Gå til innhold

Anbefaling: Skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med deg "awesom-o", når en driver og anbefaler skjermer som stort sett er lansert for over et år siden, og/eller koster svært mye og ofte er de utgått fra listene fra leverandørene ja, så blir dette helt ubrukelig.

 

På en annen side, å teste alle de nye skjermene som har kommet i det siste ville koste svært mye og bli en nesten umulig oppgave.

Lenke til kommentar

Dette er en av de minst gjennomtenkte og dårligst skrevet artiklene på lenge..

 

 

1. Det største problemet: Anbefalingene er ikke gode, mye av problemet er det awesom-o beskriver. Og hvordan kan man unnlate å nevne 2209Wa i en slik anbefaling?

2. Å anbefale LCD22WMGX, en 22" til 2000 med TN-panel blir bare dumt. Da kjøper man en billigere TN-panelskjerm, eller 2209WA.

3. Det samme gjelder anbefalingen av 24", ASUS VK246H. Man får billigere, vel så gode skjermer (Les:benq).

4. Veldig rotete layout og avansert språk.

Lenke til kommentar
Dette syns jeg var rimelig ubrukelige anbefalinger. Av 5 skjermer på 24"+ er 4 av de altfor dyre for normale brukere. Det fins da en del gode skjermer som ikke fører til havregrøt hver dag resten av måneden?

Test heller de, det er mer interessant.

Det er eg fullstendig einig i. Det burde i alle fall vore ei oppdeling i budsjettmodellar, "midt på treet"-modellar og toppmodellar. På den måten hadde der vore noko for alle typar brukarar.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Får slenge meg på bølgen og si at dette var for slapt. Hva sier dere til at vi går litt på offensiven og fikser noen virkelig aktuelle skjermer? :)

 

________________________________________________________________________

 

1. Fullt fargespekter

 

Star2.pngDell UltraSharp W2209WA

Denne skjermen tilbyr et e-IPS panel til folket. Forskjellen mellom TN og e-IPS er som natt og dag når det kommer til innsynsvinkel og registrering av farger. Riktignok er ikke responstiden på 6ms egnet særlig godt til gaming, men til alle andre områder er denne modellen langt å foretrekke.

 

Størrelse: 22"

Oppløsning: 1680 x 1050 (16:10)

Kontrast: 3000:1

Responstid: 6ms

Pris: 2150 kr hos DustinHome.no

Dell2209Wa.png

________________________________________________________________________

 

2. Gaming

 

Star2.png BenQ G2411HD

BenQ har etterhvert gjort seg bemerket ved at de har lansert billige skjermer med høy ytelse. Denne modellen tar i bruk et TN-panel, som gjør at innsynsvinkelen er begrenset. Med andre ord bør du huske på å vinkle den riktig, men det burde heller ikke være så vanskelig. Responstiden er på kun 2ms, som sikrer at spill ikke vil være offer for etterslep. Dette kan også kombineres med film, ettersom formatet er det samme du finner på TV-en i stua.

 

Størrelse: 24"

Oppløsning: 1920 x 1080 (16:9)

Kontrast: 1000:1

Responstid: 2ms

Pris: 1650 kr hos Datakjeden.no

 

BenQG2420HD.png

________________________________________________________________________

 

3. Designperle

Star2.png Samsung XL2370

Samsung er kjent for å levere produkter av høy klasse. Ikke bare har denne skjermen skikkelig god bildekvalitet, men den har også stått for et gjennombrudd innenfor design. Når man ser på den bryr man seg nemlig ikke om den mangler muligheter for fysisk konfigurasjon. Man blir slått over ende av hvor slank den er, hvor sensuell foten av glass føles osv. Som vanlig koster design en del, men denne modellen er verdt hvert røde øre.

 

Størrelse: 23"

Oppløsning: 1920 x 1080 (16:9)

Kontrast: 1000:1

Responstid: 2ms

Pris: 2950 kr hos Komplett.no

 

 

SamsungXL2370.png

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

jeg kunne trengt en anbefaling på en skjerm..24tommer med 1920x1200 med minst mulig responstid.. dell u2410 er jo fin.. men 5ms

 

jeg trodde det var dette som var mest akkutelt for dem som skal bruke skjermen til å spille på.skal ikke ha noen skjerm som skal kombineres til film. det har man 40 tommer tv til.

 

skjermen under 2k føler jeg egentlig er utgåtte billig modeller..

Lenke til kommentar
Da er en ny versjon på plass, send meg gjerne en mail om dere har forslag ol. Takk for alle innspill!

Dette vil eg seie var mykje betre! Ei grei og fornuftig oppdeling! :thumbup:

 

Det einaste eg saknar i farten er kanskje ein 24" 16:10-skjerm i økonomisjiktet? I så måte ser eg at LG W2452TX har fått brukbare testresultat rundt ikring på nettet.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Får slenge meg på bølgen og si at dette var for slapt. Hva sier dere til at vi går litt på offensiven og fikser noen virkelig aktuelle skjermer? :)

 

________________________________________________________________________

 

1. Fullt fargespekter

 

<..snip>

________________________________________________________________________

 

2. Gaming

 

<..snip>

 

Hva med om du blander disse, en gamingskjerm med bra fargegjengivelse og ikke minst bra innsynsvinkel? Hadde vært fint med noe forslag av slike også :p

Lenke til kommentar

Skjermomtaler er svært vanskelig å finne, jeg sleit en del med dette valget når jeg skulle ha ny skjerm i August. Valget fallt til slutt på Asus vw2660h (trooor jeg) etter anbefaling fra HjemmePC :p

 

Men den funker rasende greit, er kjempefornøyd med både farger, størrelse, kontrast og etterslep.

 

Tror dere kunne vunnet en del lesere hvis dere som en av de eneste hadde en skikkelig god guide, med mange forskjellige bruksområder markert. Dette kan dere få til :-)

Endret av MrDolce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...