Gå til innhold

Radeon HD 5800-serien er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske imponerende resultater fra dette kortet! Det ligger i de fleste tilfeller jevnt oppunder ytelsen til forrige generasjons dobbeltkort GTX295 og 4870x2. 5870 SLI knuser selvfølgelig alt som er med god margin... Lurer på hva det vil koste med to slike kort i maskinen, evnt. 2stk 5850, når prisene har roet seg litt.

 

Edit: Totalt effektforbruk på 650W virker dog litt avskrekkende :dontgetit:

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Kanskje ikke det store hoppet mange ATI-fans hadde håpet på, men kortet yter bra alikevell. Nå må jeg også si meg enig med de over i tråden om at kortet virker veldig varmt og støyende. Jeg var klar for oppgradering, men svært støyende kort har jeg fått nok av.

 

Ca 1,5 time etter nyheten om at det lenge påventede hardware-produktet Radeon HD5870 har blitt lansert, er hovedoverskriften (det store bildet) på hardware.no byttet ut med en liten fillenyhet om en plugin/utvidelse til software-produktet Internet Explorer. Go figure.

Jeg måtte nesten begynne å lete etter artikkelen etter jeg hadde vært og lest testene. Dette var tullete.

Lenke til kommentar

Hm, yter ikke stort bedre en 4870x2 som jeg allerede har, så kansje ikke noe vits å oppgradere. Kunne tenkt meg kortet grunnet 2x dvi + hdmi og displayport.

 

Praktisk om man har mer en 2 skjermer som jeg har.

 

2x5870 i CF kunne vært noe, men kommer ann på pris her i norge.

 

Amd fjerner også 4870x2 helt fra markedet nå(hvis det ikke er helt borte allerede).

 

Dere burde også linke til Hardocp sin review: http://www.hardocp.com/article/2009/09/22/...deo_card_review

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...