Gå til innhold

Athlon II X4 935 kommer i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det de små detaljene som får beslutningen til å vippe til AMDs favør:

- Litt bedre ytelse (i de grenene jeg bryr meg om)

- En hundrelapp billigere

- Litt billigere hovedkort

- Bedre integrert grafikk på billige hovedkort

- Intel er urovekkende dominerende og det liker jeg ikke

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en athlon II x2 240 (2,8GHz) ett par uker i en htpc, og må si det er en glimrende prosessor for meg. Sammen med ett 785 hovedkort og man har en glimrende HK+CPU som takler alt jeg har tømt av video på det inkludert blu-ray til litt under 1200,-

 

Er jo klart at man må ut med litt mer for en X4 prosessor, men man burde også tenke på om man faktisk trenger fire kjerner.

 

Ett annet poeng er at man må se på oppgavene man gjør på prosessoren, og for de aller fleste, inkludert de som spiller litt uten ett superfancy graffikkort, så vil selv den billigste av disse prosessorene være nok.

 

Og til sist er det vel på sin plass å si at hvis man heller velger billigste prosessor og en SSD, så vil man oppleve mye større forskjell for alt vanlig kontorbruk. Og man kan jo selfølgelig slenge på en kraftigere prosessor senere, og det er jo ikke fult så plagsomt hvis man betalte 780,- for CPU å bytte den ut, som hvis man hadde lagt masse penger i den :)

 

OK, mye ranting på meg, men må si at disse nye billigprosessorene er det som har fått meg mest entusiastisk for AMD i det siste. Er litt som AMD tok en innersving på nVIDIA med sin 48xx serie, så har de her lansert en herlig billigserie siden de alikevel ikke klarer å ligge helt i toppen på sin toppytelsesserie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...