Gå til innhold

Tar i bruk LED-panel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjermen skal ifølge Eizo være beregnet for privat og offentlig administrasjon samt småbedrifter og hjemmekontorer, <..>

Synd at aspekt ratioen er dårlig egnet for privat og offentlig administrasjon samt småbedrifter og hjemmekontorer. De burde fått enten 16:10 eller helst 4:3 format.

 

kontrastforhold på 1000:1.

Altså ingen dynamisk dimming av LED for å lage dynamisk kontrast.

Lenke til kommentar

Sikkert en god skjerm det der, men det skuffer meg at den er i 16:9. For de som spiller på PCen er det ikke noe tap å gå over til 16:9 som regel, men for kontorfolk (som denne skjermen retter seg mot) kan det være en stor ulempe.

 

Ellers lurer jeg litt på hvordan de kan si at de retter skjermen mot småbedrifter og hjemmekontor. Har ansatte i store selskap andre krav?

Lenke til kommentar
Ellers lurer jeg litt på hvordan de kan si at de retter skjermen mot småbedrifter og hjemmekontor. Har ansatte i store selskap andre krav?

 

Store selskap har vel egne IT-ansatte som skjønner at 16:9 widescreen kun tar opp plass og mangler oppløsning i høyden.

Selv bruker jeg 3:4 1200x1600 sammen med 5:4 1280x1024 i påvente av noe større reserveskjerm.

Lenke til kommentar
Vell, med tri-stand kan jo skjermen brukes i portrett-modus. 1080x1920 er vell en grei oppløsning for kontor?

Det er en mulighet, men jeg har prøvd 2x 1200x1920 og det føles merkelig. Jeg ville ikke hatt det på mitt kontor. 2x 4:3 synes jeg er optimalt, men 2x 16:10 går jo greit det også.

 

1080 i bredden blir vel litt i minste laget for enkelte nettsider, menylinjer i ulike programmer osv. (i fullskjerm) Programmer som er delt av kantene mellom skjermene synes jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Vell, med tri-stand kan jo skjermen brukes i portrett-modus.

1080x1920 er vell en grei oppløsning for kontor?

 

Ikke med TN-panel. Da får man mange rare fargenyanser alt etter hvordan man sitter foran skjermen. En annen på jobb har en skjerm som ser helt rød ut fra siden, mens min er blass/mørk sett fra sidene. Hjemme har jeg 21" PVA-panel, perfekte farger i alle vinkler :-)

Venter på en BenQ 22" av ukjent modell jeg har kjøpt brukt, ikke umulig at 19" TN-panelet forsvinner da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...