Gå til innhold

XP-modus klar for lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betyr dette at om bedriften legger om fra xp til win 7 så sitter alle å klør seg i rævva /ringer support?

Kanskje på tide å fornye staben?

 

Det betyr at visual basic applikasjonene laget for windows XP fortsatt fungerer uten å måtte skrive om eld-gammelkode som kun en nisse på 60 år har kjennskap til.

Lenke til kommentar
Sånn går det når man velger lukket kildekode i sine programmer /OS

Klarte ikke å dy deg med å trolle litt?

 

Så du tror på ville historier om at open source ville løst alt?

Latterlig.

 

Håper du har noen gode eksempler da på lukket/låst kode, der åpen kode fikset biffen.

 

Tror du at oppgradering av programvare i bedrifter skyldes at koden er låst?? At bedriften sitter fast i lisensregler?

 

Nei.

For en bedrift så er mantraet: "If it's not broken, why fix it".

En bedrift vil ikke bruke x-millioner for å bytte ut kode bare for å bytte OS - når sluttresultatet på slutten av dagen ikke gir MER klingende mynt i kassa.

 

Problemet har null og niks med closed/open source - det har alt med bedrifters vilje til å oppgradere OG applikasjonsarkitektur.

 

EDIT: Problemet eksisterer like fullt innen linux miljøer der man lager programmer til spesifikke komponenter, der oppgradering/patching får systemet til å tryne. Problemet er universelt.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar

Prøvde denne funksjonen på jobb i dag og må si det virket overraskende bra. Kan starte programmet rett fra W7 og det dukker opp som om det kjørte i W7. Meldte den virtuelle maskinen inn i domenet og kjører program som jobber mot nettverket helt uten problemer. Helt sømløst.

 

Har ingen krav til ytelse, da det er lette programmer jeg bruker det til. Men håper jo på at den endelige utgaven blir bedre der om den er så dårlig som det sies.

Lenke til kommentar
Hva er (gjesp) forskjellene på de forskjellige Windows 7 versjonene?

Starter mangler Aero Glass, Aero Peek, forhåndsvisninger av programmer på oppgavelinjen m.m. (stort sett en veldig nedstrippet versjon beregnet på svake maskiner). Home Premium mangler XP-modus, automatisk backup og Domain Join, Professional mangler BitLocker og enkelt bytte av språk. Ultimate har alle funksjonene.

Endret av saccosekk
Lenke til kommentar
Jeg testet nettopp XP mode RC på en HP Elitebook 6930p med Intel X-25E (64GB) og den virtuelle maskinen var 3 ganger så treig som å bruke vmware workstation.

 

De bør ha gjort noe drastisk med ytelsen hvis dette skal fungere godt.

 

Men det er vel ikke meningen at du skal bruke den virtuelle maskinen. Min erfaring er at hvis man kjører opp XPM som en VM går det treigt, men hvis man bare publiserer applikasjonene går det ikke merkbart treigere (med unntak av den ventetiden som blir når man skal trekke XPM ut av hibernation)

Lenke til kommentar

Tjah, så lenge MS på død og liv må dra med seg 10år+ gammel kode for å støtte dinosaurapplikasjoner, så ser jeg ikke stor innovasjon og utvikling i nær fremtid.. Win7 er ett helt greit os, verken mer eller mindre.Hvis det kan få vekk XP... FANTASTISK, jeg hater XP. Så ett hvilket som helst OS som får vekk XP gjør meg lykkelig.

Lenke til kommentar
Tjah, så lenge MS på død og liv må dra med seg 10år+ gammel kode for å støtte dinosaurapplikasjoner, så ser jeg ikke stor innovasjon og utvikling i nær fremtid.. Win7 er ett helt greit os, verken mer eller mindre.Hvis det kan få vekk XP... FANTASTISK, jeg hater XP. Så ett hvilket som helst OS som får vekk XP gjør meg lykkelig.

Ufattelig mange bedrifter har dinosaur applikasjoner som vil koste utrolig mye å bytte ut. Å ha en mode i W7 som lar disse programmene fungere gir bedriftene mulighet til å få en langt glattere overgang til W7. Jeg hadde ikke kunnet bruke W7 på jobben om jeg ikke hadde hatt XPM. Da hadde jeg måtte vente i noen år.

Lenke til kommentar
Håper du har noen gode eksempler da på lukket/låst kode, der åpen kode fikset biffen.
Jepp, jeg har en drøss. Men det ville dratt tråden rimelig off-topic.
Tror du at oppgradering av programvare i bedrifter skyldes at koden er låst?? At bedriften sitter fast i lisensregler?
Nei, men det beror ofte på at man har valgt en proprietær løsning uten å være tydelig ovenfor leverandør i forhold til å følge standarder. Åpne løsninger har en stygg tendens til å følge etablerte standarder.
Problemet har null og niks med closed/open source - det har alt med bedrifters vilje til å oppgradere OG applikasjonsarkitektur.

 

EDIT: Problemet eksisterer like fullt innen linux miljøer der man lager programmer til spesifikke komponenter, der oppgradering/patching får systemet til å tryne. Problemet er universelt.

Tullprat, det er ikke et like stort problem. IE6 burde få klokkene til å ringe meget tydelig.
Lenke til kommentar
Vi har et MYE større problem med programvare som kjører på Linux. Må kjøre RedHat 3... Åpen kildekode er det på ingen måte, men dette problemet er ikke relatert til OS. Punktum.
Jaså, jeg har bare vært borti en kommersiell applikasjon som kjører på RH3 men ikke på RH4 og RH5. Der er det klar motvilje hos produsent, og det har naturligvis svært god sammenheng med at det er proprietær kode. Jeg vil påstå at dette er et svært beskjedent problem, hvor du kun unntaksvis kommer borti problemer. Jeg har personlig vært testbruker for RH4 og RH5 i et par år i et komplekst miljø som har standardisert på RH3. Derfor vil jeg gjerne høre nøyaktig hvilke problemer du ser.
Lenke til kommentar

Som sagt ovenfor, og klage på at ting er gammelt er jo lett. Det funker? Hvorfor endre det?

 

og får og ikke være helt offtopic, dette er vel bare et stunt av Microsoft for og prøve og tjene mer? På en annen side, jeg støtter dette, så man får kjørt litt eldre programmer på Windows 7. Tar jeg ikke helt feil stoppet det mange fra og oppgradere til Vista?

Lenke til kommentar
Solaris har vel generelt vært VELDIG bra på å beholde binærkompabilitet. ABIet i linux er en helt annen historie ;)
Dette er en utbredt misforståelse, binær interfacen til linux har vært praktisk talt uendret. Vesentlig mer stabil enn windows. Men det er populært med dynamisk linking av biblioteker, og da er du avhengig av at akkurat de bibliotekene som ble linket inn befinner seg på maskinen du kjører. Du kan fikse dette selv ved å få tak i de relevante bibliotekene, selv uten adminrettigheter. Bare legg bibliotekene i en mappe, og så setter du environment variabelen LD_LIBRARY_PATH til stien til mappen. Hvis du ikke vet hvilke biblioteker du mangler kjører du kommandoen ldd på binærfilen. Bare prøv på en av dine favorittprogram.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...