Gå til innhold

Test: Samsung Pixon 12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"[...] og vi begynte derfor å gå gjennom andre lydutjevningsinstillinger (som Samsung kaller "lydeffekter"). Da vi kom ned til "musikklarhet" kom mellomsjiktet skikkelig frem, samtidig som også resten av lydbildet virket noenlunde velbalansert. [...] Så snart vi lagret denne innstillingen, justerte lydutjevneren seg annerledes!"

 

Er det jeg som misforstår, eller er "lydeffekter" bare forskjellige preset EQ-verdier? Kan dere ikke endre EQ manuelt, og dermed få den godlyden dere snakket om?

 

von L

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei.

Har nå hatt denne mobilen et par dager, og leste godt gjennom testen deres. Takk for den.

Men har et par ting jeg godt kunne tenkt dere kunne legge til i testen deres..

Mobilen har navigasjon (Route 66) innebygd. Den må aktiveres under settings for at den skal vises. Aner ikke hvorfor det er gjort slik, men den fungerer fint.

 

Musikkspilleren slet jeg også veldig med, på equalizer delen.

Men etter å ha trykket litt på selve spilleren fant jeg ut hvorfor lyden var elendig. Den står innstilt på 5.1 lyd som standard. Og uansett hva jeg valgte under equalizer delen (lydeffekter) så gikk den tilbake til dårlig lyd straks jeg trykker lagre (slik dere opplevde).

 

MEN, på selve spilleren kan man trykke øverst og der kan man hukke bort 5.1 lyd, samt velge direkte hvilket lydoppsett man ønsker. Feks Rock, klar, bass, HD.. osv. Etter dette ble lyden meget bra.

 

Animerte menyer har den også. Dette må også aktiveres under settings. Menyene vil nå gli inn og ut av bildet, samt fade og fokusere når dem trykkes på.

 

Sikkert kjempemange som ikke finner dette noen gang, kanskje det står skrevet i bruksanvisningen men.. :)

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...