Gå til innhold

Home Server-oppdatering forsinket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er bare til å grine av. Dette relativt gamle operativsystemet (2003-server) som ikke støtter MS' egne OS'er... -Fysj og fy. jeg har tidligere vært nær en MS fan-boy, men dette er bare pinlig. Hvor vanskelig kan det være? -Eller for å si det på en annen måte: Hvor vanskelig er det mulig å gjøre det for seg selv? Win7 er nær sagt en oppdatering for Vista, og Vista fungerer men ikke W7???

Om man ikke klarer å serve (tjene) følgende EGNE OSer: XboxOS, Xbox360-OS, XP, Vista, Win2000 og Win7. -Så burde folk få pengene tilbake, for da har de produsert noe som ikke er brukende. -For at det skal kunne kalles ett ekte Server OS burde det selvsagt også ha støttet Mac og Linux, men det er vel bare å drømme...

Lenke til kommentar

og hva var så meningsfylt med din kommentar da kjeklulf?

 

Litt komisk å se problemene MS har med enkel funksjonalitet her. Nok et eksempel på at vi alle taper når man skal ha sine egne odde løsnigner på alt. Til slutt møter man seg selv i døra, og blir inkompatibel med seg selv. Gudene vet hvor mye av lisenspengene våre som har blitt brukt på slik forbrukerfiendtlig programmering.

 

Over til noe mye mer interessant. Det er på tide folk åpner blikket og ser at det finnes mye bedre alternativer helt gratis. For de som skal ha en enkel og grei hjemmeserver har Amahi enkelheten til whs, men overgår funksjonaliteten med sjumilsteg. Ta en titt her:

http://www.amahi.org/

For de som ønsker proffe løsninger er whs bare tull, du lærer lite eller ingenting om filservere med whs. Derimot gir Openfiler deg alt hva den største bedrift kan ønske seg av snacks. her er det bar å velte seg i tekniske delikatesser, alt tilgjengelig med greit web-grensesnitt:

http://www.openfiler.com/

også glemte jeg å tilføye, begge funker selvfølgelig med alle versjoner av linux, unix, osx og windows. Ja, det gjelder også fremtidige versjoner av alle.

Lenke til kommentar

Wow.

snakker om legge til en negativ spin på en sak.

I original artikkelen står det:

""As with past software releases, our team will not ship the official final release of Power Pack 3 until the community has validated our work," Microsoft said. "We expect to deliver before the end of the year."

 

Although Power Pack 3 is designed to offer improved compatibility with Windows 7, the software maker discovered during testing that in some cases there were problems backing up data with Windows 7 PCs in conjunction with home servers."

 

Når man leser HW sin artikkel så skulle man jo tro at det satt en full ape å programmerte med raua oppe i redmond

Lenke til kommentar
og hva var så meningsfylt med din kommentar da kjeklulf?

 

Litt komisk å se problemene MS har med enkel funksjonalitet her. Nok et eksempel på at vi alle taper når man skal ha sine egne odde løsnigner på alt. Til slutt møter man seg selv i døra, og blir inkompatibel med seg selv. Gudene vet hvor mye av lisenspengene våre som har blitt brukt på slik forbrukerfiendtlig programmering.

 

Over til noe mye mer interessant. Det er på tide folk åpner blikket og ser at det finnes mye bedre alternativer helt gratis. For de som skal ha en enkel og grei hjemmeserver har Amahi enkelheten til whs, men overgår funksjonaliteten med sjumilsteg. Ta en titt her:

http://www.amahi.org/

 

Takk skal du ha for tipset. Amahi ser imponerende bra ut!

Lenke til kommentar
Det er på tide folk åpner blikket og ser at det finnes mye bedre alternativer helt gratis. For de som skal ha en enkel og grei hjemmeserver har Amahi enkelheten til whs, men overgår funksjonaliteten med sjumilsteg.

Første gangen jeg hører om Amahi ... men det kan bli interessant å teste.

 

Da WHS ble lansert kom det umiddelbart de sedvanlige refleks-reaksjoner fra Linux-siden, med løfter om "Ubuntu Home Server" her og lange oppskrifter på hvordan du selv kunne sette opp en Linux-basert server der (- bl.a. fra Del, om jeg ikke tar feil -), men det skulle altså gå et par år før et konkurrerende produkt kom på banen.

 

"Linux-gjengen" kan jammen kunsten å kopiere Microsoft-produkter! :!:

 

Men hva er de tenker på når de innfører krav som dette?

There are two basic requirements to run an Amahi Linux Home Server:

• Disable the DHCP server in the router in your network

• Run it 24x7, or at least any time any machine is on on your network

 

"24x7" er greit nok, men hvorfor kan jeg ikke bruke den DHCP-serveren jeg allerede har?

Lenke til kommentar
[saksesakse]

Men hva er de tenker på når de innfører krav som dette?

There are two basic requirements to run an Amahi Linux Home Server:

• Disable the DHCP server in the router in your network

• Run it 24x7, or at least any time any machine is on on your network

 

"24x7" er greit nok, men hvorfor kan jeg ikke bruke den DHCP-serveren jeg allerede har?

 

Det er ikke et krav å la Amahi være DHCP-tjener, men lar du være mister du funksjonalitet - sjekk FAQ-en: http://www.amahi.org/faq#is-dhcp-server-required

Lenke til kommentar
Første gangen jeg hører om Amahi ... men det kan bli interessant å teste.
Det som er så morsomt, bare å teste så mye du vil.
Da WHS ble lansert kom det umiddelbart de sedvanlige refleks-reaksjoner fra Linux-siden, med løfter om "Ubuntu Home Server" her og lange oppskrifter på hvordan du selv kunne sette opp en Linux-basert server der (- bl.a. fra Del, om jeg ikke tar feil -), men det skulle altså gå et par år før et konkurrerende produkt kom på banen.
Du må revurdere ditt verdensbilde, kartet stemmer ikke med terrenget. Det er helt korrekt at jeg engasjerte meg i hvordan en hjemmeserver kan settes opp fra standard ubuntu installasjon. Hvis du titter i signaturen min så kan du selv ta en titt på hva som kom ut av det. Forhåpentligvis er det noe interessant der for deg også. Derimot er det nok ikke slik at alternativer ikke fantes før whs, så her er det nok du som er blendet av blodtåka, eller selektiv hukommelse som jeg heller vil kalle det. Amahi kom riktignok i etterkant, men en rekke andre alternativer ble nevnt i disse trådene. Dagens eksempel med Openfiler kom i 2004.

 

Når det gjelder UHS sin manglende suksess, så sier den svært mye om utviklingsmodellen i åpne miljø. Det er en dynamikk du ikke finner i proprietær utvikling.

"Linux-gjengen" kan jammen kunsten å kopiere Microsoft-produkter! :!:
På tide å våkne opp til virkeligheten nå. Nøyaktig hva har linux-gjengen noensinne kopiert fra windows mener du?
Men hva er de tenker på når de innfører krav som dette?

There are two basic requirements to run an Amahi Linux Home Server:

• Disable the DHCP server in the router in your network

• Run it 24x7, or at least any time any machine is on on your network

 

"24x7" er greit nok, men hvorfor kan jeg ikke bruke den DHCP-serveren jeg allerede har?

Hm, var det virkelig det beste du kunne hoste opp? Jeg vil vel gå utifra at Amahi serveren vil ha kontroll på hvilke maskiner som har hvilke IP-adresser. Synes du det er så rart da?
Lenke til kommentar
"Linux-gjengen" kan jammen kunsten å kopiere Microsoft-produkter! :!:
På tide å våkne opp til virkeligheten nå. Nøyaktig hva har linux-gjengen noensinne kopiert fra windows mener du?

Nice try ...

Amahi er jo et tydelig svar på WHS, punkt for punkt, nærmest.

Og når man slår på en "Desktop Linux"-maskin (beregnet på hvermannsen) er det ikke akkurat MacOS, Unix og Solaris det ligner på. Men skal man gjøre seg interessant for nåværende Windowsbrukere så må man jo ikke gjøre terskelen for høy for en overgang. "Linux" ønsker jo å fremstå som et fullverdig (og gjerne gratis) alternativ til Windows. (Men, bevares, det finnes da "Linux"-varianter som ikke ligner i det hele tatt.)

 

Å nekte for at "Linux" lar seg inspirere av hva som skjer i Windows- (og Mac-) verdenen blir litt søkt, synes jeg. (For det kalles vel bare "kopiering" når det er Microsoft som lar seg inspirere.)

 

Men hva er de tenker på når de innfører krav som dette?

There are two basic requirements to run an Amahi Linux Home Server:

• Disable the DHCP server in the router in your network

• Run it 24x7, or at least any time any machine is on on your network

 

"24x7" er greit nok, men hvorfor kan jeg ikke bruke den DHCP-serveren jeg allerede har?

Hm, var det virkelig det beste du kunne hoste opp? Jeg vil vel gå utifra at Amahi serveren vil ha kontroll på hvilke maskiner som har hvilke IP-adresser. Synes du det er så rart da?

Jeg syntes det var rart at jeg måtte rekonfigurere DHCP i mitt hjemmenettverk for å sette opp en Amahi testserver, men som forklart i en annen post er ikke dette noe absolutt krav, og dermed ligger veien åpen for Amahi her hos meg.

Lenke til kommentar
Nice try ...

Amahi er jo et tydelig svar på WHS, punkt for punkt, nærmest.

Så var det dette med selektiv hukommelse. Fra trådene med tidlige diskusjoner rundt whs finner du følgende løsninger:

http://www.webmin.com/

http://freenas.org/

http://ebox-platform.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/IFolder

som alle fremstår som mer eller mindre svar på whs, bare at de var der først. Vent litt, eh, det betyr jo...

Og når man slår på en "Desktop Linux"-maskin (beregnet på hvermannsen) er det ikke akkurat MacOS, Unix og Solaris det ligner på.
Eh, Solaris bruker ikke egen desktop lengre, de bruker GNU/Linux sine. Ubuntu ligner mer på OSX enn windows, Win7 minner om KDE3 som ble sluppet i 2002, KDE4 derimot er det ingen som ligner på, men jeg kan tenke meg hva neste windows vil ligne på...
Å nekte for at "Linux" lar seg inspirere av hva som skjer i Windows- (og Mac-) verdenen blir litt søkt, synes jeg.
Det har jeg ikke sagt, jeg synes bare det er interessant å se deg dokumentere dine kategoriske utsagn med en klasebombes presisjon.
Jeg syntes det var rart at jeg måtte rekonfigurere DHCP i mitt hjemmenettverk for å sette opp en Amahi testserver, men som forklart i en annen post er ikke dette noe absolutt krav, og dermed ligger veien åpen for Amahi her hos meg.
Så flott, lykke til!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...