Gå til innhold

Test: Eizo Foris FX2431


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er input lag for noe da?

 

Begynte så smått og sleve når jeg leste denne testen, skjermen virker jo herlig. Men kunne tenkt meg at dere nærmere beskriver om den virkelig er verdt 10 000kr sammenlignet med billigere skjermer både i 2-3000kr klassen og 4-6000kr klassen ettersom denne er ganske dyr.

Lenke til kommentar

De har jo testet masse billigskjermer i den prisklassen du nevner da, tester av dyre skjermer i denne prisklassen kommer jo kanskje 3-4 ganger i året.

 

EDIT: Forresten en fin test :) Hadde det ikke vært for at jeg ikke hadde hatt penger, eller siklet på 30" til Dell, så hadde jeg nesten kjøpt denne :wee:

Endret av Tord93
Lenke til kommentar

10000 for en 24-tommer uten LED bakgrunnsbelysning virker litt vel dyrt. Nesten ARGB fargerom hjelper jo litt, men de rimeligste 30-tommerene er jo ikke så mye dyrere og heller ikke dårlige skjermer.

 

Forøvrig flott at dere tester noen skikkelig gode skjermer innimellom, men jeg er enig med noen andre her som har ønsket seg sammenligning mellom de ulike prisnivåene. Hadde vært interessant å få noen kommentarer på hva Eizoen gir ekstra i forhold til en 2500-kroners og en 5000-kroners 24-tommer.

Lenke til kommentar
Eizo oppgir at skjermen skal ha en relativt kvass innsynsvinkel på 180 grader. Dette klarer skjermen, med sitt VA-panel, uten problemer. Om ikke noe annet så er faktisk vinkelen større.

 

er det morsomheter ute å går eller fikk dere faktisk bilde bak skjermen? :!:

 

 

 

 

Jeg sitter fortsatt her med min Eizo 22" CRT prisen på denne var jo et lite hinder hvis jeg skal bytte.. også trenger jeg to :ermm:

Lenke til kommentar
Etter kalibreringen ser vi at skjermen har blitt litt mindre lyssvak, noe som egentlig er bra. Fargene vi videre oppleverer er ikke noe annet enn knallgode. Faremettingen er meget god, kontrastene...

 

Er det fare på ferde? :p

 

Fytterakkernsin for en skjerm! Prisen var derimot slik at jeg velger å anmelde Eizo for grovt ran.

 

Apropos Dell u2410: http://alatest.no/searchaction.html?keyword1=dell+u2410

Endret av mungo
Lenke til kommentar

Håh!. Denne legges i favorittene. Er på vei til å kjøpe en skjerm for fotoredigering og dette så bra ut. 10000kr. javel, regner med noe slikt. Lite vits med en pc til 15000 som brukes til foto når man sitter med en 17/19" lcd fra attenhundreogbrødmangel!

Denne blir fin å ha ved siden av den 24" jeg allerede har. Palettene til PS i den ene skjermen. og Nesten 50% størrelse av bildet på denne. Woho.

 

Det heter prioriteringer folkens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...