Gå til innhold

Øreplugger helt utenom det vanlige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må man ta ut begge og sette én inn igjen, for å ta telefonen?

Og så ta den ut igjen og sette inn begge for å starte musikk?

 

Hvis det er slik, som han gjør på videoen, må du aktivt bruke begge hendene koordinert for å gjøre enkle operasjoner man tidligere har gjort med en knapp.

 

Tja, jeg tror sikkert du kan styre disse via telefonen, akkurat slik du gjør i dag. Men du må jo være enig at konseptet er genialt? Og jeg tipper pluggene vil virke uansett om du ikke klarer å koordinere dine håndbevegelser 100%. Hvis du lar den ene være i, og tar ut den andre, så vil telefonen automatisk anta at du snakker med noen, og dempe musikken. Skal du snakke i telefonen, kan du a)svare med en knapp som du alltid har gjort eller b)ta ut øre pluggene, for deretter å sette i kun den ene. Har du telefonen gjemt langt inni en norsk vinterbekledning, vil jeg tro den siste varianten er å foretrekke, eller...?

Lenke til kommentar
Nei, per i dag så pauser jeg musikk og tar telefonen med en knapp ved mikrofonen. Veldig enkelt. Trodde det var standard?

 

Uansett, jeg sier ikke imot at løsningen her har potensiale, poenget mitt er at det da må være nok å ta én plugg ut og inn, ikke begge to.

 

Det er nok. Man tar ut en plugg og setter den tilbake når man får en telefonsamtale. For å legge på og starte musikken igjen, gjentar man handlingen. Når du kobler pluggene til telefonen, og setter dem i øret, starter musikkspilleren automatisk opp og spiller der du sist avsluttet. Du trenger altså ikke fikle med telefonen i det hele tatt. Tar man ut den ene pluggen, blir musikken satt på pause, til du plugger den inn i øret igjen. Det eneste som mangler pr. i dag er muligheten for å hoppe til neste låt. Men SW er på et betastadie, så hvem vet hva som vil være mulig når headsettet blir å finne i butikken? En på mobile-review har testet pluggene, og han endte opp med å bytte til SE w995 da han ble "avhengig" av pluggene.

Så hadde jeg vært deg, ville jeg holdt meg langt unna disse, da de muligens vil få deg til å konvertere over til SE :p

Lenke til kommentar
kjapp gjetting er at det bruker noe av det samme som skjermen på iphone, altså at den reagere på en svak strøm som går gjennom kroppen...

 

iPhone? Dette er da ikke noe som kom med iPhone. I mange år har teknologien funnets og den brukes hyppig ved feks. proffesjonelle miksebord (lyddesign ved show og teater osv) så man ikke kan flytte reglagene opp eller ned av et uhell.. de må i kontakt med hud. Som sagt, dette er 'gammel' teknologi, nå brukt på flere smarte områder.

Lenke til kommentar
kjapp gjetting er at det bruker noe av det samme som skjermen på iphone, altså at den reagere på en svak strøm som går gjennom kroppen...

 

iPhone? Dette er da ikke noe som kom med iPhone. I mange år har teknologien funnets og den brukes hyppig ved feks. proffesjonelle miksebord (lyddesign ved show og teater osv) så man ikke kan flytte reglagene opp eller ned av et uhell.. de må i kontakt med hud. Som sagt, dette er 'gammel' teknologi, nå brukt på flere smarte områder.

brukte iphone siden det nok var det mest kjente eksempelet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...