Gå til innhold

Her er Geforce GT 220-kortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På slike kort er det kun størrelse (vanlig eller lavprofil), tilkoblinger og strømforbruk som er interessant. Likevel er det kun strømforbruk som er nevnt.

 

AMD sin HD 4670 knuser jo GT 220, 4670en er liksom dobbel så rask og har lik pris! :ermm:
ATI har foreløpig elendige drivere til andre OS enn Windows. Derfor kan det være fristende med nVidia, selv om HDMI-løsningen deres er knotete (må ha ekstern coax spdif).
Lenke til kommentar
AMD sin HD 4670 knuser jo GT 220, 4670en er liksom dobbel så rask og har lik pris! :ermm:
ATI har foreløpig elendige drivere til andre OS enn Windows. Derfor kan det være fristende med nVidia, selv om HDMI-løsningen deres er knotete (må ha ekstern coax spdif).

Nope, disse kortene har innebygd HDMI 1.3a kontroller, og man trenger ikke SPDIF eksternt...

Lenke til kommentar
AMD sin HD 4670 knuser jo GT 220, 4670en er liksom dobbel så rask og har lik pris! :ermm:
ATI har foreløpig elendige drivere til andre OS enn Windows. Derfor kan det være fristende med nVidia, selv om HDMI-løsningen deres er knotete (må ha ekstern coax spdif).
Nope, disse kortene har innebygd HDMI 1.3a kontroller, og man trenger ikke SPDIF eksternt...
Jeg hadde ikke fått med meg at man ikke trengte spdif lengre. Men er det så lett å bypasse lyden fra hovedkortet gjennom skjermkortet på alle systemer? For meg høres det ut som en løsning som kan være avhengig av lydkretsen på hovedkortet og programvaren som skal redirecte lydstrømmen.
Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke fått med meg at man ikke trengte spdif lengre. Men er det så lett å bypasse lyden fra hovedkortet gjennom skjermkortet på alle systemer? For meg høres det ut som en løsning som kan være avhengig av lydkretsen på hovedkortet og programvaren som skal redirecte lydstrømmen.

Ikke spesielt komplisert. Det er allerede støtte for det i Linux driverne til nVIDIA. Denne teknikken brukes også i de siste chipsetene med integrert grafikk på Intel og AMD sine plattformer.

Lenke til kommentar
AMD sin HD 4670 knuser jo GT 220, 4670en er liksom dobbel så rask og har lik pris! :ermm:
ATI har foreløpig elendige drivere til andre OS enn Windows. Derfor kan det være fristende med nVidia, selv om HDMI-løsningen deres er knotete (må ha ekstern coax spdif).

Nope, disse kortene har innebygd HDMI 1.3a kontroller, og man trenger ikke SPDIF eksternt...

Sikker?

Helt sikker?

The GPUs here support audio bypass; you will still need an audio solution (either on your motherboard or on a discrete card) that supports 7.1 channel audio and correct software as well.

Kilde: http://www.pcper.com/article.php?aid=794 (m.fl.)

Kan hende jeg tolker dette feil :whistle:

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Sikker?

Helt sikker?

The GPUs here support audio bypass; you will still need an audio solution (either on your motherboard or on a discrete card) that supports 7.1 channel audio and correct software as well.

Kilde: http://www.pcper.com/article.php?aid=794 (m.fl.)

Kan hende jeg tolker dette feil :whistle:

Jepp, du tolker det feil.

GPU driver tar digitalt output prosessert av lydkortet, etter at eventuell post prosessering er gjort... Sender det til HDMI-enheten i GPU, som fletter det sammen med bilde. Du trenger ingen fysisk kobling mellom lydkort og GPU utenom PCI Express bussen

Lenke til kommentar

Ja - men det jeg tok feil på var ditt utsagn ;) At den ikke trengte kabel skjønte jeg, men jeg trodde du mente at den ikke trengte annen hw for lydbehandling (noe den gjør). Mener ATi ikke gjør det lengre, mens nVidia fremdeles driver med "bypass". Forskjellen er nå at det går via PCIe istedenfor intern S/PDIF.

 

Om jeg ikke tar feil, vil man aldri (uten videre) kunne få perfekt AV-sync på denne måten (men det er det få som vil merke).

Lenke til kommentar

ATi har lydkretsen på skjermkortet, ja. Ikke i kjernen, men som en egen IC på skjermkort-PCB'en. Den må inn i en HDMI-join den også, så da burde det i realiteten være like stor fare for AV-async der også. Forskjellen er vel at dårlige drivere har lettere å herpe syncen på veien fra hovedkortet til skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...