Gå til innhold

Rimelige firekjerner fra AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I en AM2+ sokkel dersom bios takler de. Neppe i en ren AM2 sokkel. Da ikke pga manglende pinkompabilitet, men fordi rene AM2 hovedkort neppe har nødvendig biosoppgradering. Det finnes dog noen AM2 kort som har dette.

 

Ellers er disse ikke på CPU support listene til Asus, mens Gigabyte har de listet på en del kort - da med nyeste versjon av bios for de kortene.

Lenke til kommentar

Fungerer i ALLE, jeg mener ALLE AM2 AM2+ AM3 hovedkort.

 

****PS*****

Sjekk med din hovedkort leverandør etter ny bios, oppgrader denne før, se changeloggen på ny cpu support.

 

--- Hvis dere ikke viste det, Nforce 3 er fra tiden med socket s754 og kom ett på AM2, og ja Phenom II 965 funker på det hovedkortet.(hovedkortet har også AGP!)

Så verden er ikke tapt for dere med agp skjermkort, ikke at jeg trur noen faktisk har det lengre.

 

Håper dette ga dere en pekepinn på hvor bakover kompatible prossesorene her er.

Lenke til kommentar
Fungerer i ALLE, jeg mener ALLE AM2 AM2+ AM3 hovedkort.

 

****PS*****

Sjekk med din hovedkort leverandør etter ny bios, oppgrader denne før, se changeloggen på ny cpu support.

 

--- Hvis dere ikke viste det, Nforce 3 er fra tiden med socket s754 og kom ett på AM2, og ja Phenom II 965 funker på det hovedkortet.(hovedkortet har også AGP!)

Så verden er ikke tapt for dere med agp skjermkort, ikke at jeg trur noen faktisk har det lengre.

 

Håper dette ga dere en pekepinn på hvor bakover kompatible prossesorene her er.

 

Eh... HÆ???

Lenke til kommentar

Utrolig billig. Dette kan ikke AMD tjene mange kronene på. Gøy på kort sikt men trist på lengre sikt.

 

Fungerer i ALLE, jeg mener ALLE AM2 AM2+ AM3 hovedkort.

 

****PS*****

Sjekk med din hovedkort leverandør etter ny bios, oppgrader denne før, se changeloggen på ny cpu support.

 

--- Hvis dere ikke viste det, Nforce 3 er fra tiden med socket s754 og kom ett på AM2, og ja Phenom II 965 funker på det hovedkortet.(hovedkortet har også AGP!)

Så verden er ikke tapt for dere med agp skjermkort, ikke at jeg trur noen faktisk har det lengre.

 

Håper dette ga dere en pekepinn på hvor bakover kompatible prossesorene her er.

Det hadde vært utrolig gøy med en retrotest med kombinasjonene:

Gammel CPU + gammel GPU

Gammel CPU + ny GPU

ny CPU + gammel GPU

ny CPU + ny GPU

Lenke til kommentar

Simen1: Jeg forventer at dette er et trekk fra AMD for å vinne tilbake en del brukere, og så kommer avanse-modellene i andre rekke. En butikk som selger varer "i null" gjør det uansett bedre enn en butikk som ikke selger varer i det hele tatt, selv om det selvfølgelig ikke er noe man kan leve på over tid.

 

Jeg håper og tror (mest håper) at AMD har et ess i ermet som de finpusser på nå, slik at de kan komme sterkt tilbake med lavere produksjonsteknikk (32 nm?) til en gunstig penge og knallgod ytelse. Jeg tror og håper også at AMD benytter seg av kompetansen de fikk i ATI til å lage integrerte CPU/GPU-løsninger som banker trusa av Intel sine produkter. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...