Gå til innhold

Her er 4G-modemet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk. Hvorfor begynne med 4G når 3G nettet er langt ifra brukbart. Har selv fritrafikk på telefonen min levert av nettop netcom. Eksempel på at farten og dekningen ikke er god nok er når jeg streamer nettradio (64bitrate) fra mitt hjemsted i Sola inn til Stavanger sentrum. Her må jeg bufre opptill flere ganger. Har også prøvd og bruke telefonen som modem på hytta på sørlandet. Her får jeg gprs, kanskje edge om jeg er heldig og det er lite folk rundt. Selv synes jeg ikke de 250,- per måned Netcom skal ha for og levere fritrafikk ikke er noe gunstig. Hvertfall ikke 20,- per MB som de opperer med i de litt billigere abonnementene.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
FlexiTalk har jo makspris på 9kr for data per dag. Vil ikke si at det er så problematisk. Og 20kr/mb er ikke tilfelle med mindre du er i utlandet.

Dette gjelder absolutt ikke alle abonnementer.

Synes likevel det er for dyrt. La oss si du vil surfe på nettet noen dager i løpet av måneden: 12 dager x9,- = 108,-

I praksis kan det bety at du har åpnet dagbladet.no en gang hver dag i 12 dager. Dyrt spørr du meg. I tilegg kan en maks surfe 200mb på dette døgnet. Vil heller sett at de hadde bygget ut 3G nettet mer og satt prisene ned til litt mer fornuftige nivåer.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Bygg ut det jævla 4g nettet slik at alle får tilgang. Ta en fornuftig pris som de fleste vil betale , ikke sett nedlastningsbegrensninger , ikke ta flere titalls kroner for 1 megabyte trafikk, tror dere vi er dumskaller ?Dagsrate på 10 kroner er klokt. ikke masker tilbud som "Fri bruk " når det faen ikke er fri bruk . Jævla løynere !

 

Klarer operatørene å oppfylle alle disse kravene, får de tilliten min tilbake. Inntil da , er de løynere og svindlere i mine øyne. De vet det så godt selv også

Lenke til kommentar
Bygg ut det jævla 4g nettet slik at alle får tilgang. Ta en fornuftig pris som de fleste vil betale , ikke sett nedlastningsbegrensninger , ikke ta flere titalls kroner for 1 megabyte trafikk, tror dere vi er dumskaller ?Dagsrate på 10 kroner er klokt. ikke masker tilbud som "Fri bruk " når det faen ikke er fri bruk . Jævla løynere !

 

Klarer operatørene å oppfylle alle disse kravene, får de tilliten min tilbake. Inntil da , er de løynere og svindlere i mine øyne. De vet det så godt selv også

 

+1

 

Det er vell i praksis fri bruk? du får jo ingen ekstra krav uansett hvor mye du bruker det?

Ja, i praksis er det fri bruk. Men dersom du overstiger 5gb i måneden hos Netcom så strupes hastigheten fra 3G til 2,5G aka Edge om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Det er nesten for godt til å være sant at 4G eller LTE er på vei allerede. Dette kommer endelig til å gjøre mobilt bredbånd likt det man er vant til hjemme. Ikke lapp mer på 3G nettverket. 4G har større dekning pr basestasjon og blir billigere og bygge ut.

Gleder meg sinnsykt til telefonene begynner å komme. Android og 4G på min neste telefon hadde vært fett.

Lenke til kommentar
Det er nesten for godt til å være sant at 4G eller LTE er på vei allerede. Dette kommer endelig til å gjøre mobilt bredbånd likt det man er vant til hjemme. Ikke lapp mer på 3G nettverket. 4G har større dekning pr basestasjon og blir billigere og bygge ut.

Gleder meg sinnsykt til telefonene begynner å komme. Android og 4G på min neste telefon hadde vært fett.

Word, sleng på et 8mp+ kamera med xenon og jeg tar den

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...