Gå til innhold

Test: Asus M4A79T Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje dere heller burde testet ut Crosshair III som dog er det nyeste kortet på AM3 plattformen og kommer noe kvassere ut av sammenlignigen enn dette litt eldre toppkortet. Men ellers ok test, ikke VELDIG grundig slik jeg liker det,og synes dere for morro skyld kunne tatt med et oppsett bestående av 3-4x 5750 eller noe i den dur siden dette kortet støtter "ekte" quadfire?

Lenke til kommentar

Nettopp! 2 x 8 PCIE funker jo *nesten* like raskt. Tror ikke det merkes utenom benchmarks, om jeg har forstått det riktig.

 

Når vi først er i gang, kan dere i Hardware teste Asus sin 790x? Gjerne Gigabyte sin også, de er jo veldig populær for tiden.

 

Merkelig lite reviews på nettet om 790x egentlig. Til og med anandtech har ingenting (som jeg har sett iallfall)

Lenke til kommentar

 Har for tiden en god del produkter som står i kø for testing, og det vil av denne grunn desverre neppe ikke bli noe 790X-testing fra min side, med det aller første. Er helt enig i at det virker som kort som gir mye for pengene.

 

Setter pris på tilbakemeldinger, og minner også om at vi har en egen tråd for å komme med testønsker: ;)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=579322

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
 Har for tiden en god del produkter som står i kø for testing, og det vil av denne grunn desverre neppe ikke bli noe 790X-testing fra min side, med det aller første. Er helt enig i at det virker som kort som gir mye for pengene.

 

Setter pris på tilbakemeldinger, og minner også om at vi har en egen tråd for å komme med testønsker: ;)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=579322

 

790FX 42 Lanes 16x+16x+8X+4X | 8x+8x+8x+8x+8x+4x

790X 16 Lanes 16X | 8x+8X

790GX 16 Lanes 16X | 8x+8x (IGP onboard)

785G/780G/V/E 16 Lanes 16x/ 8x/8x (Igp onboard)

770 16x

 

Jah.

790FX har mer enn 790X!

MEn enig, 790X er value Deluxe!

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Har dette kortet selv. Er veldig fornøyd.

 

Når det gjelder layout kunne kanskje minnesporene blitt plassert lenger borte fra prosessoren, slik at høye minnebrikker ikke kolliderer med større prosessorkjølere.

 

Ellers er det en del kjekke detaljer med dette hovedkortet. Bl.a. Q-brikken, som gjør kobling av lyd, lys, powerknapp osv til kabinettet til en lek. Også er onboard power og restart-knappene kjekke å ha.

Så har også hovedkortet mulighet for hurtigstart, der en starter opp i en Linux-variant på få sekunder. Dessverre fungerer ikke denne funksjonen om man kjører RAID.

 

Kan også nevne en ting når det gjelder RAID; da vil alle SATA-tilkoblingene kjøre RAID. Altså kan man ikke kjøre harddiskene i RAID og ha en SATA-DVD feks i tillegg.

 

Men når det gjelder ytelse og overklokking er det konge. Du kan jo faktisk kjøre fire kjermkort på 8x(!)

Lenke til kommentar

Hmm, Hvorfor i all verden tester dere ikke crosshair III? Har selv crosshair 3, og det fungerer utrolig bra sammen med AMD PhenomII x4 965 prosessoren! Kjør på med noen OCZ AMD-BLACK edition minnebrikker og se hva dere klarer å presse frem med to stk ATI HD5870 kort i crossfire! Gjerne kjør på med litt OC også.. Dette er et BILLIG og RÅTT system!

Jeg sier bare: INTEL OG NVIDIA, PASS DERE!!

Jeg kjører med 2stk hd4890 i crossfire på dette oppsettet, og det banker ganske så hart grafikkmessig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...