Gå til innhold

Spår butikkdød


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

To ting misliker jeg sterkt med elekro-butikk-gjengen på nett;

 

Tidsangivelse. Den gedigne "forventet dato" bløffen som er en totalt meningsløs automatisk fremrykking av dato. Alt som ikke er "på lager", og noe av det som er "på lager", har en direkte løgnaktig leveringstid.

Det må da gå an, i vår moderne verden, å gi et noe mer korrekt bilde av når en vare kan forventes å ankomme kjøper.

 

Beskrivelse. Her gjøres aldeles slett jobb av mange. Ofte ingenting, noen ganger klipp-lim fra leverandør/importør/produsent og er man heldige følger det med en link. Dersom kilden ikke har gjort en god nok jobb er det tydeligvis ikke evner i utsalgsstedet til å gjøre noe som helst.

Lenke til kommentar

For første gang på lenge har jeg forhåndsbestilt et spill (Xbox 360) i en fysisk butikk, fordi de faktisk er billigere enn samtlige nettbutikker jeg har funnet.

 

Denne fysiske butikken skal ha 499 for spillet. De billigste nettbutikkene skal ha 499 + porto. Valget blir plutselig lett. Jeg belønner konsekvent de med best pris. Gåturen bort til butikken gjør meg ingenting.

 

Har vi blitt litt bortskjemte når undersøkelsen konkluderer med at vi setter enkelhet over pris?

Lenke til kommentar

Jeg personlig ville aldri kjøpt store produkter som TV o.l. over nettet. Er et ren helevte å sende i reperasjon, og som ofte må du selv stå for portoen. Du sparer lite penger på det. Dessuten så har du muligheten for et utlåns vare fra butikk, skulle jeg får det på en TV ville det koste sykt mye med tanke på retur at den også!

 

Små elektronik og annet små produkter hander jeg glatt over nettet.

Lenke til kommentar

handler ikke på nett fordi det er enkelt, elsker følelsen av å kunne springe hjem med et spill i handen, installere, og så kose meg til de grader.

 

Er ikke like morsomt å få det i posten, men pris spiller en stor rolle for en femten år gammel gutt...

 

Derimot så misliker jeg og kjøpe datakomponenter fysisk i butikk, ettersom da vet jeg at jeg kommer rett til helvete (økonomisk sett).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Det var da svært så negativ overskriften i denne gladsaken skulle være.

Korrekt tittulering selger ikke (like mye), en må ha noe med "schwung". Det virker som dette temaet dekkes gjennom hele pensum på journalisthøgskolen, artikler blir ikke funnet gode uten en helt eller delvis missvisende overskrift med dertil egnet salgspotensiale.

Bedre å ha noe som skaffer museklikk enn noe som gjenspeiler artikkelens faktiske innhold.

Lenke til kommentar

Du har nok veldig rett i at det terpes på slik fremstilling gjennom hele journalisthøgskolen. 95% av forsider i riksavisene er visstnok negativt vinklet. "Statsbudsjettet rammer de eldre" i stedet for "bra statsbudsjett for småbarnsfamiliene" og "Disse piggdekkene kan drepe deg" i stedet for "Sjekk piggdekk-vinneren her" osv.

Lenke til kommentar
Jeg personlig ville aldri kjøpt store produkter som TV o.l. over nettet. Er et ren helevte å sende i reperasjon, og som ofte må du selv stå for portoen. Du sparer lite penger på det. Dessuten så har du muligheten for et utlåns vare fra butikk, skulle jeg får det på en TV ville det koste sykt mye med tanke på retur at den også!

 

Små elektronik og annet små produkter hander jeg glatt over nettet.

 

Vel, kjøpte nettopp ny TV, Toppmodellen fra panasonic i 2008, plasma.

Fant denne på en butikk hjemme for 35 tusen. ga 15 tusen for den hos Amentio.

 

Men det er vell et av de værre tilfellene man kommer over:)

Lenke til kommentar

Offopic: Ja utrooolig irriterende med misvisende overskrifter...

Ontopic: Netthandel er bare helt konge! Så lenge jeg stoler på sidene jeg handler på, er ikke jeg bekymret for å kjøpe noe som helst på nett. Eneste jeg handler i butikk er mat og klær. Har kjøpt både TV,PC, småelektrisk, bøker og ikke hatt noen problemer med det.

Faktisk vurderer jeg å kjøpe fotballsko på nett neste gang jeg trenger nye :)

Lenke til kommentar

Det er utrolig mye som ikke er og få kjøpt online i Norge, tydelig at mange bransjer lever i fortiden.

Når flere og flere oppdager at det finnes en verden der ut kommer mange bransjer til og måtte få ut fingen.

Kjøpte selv bremsedeler til en traktor i Polen, 150,- kr der, i Norge etter mye om og men 2500,-.

Prøvde og finne noen som solgte smådekk til en Rider på nett, fantes ikke og finne i Norge, hadde jeg kjøpt hadde jeg antagelig spart på og kjøpt det på ebay i UK.

Lenke til kommentar

Blir jo ikke bedre av at de lokale butikkene ikke har dataskjermer på lager når man ser seg etter ny. I dette tilfellet gjaldt det både expert og elkjøp i Tromsø, mulig de har fått inn nytt nå.

 

Men er jo tross alt ikke værre enn å bare bestille på nett da. Som sagt før: Litt verre hvis man må ha en skjerm NÅ (kan ikke vente).

Lenke til kommentar

Duppedingser kjøper jeg på nett. Dataspill inkl. filmer osv.

Men jeg kjøper sjeldent noe som er stort, dyrt og veier mye. Det

er rett og slett for mye pes med tilbakesending og skjemaer i forhold

til å handle i en butikk i nærheten. Er det noe galt, så er det

bare å kjøre i 10-20 min og så leverer du gjenstanden tilbake,

og får svar der og da hvor lang tid det tar og evt om du får penger

tilbake, en ny gjenstand. Ved nettbruk kan disse tingene ta ekstra

lang tid og koste unødvendig mye i penger og tid.

 

Tviler på shopping i vanlig butikk dør ut jeg, men men

Lenke til kommentar

Jeg handler stort sett alt man trenger utenom mat og klær på nett.

 

Og til de som ser for seg helvete med retur av tver kjøpt på nett kan jeg opplyse om at de kommer hjem til deg å henter og bærer ut av stuen og leverer den tilbake igjen på samme måte når den er ferdig på service.

Er egne firma som tar seg av slike ting, så det blir ett fett om du kjøper i butikk eller nett da samme prossedyre uansett vil gjelde.

Slik er det i hvertfall med Tatung tven min som har hatt seg noen turer til verkstedet.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Det er ikke rart mye av handelen flyttes over på Internett når butikker med både personlig utsalg og nettbutikk gjerne setter prisen høyere i butikken i gata enn på nettet (også når porto er inkludert).

Ikke rart det. Er ikke akkurat billig å drive fysisk butikk.

Ville ihvertfall blitt utrolig kjedelig om all handel gikk via nettet. Lyd og bilde produkter kunne jeg ihvertfall aldri tenke meg å kjøpe fra nettet.

Lenke til kommentar
Jeg personlig ville aldri kjøpt store produkter som TV o.l. over nettet. Er et ren helevte å sende i reperasjon, og som ofte må du selv stå for portoen. Du sparer lite penger på det. Dessuten så har du muligheten for et utlåns vare fra butikk, skulle jeg får det på en TV ville det koste sykt mye med tanke på retur at den også!

 

Små elektronik og annet små produkter hander jeg glatt over nettet.

Du må ikke selv stå for portoen om du sender noe tilbake på reklamasjon, det er bare å si fra til nettbutikken hvor mye du brukte på porto, og de erstatter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...