Gå til innhold

Google bidrar til IE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At man må legge inn en spesiell kode på alle nettsider som skal bruke HTML5-utvidelsen gjør løsningen idiotisk og ubrukelig. Hvem gidder vel det? Få heller en skikkelig løsning uten slike sære triksfikserier. Aller helst burde MS løst dette selv.

 

Tordenflesk: Ett bilde sier mer enn tusen ord. :lol:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Google laget et tilleggsprogram for IE som gjør at det ligner mer på Chrome.
Dette er vel temmelig unøyaktig? Slik jeg har forstått det, vil Webkit faktisk brukes som renderingsmotor?

 

At man må legge inn en spesiell kode på alle nettsider som skal bruke HTML5-utvidelsen gjør løsningen idiotisk og ubrukelig. Hvem gidder vel det? Få heller en skikkelig løsning uten slike sære triksfikserier. Aller helst burde MS løst dette selv.
La meg snu problemstillingen din på hodet: Hvem gidder vel å sitte i time etter time å bugfikse for IE? Enklere å si at nettstedet/-siden skal rendres med en bra renderingsmotor, ferdig arbeid.

 

Paul Boag skrev en OK oppsummering i mine øyne.

 

For min del er det nok ikke aktuelt med IE lengre
Så er denne heller ikke myntet på deg. :)
Lenke til kommentar

Jepp, artikkelen er temmelig unøyaktig. Det er en IE-plugin som gjør at IE bruker Chromes rendringsmotor (webkit) dersom den nevnte metataggen er tilstede. Pluginen må selvfølgelig installeres først, men man kan enten bruke serverside-kode eller javascript for å detektere om pluginen er installert, og eventuelt videresende brukeren til installasjonen.

 

Dermed kan man si til brukerene "For å bruke denne siden må du bare klikke litt OK på de boksene som nå hopper opp" og vips, IE-en deres støtter litt moderne webstandarder.

 

Ganske artig trekk - kan bli morsomt å se hvordan MS reagerer på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...