Gå til innhold

Toshiba klargjør Cell-TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
320 Watt er jo ganske saftig for en LED-basert skjerm, er det ikke?

 

AtW

Det er absolutt det, men her er det vel blant annet sikkert minst 2 harddisker. En PS3 mener jeg å huske at ligger på oppunder 200W, og her er det i tillegg et 55" stort panel som skal belyses, så det er vel ikke uventet mye.

 

b-real: I denne TVen vil jeg tro det er harddiskene som gjør at det trengs en ekstern boks, da disse sikkert ville gjort på skjermen 4-5cm tykkere på et punkt.

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar
320 Watt er jo ganske saftig for en LED-basert skjerm, er det ikke?

 

AtW

Det er absolutt det, men her er det vel blant annet sikkert minst 2 harddisker. En PS3 mener jeg å huske at ligger på oppunder 200W, og her er det i tillegg et 55" stort panel som skal belyses, så det er vel ikke uventet mye.

 

b-real: I denne TVen vil jeg tro det er harddiskene som gjør at det trengs en ekstern boks, da disse sikkert ville gjort på skjermen 4-5cm tykkere på et punkt.

 

320 Watt er jo skjermen alene? Selve boksen bruker 120 i tillegg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nårtid skal en komme unna konseptet at det skal være en ekstern boks til alt?

Hvor er konseptet "alt-i-en-boks" egentlig?

 

Mye av grunnen til at man har egen boks for dette er for å slippe mange kabler opp til TV. Man kan ta ut mye av elektronikken i TVen, og dermed lett gjøre den tynnere. Samsung greide seg vel og merke uten å gjøre dette. Men med kjølesystemet til Cell prossessoren samt harddisker så ville den nok blitt litt tykkere enn Toshiba hadde ønsket.

 

Faktisk så kan det være utrolig praktisk for mange å ha en egen tuner boks for TVen. Den trenger strøm, og den trenger egen skjermkabel. Den siste er mest sannsynlig en DisplayPort kabel (Slik Pioneer gjorde det med A versjonen av KRP Plasmaen sin). Da kan man sette vekk alt utstyr, slik at kun TV henger på vegg, IR signalene går via skjermkabelen, og er Toshiba gjennomtenkte så følger det med, eller man kan ha mulighet til å legge til IR utganger på tuner delen, og dermed ha alt bortgjemt i ett skap eller lignende.

 

 

320 Watt er jo ganske saftig for en LED-basert skjerm, er det ikke?

 

AtW

b-real: I denne TVen vil jeg tro det er harddiskene som gjør at det trengs en ekstern boks, da disse sikkert ville gjort på skjermen 4-5cm tykkere på et punkt.

 

Harddiskene tar nok litt plass. Men tipper nok det er kjølingen for Cell prossessoren som er den største grunnen til at det trenger ekstra boks. Loewe har slike TVer med harddisk, og de er ikke noe dypere enn normale TVer, untatt Samsungs LEDer da.

 

 

 

 

 

 

PiP får vel en ny mening når man kan se 8 kanaler samtidig, slipper i hvertfall å ødelegge fjernkontrollen med mye zapping. Men så kommer det vel ann på om vi faktisk kan få brukt det her i Norge da?

 

Har man Riks-TV så går det nok greit. Men de handre har jo ikke offisielle CAM moduler enda, Canal Digital kan det skaffes til, og kommer offisielt etter hvert (For kabel TV, ikke parabol), og GET har ikke nevnt noe i det hele tatt om dette (De taper penger på CAM moduler, når de ikke kan stjele fra kundene hver måned for HD og HD PVR boksene sine, samt ekstra bokser til andre rom).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...