Gå til innhold

Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Ja nå nærmer tiden seg for at de første eksemplarene av dette kameraet kommer i hendene på oss forbrukere, i den forbindelse ønsker jeg å opprette en tråd for utveksling av erfaringer med dette kameraet .

Etter hvert som det dukker opp tester /omtaler hadde jeg også tenkt å poste disse her .

Som en start kan vi jo kose oss med disse klippene:

 

Video tatt med 7D

 

Video

 

 

 

 

Mere Video

 

Forhåndsomtale

 

Akams forhåndsomtale

 

 

Akams test .

 

 

dpreviews test

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mottok 7Den i dag og førsteinntrykket av kameraet er bra, jeg prøver å sammenligne med 50D og blir også å oppdatere etterhvert som jeg prøver det ut.

Men rett ut av esken så synest jeg grepet på 7D er bedre, spesielt bak på kameraet med den uthevede kanten og gummibelegget .

Søkeren er mye bedre da den er/virker betydelig større, ellers er huset litt større og tyngre og en merker på luker at dette har bedre værtetting, skjermen er utolig god å se på -

 

Jeg oppdaterer som sagt etterhvert som jeg opparbeider meg mere erfaring med dette :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

7D'en sine mange fokusmuligheter er litt uoversiktelige i starten; tar nok litt tid å bli vant til, men stiller opp med utrolige redskaper for fotografering! Latterlig morsomt med 8 bilder/sekund. Muligens litt mye med 18MP; men svært bra kvalitet synes jeg nå allikevel smile.gif

 

Kit-linsa (helt ny) 15-85mm sitter som hånd i handske ! Har prøvd ut sammen med 50mm 1,4 og dette gir knallbra bilder; og samtidig dødskule videoklipp. (pga. genialt bra DoF)

 

Ekstremt fornøyd så langt! Vurderer en tele-objektiv også; noe rundt 70-200/300mm.

 

 

Kameraet anbefales !

Endret av H_Treider
Lenke til kommentar

Første inntrykket av 7D virker veldig bra.

Veldig solid og fint hus, får min gamle 350D til å føles som plastic fantastic!

Jeg synes knappene og menyene er oversiktlige og fine.

 

Tok litt bilder istad, men ser at jeg fortsatt trenger litt tilvenning til kameraet :whistle: Det er trossalt LITT forskjellig fra 350D!

 

I hvertfall veldig fornøyd så langt, så får vi se de neste ukene når jeg blir vant til den.

Lenke til kommentar

Merkelig,flere som "påstår" de har kjøpt det men ingen legger ut bilde av kameraet eller bilder tatt med 7D "exif".

 

Kanskje 7D ikke er fotogen eller at bilder tatt med 7D bare blir rævva :)

 

Begynner faktisk og tro at Snekker'n blir først,selv om det skal omtrent rund halve Jordkloden før han må tørke siklet av det.

Lenke til kommentar

Nautica, følg med i tråden Trondster postet så skal du forhåpentligvis få sett ett bilde per dag tatt med 7D. Kan ikke garantere at de er gode, men jeg kan garantere at bildene fra nå av er fra 7D :thumbup:

 

Tror du forresten virkelig at folk gidder å juge om at har kjøpt seg ett kamera?

Lenke til kommentar
Merkelig,flere som "påstår" de har kjøpt det men ingen legger ut bilde av kameraet eller bilder tatt med 7D "exif".

You fail at teh akam. ;)

 

Søren også,må jeg lete etter de bildene :)

 

Tror du forresten virkelig at folk gidder å juge om at har kjøpt seg ett kamera?

 

Hmmm,oh yes i belive :D Var det ikke en her for en måneds tid siden som bøffa med et 5D II i signaturen.

 

Var ikke heelt seriøs i forrige post,med det forsto du vel.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...