Gå til innhold

Test: Xigmatek Dark Knight


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bøttevis av kjølere de burde ha testet, problemet er at hw.no har ikke kapasitet og ressurser til å teste annet enn et minimalt utvalg.

 

Derfor blir testene her i realiteten nesten ubrukbare, ikke minst fordi referansene som brukes, Tunic Tower og Noctua ikke en gang er på topp 10 lista hos de som tester et større antall kjølere, f.eks. FrostyTech.

 

Ellers er det faktisk svært mange bra alternativer for "stramt" budsjett. Cooler Master, Scythe, OCZ og Xigmatek har alle flere kjølere i prisintervallet 250 - 400 kr som er meget gode.

 

Prolimatech Megahalems er den kjøler som i dag kommer best ut når man ser tester totalt. TRUE er fremdeles blant topp 5 - 10, men er langt fra det soleklare valget som før.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Syns denne ligner veldig på Xigmatek sin egen HDT-S1283. Som er billigere, kjøler veldig bra og støyer ikke spesiellt mye. Hører skjermkortet over den.

 

Edit:

 

Gikk og kikket på linken til Dark Knight. Den heter faktisk Dark Knight-S1283. Altså samme kjøler og samme vifte etter hva jeg kan se.

 

Mulig Dark Knight bråker mer, men den vanlige HDT-S1283 vil jeg ikke si bråker. Mitt HD4870 skjermkort på 30% viftehastighet bråker mer. Hvordan HW klarte å få fram 42dB måling skjønner jeg ikke helt, trer de vifta over desibelmåleren eller?

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt denne:

"Det vi derimot ser når vi bytter ut den medfølgende viften med vår egen, er at kjøleren i seg selv ikke er den beste – viften har stor betydning."

 

kanskje det ikke har helt gått opp for HW? men mange kjølere (tenker litt da på S1283) er optimert for vifter med en spesiell luftflyt. Det finnes ikke bare gode eller dårlige vifer, men også vifter til forkjellige formål :)

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvorfor jeg gidder å lese cpukjøler-tester på HW.no lenger, dårlig grammatikk, rare resultater og konklusjoner er ting som går igjen.

 

Vil nesten gå så langt som å si at dere like gjerne kunne kutta ut disse testene pga. lav kvalitet i forhold til sider som SPCR...

 

What he said. Jeg husker vagt at HW.no hadde flere og bedre tester for et par år siden. Hva har skjedd?

Språket forfaller og artiklene blir mer og mer infisert av sensasjonssaker for å få mest mulig museklikk.

Beklager hardware.no, jeg som har besøkt nettsiden her siden 2006 og er trøtt på å lese ITavisen.no saker hos dere.

 

On-topic: Ser ut som en bra kjøler, men dæven den var stor!

 

(edit, mitt språk har også forfalt misserabelt pga lang arbeidsdag)

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
Sokkelstøtten er ikke spesielt bred. Det er kun snakk om mulighet for å bruke kjøleren på de veletablerte festene fra både AMD og Intel. Hele i-rekken til Intel er utelatt, sammen med AM3.

 

Trodde clip-on festene på AM2/AM2+ og AM3 var like? Eller har det blitt gjort noe som gjør at en AM2/AM2+ kjøler ikke passer på AM3 socketen?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...