Gå til innhold

Test: AVG 9.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kun tre ting jeg bryr meg om med antivirus:

1. Effektiv scanning

2. Lite ressursbruk

3. Automatisk håndtering

 

Det er meg totalt likegyldig om installasjonen tar 25 sekund eller 5 minutter, eller om det bare eksisterer engelsk utgave (de aller fleste kan vel dette språket etter hvert). Overflødige funksjoner er det eneste store minuset her, og selv det kan en middels avansert bruker kvitte seg med.

Lenke til kommentar
Avg bruker i bakgrunnen; 0.0% cpu(Q6600) og 1MB minne(privat arbeidsminne. av 8GB).

 

Den aktive scanner alle filer som blir brukt, og fjerne filer som kan(tracking cookie, exploits og virus) vere skadlige for systemet.

 

Mens den kjører virusscan? Det nekter jeg å tro.

Lenke til kommentar

Syns det var dumt at dere ikke tok med resultatene dere sammenlignet den med. Hvis jeg vil ha resultatene må jeg derfor lese testen om Microsoft Seucrity Essentials i tillegg.

 

Bare for å sammenligne så bruker jeg ikke å lese GTX285, GTX295 og GTX 275 tester i tillegg til GTX260 testen for å se fps tall eg kan sammenligne med.

Lenke til kommentar
Høyere prosessorforbruk er jo bare positivt (som da betyr mer effektiv skanning, samt bedre kjerneutnyttelse) ved virusskann. At den ikke overkjører andre programmer er naturligvis viktig. Du ønsker vel at prosessoren din blir utnytter best mulig?

 

Selvfølgelig, men det går en grense. Maskinen blir så treg og lite responsiv at det er irriterende. Merker ikke noe til det når jeg f.eks. spiller Crysis.

Lenke til kommentar

Microsoft Security Essentials er vell egentlig ikke lansert i Norge. Den lå ute noen dager før microsoft puttet inn standard melding om at den ikke er tilgjengelig for din region. Uansett prøvde jeg Microsoft sin og må si jeg ble imponert. Men nå har jeg ikke problemet med masse snusk på maskinen. Så jeg overlevde også uten i laaaang tid før jeg oppdaget at jeg ikke hadde instalert noe antivirus :p

Lenke til kommentar
Microsoft Security Essentials er vell egentlig ikke lansert i Norge. Den lå ute noen dager før microsoft puttet inn standard melding om at den ikke er tilgjengelig for din region. Uansett prøvde jeg Microsoft sin og må si jeg ble imponert. Men nå har jeg ikke problemet med masse snusk på maskinen. Så jeg overlevde også uten i laaaang tid før jeg oppdaget at jeg ikke hadde instalert noe antivirus :p

Det siste der skjer hver gang jeg formaterer pcen, tenker ikke tanken på å legge inn antivirus :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Savner en funksjon i Microsoft sin scanner. På realtime protection vil jeg gjerne at dilen scannes kun når det skrives til den og ikke når den leses. Dette gjelder ikke flyttbare enheter. For å scanne den samme fila 1000 ganger er jo bortkastet.

Lenke til kommentar

virusscan kjører du om natten og/eller når du ikke bruker PCen

 

engelsk er best, kjøper alltid engelsk

 

syntes AVG var lett å installere jeg, kanskje du/dere har en treg masking eller er litt treig selv :p

 

Uønskede funksjoner? som hva? eneste uøsnkete funksjon er den statuslinjen du ikke trenger å installere

 

 

har ikke prøvd Microsft sin scanner og har ikke noe behov for det heller for AVG funker perfekt, har aldri hatt virus på maskinen i hele mitt liv

 

(har fullversjonen av AVG jeg da)

Lenke til kommentar

Nå har det vell blitt mindre og mindre av "virus", og mer av spyware, adware, rootkits osv..?

Selv får jeg nyeste Norton hvert år (AntiVirus, Internet Security eller 360, alt etter som hva jeg selv ønsker) og syntes at dette har vært en genial løsning de siste to årene, alt før 2008 utgaven var og er ubrukelig, men i etter kant har pila så til de grader pekt oppover og i dag dropper jeg fullstendig alternativer som Avast, Avira, Kaspersky, NOD32 som jeg har vært innom til fordel for Norton, etter at Norton har begynt å bruke så lite ressurser at jeg ikke merker at den er på PC-en overhode, har fått et nokså oversiktlig og brukervennlig UI og faktisk gjør det den skal, sperre ut og fjerne uønskede og suspekte ting fra maskinen min, og dette på en tilsynelatende effektiv måte så er jeg stor fornøyd!

 

Men må si jeg fremdeles får frysninger av Norton 360, der er det stappet inn litt mer enn hva jeg kan si er nødvendig for "sikkerheten" på maskinen din :roll:

 

 

Nå er valget veldig enkelt for meg, da jeg får Norton gratis.. Og jeg føler at verken Avast, AVG eller andre gratisalternativer ikke når helt opp til hva diverse "ikke gratis" alternativene klarer å levere av kompleksitet eller effektivitet (Norton har blant annet pule-updates, chorum (eller hvordan de skriver det) og Identity Safe, sistnevnte noe jeg nettopp faktisk har begynt å bruke og som jeg finner nokså genialt).

 

Gratis alternativer kan gi deg en oversiktlig og brukervennlig løsning de også, for all del. Men jeg føler aldri de helt klarer å levere samme effektiviteten eller totalpakken som blant annet de siste utgavene av Norton, NOD32 osv..

 

 

Jeg syntes ikke en fire - fem hundre kroner for en god, sikker og trygg sikkerhetspakke er så ille jeg da, sammenlignet med hva folk jeg betaler for Office, forsikringer, utvidet garanti, operativsystem og maskinvare generelt, men det er nå bare meg :)

Lenke til kommentar
Det er kun tre ting jeg bryr meg om med antivirus:

1. Effektiv scanning

2. Lite ressursbruk

3. Automatisk håndtering

 

Det er meg totalt likegyldig om installasjonen tar 25 sekund eller 5 minutter, eller om det bare eksisterer engelsk utgave (de aller fleste kan vel dette språket etter hvert). Overflødige funksjoner er det eneste store minuset her, og selv det kan en middels avansert bruker kvitte seg med.

+1

 

Det får være grenser til softwaretest for dummies.

Kjener igjen den detaljerte listen av screen shots (ikke skjerm skudd er dere snille) av installasjonswizarden og ble like forundret nå som da over hvordan man kan lage en stor "flott" test uten å si noe særlig vesentlig på flere sider.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Savner en funksjon i Microsoft sin scanner. På realtime protection vil jeg gjerne at dilen scannes kun når det skrives til den og ikke når den leses.

 

Dilen?

Skal selvfølgelig være filen... he he

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...