Gå til innhold

Mozilla forsatt uenig med Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XmasB: Vel, de har iallefall ikke plassert seg selv først.

 

 

 

 

Synes dette ser nokså bra ut, og er ikke enig i Borris som tydeligvis prøver å finne en finuerlig metode for å komme først på listen.

 

Om jeg har forstått det rett, så er dette en side som vises når man åpner IE, og IE er installert som standard? Og etter hva jeg mener å ha lest så er dette også en side som MS vurderer å vise i tidligere utgaver av Windows via oppdateringer?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Det er verdt å nevne at det ikke er Mozilla som offisielt mener dette (iallfall ikke ennå). Dette er Jenny Boriss' personlige mening. Hvis man ser på bloggen som omtales står følgende helt øverst:

 

(Note: This is my personal opinion and sure as hell doesn’t reflect Mozilla’s official position or any formal statement from Mozilla)
Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Haha xD dette var rett og slett enda mer barnslig av mozilla. "Boriss foreslår at nettlesernes rekkefølge i dialogboksen avgjøres av antall brukere på verdensbasis, men med unntak av Internet Explorer som bør være sist i rekkefølgen"

 

Altså vil de liste det etter brukere så får IE være med, selv om det ikke er et aktivt valg som gjør at de er helt øverst.

 

Dessuten er det tåpelig å påstå at Microsoft skal gjøre sin egen web browser minst mulig tiltrekkende. Syns egentlig dette var et bra forslag nå. Tar hensyn til monopol-situasjonen og likestiller alle nettleserne, samtidig som IE for lov til å stå på midten av podiet med mest undertekst. Helt greit, kjør på!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Flisespikkeri!

 

Noen må stå først og sist. Hvem som er størst og minst endres over tid så en slik plassering er bare riktig i det øyeblikket pop-up'en designes.

 

Ta det alfabetisk etter browsernavn, alfabetisering er rettferdig i alle andre sammenhenger.

Lenke til kommentar

Plasseringen bryr meg midt i brunøyet. Jeg stemmer for at plasseringen "randomiseres" for hver gang dialogboksen åpnes.

 

Dessuten synes jeg de forskjellige valgene bør få en bedre beskrivelse. "Better, faster, easier" ser liksom bedre ut enn "a new browser for windows".

 

Skriv hva de forskjellige nettleserne tilbyr (i.e: "add extensions and customize to your needs", "built in email client" etc.).

 

edit: vet at det bare er et utkast, men mistenker at det ferdige opplegget blir så og si likt

Endret av raid2
Lenke til kommentar
Plasseringen bryr meg midt i brunøyet. Jeg stemmer for at plasseringen "randomiseres" for hver gang dialogboksen åpnes.

 

Det hadde nok vært det beste. Men jeg bryr meg ikke så veldig. De som ikke vet noe om de forskjellige nettleserene kommer nok unasett til å velge IE fordi de har sett ikonet før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...