Gå til innhold

S3 lanserer grafikkprosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer bare på hvor bra denne løsningen blir.

Hadde et S3 Trio skjermkort back in the days of windows 95 og kan ikke si at det ga mersmak og stor tillit til S3 generelt. Senere opplevelser med S3 sine produkter har vel egentlig bare forsterket førsteinntrykket.

Men nå er det vel lov å håpe at snart 15 år kanskje har fått orden på sakene hos de.

Lenke til kommentar
Lurer bare på hvor bra denne løsningen blir.

Hadde et S3 Trio skjermkort back in the days of windows 95 og kan ikke si at det ga mersmak og stor tillit til S3 generelt. Senere opplevelser med S3 sine produkter har vel egentlig bare forsterket førsteinntrykket.

Men nå er det vel lov å håpe at snart 15 år kanskje har fått orden på sakene hos de.

 

S3 var kongen på haugen tidlig på 90-tallet. Som nvidia og ATI i dag var de en chipprodusent, som hadde mange ulike firma som lagde skjermkort med S3s brikker. De forsvant da skjermkortene skulle ha 3D funksjoner, altså tiden etter at 3dfx med opengl hadde begynt å herje. De brukte Porsche modellnummer som nummer på sine chiper, som 924, 928 og 911 (+ andre etterhvert)

 

De prøvde seg vel også med et comeback for en 8-10 år siden, uten at det var særlig vellykket.

Lenke til kommentar
Lurer bare på hvor bra denne løsningen blir.

Hadde et S3 Trio skjermkort back in the days of windows 95 og kan ikke si at det ga mersmak og stor tillit til S3 generelt. Senere opplevelser med S3 sine produkter har vel egentlig bare forsterket førsteinntrykket.

Men nå er det vel lov å håpe at snart 15 år kanskje har fått orden på sakene hos de.

 

S3 var kongen på haugen tidlig på 90-tallet.

 

Jeg er ganske så sikker på at det var matrox.

Lenke til kommentar

s3 hadde noen modell typ savage or noe ? var runt riva tnt dagene omtrent,kortet var raskt og greit men sleit voldsomt med stabilitet,og driverne var ikke de beste.

 

og da var matrox kongen på haugen intil gforce kom på banen.

 

så s3 kan få det til,bestandig bra med fleire producenter så dette holder jeg tummene for :)

Lenke til kommentar
Lurer bare på hvor bra denne løsningen blir.

Hadde et S3 Trio skjermkort back in the days of windows 95 og kan ikke si at det ga mersmak og stor tillit til S3 generelt. Senere opplevelser med S3 sine produkter har vel egentlig bare forsterket førsteinntrykket.

Men nå er det vel lov å håpe at snart 15 år kanskje har fått orden på sakene hos de.

 

S3 var kongen på haugen tidlig på 90-tallet.

 

Jeg er ganske så sikker på at det var matrox.

 

Var ikke mye Matrox å se tidlig på 90-tallet. Tror aldri jeg noen gang så et Matrox kort for ISA eller VESA VL Bus, men jeg så veldig mye S3, samt Tseng og Trident kort. Jeg hadde Matrox g200 og Mystique selv, på "toppen" av Matrox tiden.

Lenke til kommentar

om forlatelse, husker ikke eksakt her, bare det att en kamrat hadde matrox(g400 trur jeg det var) omtrent samtidigt som jeg hadde tnt og senere gforce,blir i slutten av 90-åra da,og nei,gidder ikke sjekke på google nå :p

 

greia er uansett om s3 klarer brasene nå med både prestanda og stabilitet :)

Lenke til kommentar

12MB i en 486, var ikke det mye? Husker jeg kjøpte 386 på 16MHz (tror jeg), og da måtte jeg ut med 2.000,- for å oppgradere pcen med 1 ekstra MB Ram, noe jeg lot være...

 

Hadde også S3 GPU i min Pentium 75, men den ble senere byttet ut med Voodoo2 Banshee kort fra Creative, og da mobbet kompisene mine meg for å ha et 2-i-1 kort, hehe.

Lenke til kommentar

Er det en ting som er sikkert, er at det aldri kommer til å komme en PC med en brikke fra S3 inn i mitt hus igjen. Var så "heldig" at jeg fikk teste et skjermkort fra S3 bare for noen måneder siden, og det var omtrent like imponerende som mitt gode gamle skjermkort fra -93 av ukjent fabrikat, som hadde en halv megabyte minne.

Lenke til kommentar
12MB i en 486, var ikke det mye? Husker jeg kjøpte 386 på 16MHz (tror jeg), og da måtte jeg ut med 2.000,- for å oppgradere pcen med 1 ekstra MB Ram, noe jeg lot være...

 

Jo, de fleste hadde enten 4MB eller 8MB på den tiden. Men de ekstra 4 var utrolig kjekt å ha. Jeg kunne kjøre harddisk cache samtidig som jeg spillte spill som krevde 8MB for seg selv, og i tillegg blande expanded og extended minne. Kort sagt mye færre omstarter for å bytte minnekonfigurasjon. Ah, gode gamle MS-DOS dagene :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...