Gå til innhold

Hvordan kjøpe valuta billigst mulig?


Goliath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I din lokale bank. Din egen bank har som oftest gebyrfri uttak av valuta over skranken. Tviler på at du får bedre kurs ved uttak i UK.

 

Men du bør vurdere å vente, da pund-kursen har stupt i det siste og er på det laveste nivået på 25 år. Med andre ord, du vil nok får flere pund for pengene dine om du venter til avreise.

Lenke til kommentar
I din lokale bank. Din egen bank har som oftest gebyrfri uttak av valuta over skranken. Tviler på at du får bedre kurs ved uttak i UK.

 

Men du bør vurdere å vente, da pund-kursen har stupt i det siste og er på det laveste nivået på 25 år. Med andre ord, du vil nok får flere pund for pengene dine om du venter til avreise.

Nå er det snakk om avreise kanskje sommer neste år :)

 

 

Ikke noe problem å rapportere utførsel av over 5000kr ;)

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

De gangene jeg har tatt ut penger før utreise har det vist seg å være billigere å ta ut pengene i minibank i utlandet enn å kjøpe valuta i banken min her hjemme. Men hvis du trenger 10.000 på en gang bør du sjekke om det noen uttakbegrensinger på kortet. Og bruk et kort som ikke tar vekslegebyr, som Skandiabanken eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
De gangene jeg har tatt ut penger før utreise har det vist seg å være billigere å ta ut pengene i minibank i utlandet enn å kjøpe valuta i banken min her hjemme. Men hvis du trenger 10.000 på en gang bør du sjekke om det noen uttakbegrensinger på kortet. Og bruk et kort som ikke tar vekslegebyr, som Skandiabanken eller tilsvarende.

 

Skandiabanken har 1,75% vekslingsgebyr ved bruk av VISA akkurat som alle andre. Noen banker tar i tillegg et flatt gebyr for uttak i utenlandske minibanker.

 

Rapporteringsgrensen for utførsel av kontanter er for øvrig 20000. Det er ikke værre enn at du fyller ut et skjema.

Endret av yaddah
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...