Gå til innhold

Macbook blir overhalt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger man virkelig vite specsa? De som kjøper mac er ikke opptatt av annet enn logoen uansett.

 

 

BS! Macbook air(jeg har en slik): 9400m, 1,86 ghz, overlegen levelengde på batteriet(i sykluser), ultraportabel, stille, operativsystem som gir overlegen batterilevetid(i timer og minutter(2,5 timer i vista og W7 og 5 timer i osx(sjekk anandtech selv))). Kjøpte mac på ebay, 6400 kr inkl frakt, 2 mnd gammel, finn en pc som fyller alle de kravene du(bruker selvsagt bootcamp når kontakt er plugget(osx har EEElendig vindusbehandling))

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
Trenger man virkelig vite specsa? De som kjøper mac er ikke opptatt av annet enn logoen uansett.

 

 

BS! Macbook air(jeg har en slik): 9400m, 1,86 ghz, overlegen levelengde på batteriet(i sykluser), ultraportabel, stille, operativsystem som gir overlegen batterilevetid(i timer og minutter(2,5 timer i vista og W7 og 5 timer i osx(sjekk anandtech selv))). Kjøpte mac på ebay, 6400 kr inkl frakt, 2 mnd gammel, finn en pc som fyller alle de kravene du(bruker selvsagt bootcamp når kontakt er plugget(osx har EEElendig vindusbehandling))

Samt at når man er ute på reise må man alltid drasse med seg en USB Ethernet adapter, og også i mange tilfeller en USB-hub. Innebygd batteri er også en ganske idiotisk ting Apple driver med som gjør maskinen lite attraktivt for oss som reiser mye. Er bla. ikke alle fly det er strøm på.

 

Ville nok heller tatt en Lenovo ThinkPad X301

Lenke til kommentar
Trenger man virkelig vite specsa? De som kjøper mac er ikke opptatt av annet enn logoen uansett.

 

 

BS! Macbook air(jeg har en slik): 9400m, 1,86 ghz, overlegen levelengde på batteriet(i sykluser), ultraportabel, stille, operativsystem som gir overlegen batterilevetid(i timer og minutter(2,5 timer i vista og W7 og 5 timer i osx(sjekk anandtech selv))). Kjøpte mac på ebay, 6400 kr inkl frakt, 2 mnd gammel, finn en pc som fyller alle de kravene du(bruker selvsagt bootcamp når kontakt er plugget(osx har EEElendig vindusbehandling))

Samt at når man er ute på reise må man alltid drasse med seg en USB Ethernet adapter, og også i mange tilfeller en USB-hub. Innebygd batteri er også en ganske idiotisk ting Apple driver med som gjør maskinen lite attraktivt for oss som reiser mye. Er bla. ikke alle fly det er strøm på.

 

Ville nok heller tatt en Lenovo ThinkPad X301

 

Akkurat på det pungtet trengs det litt goodwill, men viss man skaffer seg en bluetooth mus så har man ikke bruk for mer enn en USB inngang på reiser og på skolen, det erjo faktisk en ultraportabel. Jeg nevnte det ikke iste, men jeg fikk med en sånn superdrive også. Ethernet på en ultraportabel er ikke et must. Jeg har ikke savnet det, den brukes jo kun på sofaen og utenfor huset.

Lenke til kommentar
BS! Macbook air(jeg har en slik): 9400m, 1,86 ghz, overlegen levelengde på batteriet(i sykluser), ultraportabel, stille, operativsystem som gir overlegen batterilevetid(i timer og minutter(2,5 timer i vista og W7 og 5 timer i osx(sjekk anandtech selv))). Kjøpte mac på ebay, 6400 kr inkl frakt, 2 mnd gammel, finn en pc som fyller alle de kravene du(bruker selvsagt bootcamp når kontakt er plugget(osx har EEElendig vindusbehandling))

Ble litt nysgjerrig på hva du mener med at "osx har EEElendig vindusbehandling". Opplever det ikke slik, tvert imot.

Lenke til kommentar

Mac er som el-biler.

 

De har et par positive sider og de som eier en tror de er cooool as ice. Tror også at det er fremtiden.

Men sannheten er at med en gang de kommer ut på en vei, blir de alltid frakjørt av en "kjedelig" med minst 2 ganger bedre utstyr og nytteplass.

 

To each their own.

Lenke til kommentar

Jeg skal for all del ta ansvar hvis det er jeg som bare er trøtt, men sliter dere med å fylle ut artiklene? Synes dere skrev det samme på ny og på ny...

 

 

en skjerm med baklys av LED, trackpad av glass med multi touch og en batteritid på opp til 7 timer
som LED-baklyst skjerm, multi touch-trackpad av glass og innebygget batteri med lang levertid
LED-baklyst skjerm og langt levende batteri-teknologi,
Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Det har vel alltid vært sånn, men føler også det bare blir verre og verre... Selv har jeg mac og jeg DRITER i hva andre mener. Hver sin pc og OS til hvert sitt bruk. Alltid moro med fanboys :hrm: Men som student må jeg si at MacBook er OVERLEGENT pga sin gode batterikapasitet.

 

 

Bra de har endret designet på MacBooken, den gamle føltes litt "skrøpelig"! Kjenner flere som hadde tenkt til å kjøpe seg MacBook nå, så nå er det vel bare å kjøpe i vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...