige bruker ikke nødvendig med 32 gb. Med et minnekort på n97 mini får man opptil 24 gb totalt minne, dette bør holde for de fleste.

 

 

 

 

Tror denne mobilen blir bra! :-)

Lenke til kommentar
Ja N97 har støtte for minnekort. 16 gb ifølge nokia.no

Jeg har akuratt bestilt n97 mini! (Gleder meg!) Jg velger denne helt klart pga størrelse, jeg syntes dog denne virker mer solid og ekslusiv enn det n97 (standard)gjør. Blandt annet pga metall deksel på baksiden.

Når dt gjelder prisen er nok en forbruker innteresert i og betale mer for et produkt dersom innpakkningen er mindre og spesifikasjonene nesten tilsvarende. Det er for den gjennomsnitlige bruker ikke nødvendig med 32 gb. Med et minnekort på n97 mini får man opptil 24 gb totalt minne, dette bør holde for de fleste.

 

 

 

 

Tror denne mobilen blir bra! :-)

 

Når er forventet levering på den du har bestilt? Hvilken farge gikk du for?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt Mini en snau uke nå, og må si meg veldig fornøyd med denne. Syns denne er bedre å bruke enn N97. Den føles fastere, mer solid og har bedre taster. Og at funskjonstasten er byttet ut med piltaster på høyresiden er for meg som er høyrehendt er bare en fordel.

 

Syns den er rask, har god kvalitets følelse, leverer bra bilder og video, og er en veldig god telefon. Den har de funksjonene jeg benytter og den fungerer meget bra for mitt bruk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heei, jeg vuderer nemlig å kjøpe Nokia N97 mini, men spørsmålet er har det liksom vært pengene (4000kr). Liksom hvordan fungerer det å surfepå nett med den? Klarer den siden som Youtube, Vg osv osv, som en vanlig nett-leser eller??

 

Og er det enekelt å få ripper på skjermen ellr?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Leser at det er kommet ny firmware, men ikke funnet denne ennå. Har bare prøvd ovi og ota, men ikke nsu. Noen som har funner oppdateringen?

 

Har du en telenor telefon? Telenor har ofte egen software på sine telefoner, med linker og annen krimskrams som er spesielle for telenor sine. Jeg har lastet ned ny software til min, men den er da en helt vanlig standard uten noen subsidiering fra operatør.

 

Operatørsubsidierte telefoner får også oppgradering, men det kan ta noen dager/uker ekstra.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått meg en N97 mini gjennom jobben. Noen som vet om Ovi Suite CD-en som følger med telefonen er helt lik programvaren man kan laste ned fra ovi.com?

 

Ser at firmware versjonen på mobilen er v 10.0.020

Noen som vet om det er kommet noen nyere?

 

 

 

smeck

Lenke til kommentar
Har nettopp fått meg en N97 mini gjennom jobben. Noen som vet om Ovi Suite CD-en som følger med telefonen er helt lik programvaren man kan laste ned fra ovi.com?

 

Ja, den er lik. Kanskje med unntak av versjonen, men installerer du via CD vil den uansett si fra at det finnes en nyere versjon, dersom det gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...