Gå til innhold

Spotify-konkurrent fra Telenor og Platekompaniet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en god stund siden jeg testet wimp, men husker spesielt at ytelsen var forferdelig. Bruker daglig en laptop fra 2004, grunnet skjermen (1600*1200 s-ips skjerm). Men den har tross alt en 2ghz cpu, og et firegl t2 grafikkort, den har ingen problemer med å kjøre spill source spill f.eks. Men wimp gikk som et mareritt.

 

Regner med at det er pga at den er basert på adobe air platformen.

Så så lenge den skal dra 100% cpu for å fungere normalt, så kommer jeg ikke til å betale for den, da bruker jeg heller spotify. For jeg betaler jo ikke for en tjeneste på mobilen, og så samme på pc, når jeg ikke må ;)

Lenke til kommentar

Har brukt wimp på daglig basis siden nyttår omtrent og har ikke hatt noen som helst ytelsesrelaterte problemer underveis. Nå bruker jeg en Lenovo T61 med dual core T7300 med 2GB ram, og det er vel heller andre programmer som står for problemer her.

 

Det som hele tiden har vært hyggelig er at aspiro-folket har jobba med produktet underveis, ser stadig endringer og forbedringer som gjøres. Dette er et absolutt spennende produkt som kommer og det som i min mening er en styrke er at dette er et norskt produkt som har sin styrke fremfor spotify mht. norsk musikk (enten elsker du det eller så hater du det).

 

Morsomt også at aspiro-folket også lager litt spillelister slik at folk som meg som har kjørt seg inn i en musikalsk blindgate får noen annet å høre på enn bare squarepusher... =)

 

... hadde de bare fått utvikla en windows mobile klient så hadde det toppa det hele...

Lenke til kommentar
Har brukt wimp på daglig basis siden nyttår omtrent og har ikke hatt noen som helst ytelsesrelaterte problemer underveis. Nå bruker jeg en Lenovo T61 med dual core T7300 med 2GB ram, og det er vel heller andre programmer som står for problemer her.

 

Det som hele tiden har vært hyggelig er at aspiro-folket har jobba med produktet underveis, ser stadig endringer og forbedringer som gjøres. Dette er et absolutt spennende produkt som kommer og det som i min mening er en styrke er at dette er et norskt produkt som har sin styrke fremfor spotify mht. norsk musikk (enten elsker du det eller så hater du det).

 

Morsomt også at aspiro-folket også lager litt spillelister slik at folk som meg som har kjørt seg inn i en musikalsk blindgate får noen annet å høre på enn bare squarepusher... =)

 

... hadde de bare fått utvikla en windows mobile klient så hadde det toppa det hele...

Du kan jo ta en liten titt på task manager når du for eksempel scroller i wimp, det er ikke akkuratt lønnsomt for batteritid selv om det flyter på bra.

 

Eller så har de fikset mye siden jeg prøvde det.

Lenke til kommentar
Det nye programmet fungerer over det trådløse nettet hjemme. Beveger du deg ut døra skal Wimp automatisk bytte over til mobilnettet uten at du merker noe. Du skal heller ikke betale noe ekstra for å spille musikken gjennom mobilnettet.

 

Da vil folk flest foretrekke å høre på musikk fra mobilen framfor Ipoden. Det blir interessant.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar

Du kan jo ta en liten titt på task manager når du for eksempel scroller i wimp, det er ikke akkuratt lønnsomt for batteritid selv om det flyter på bra.

 

Eller så har de fikset mye siden jeg prøvde det.

 

Scroller jeg nok med taskmanageren så er jo det ille nok det også, men hvorfor skal jeg scrolle hele tiden? Trodde jeg brukte wimp fordi jeg lyttet til musikk?

 

Selv om jeg ser poenget ditt så faller det alikevel litt utafor, samt at det er vel heller sjelden at jeg bruker wimp utafor huset/kontoret da det er relativt få wlan-soner å benytte seg av samt at for folk flest så koster vel "fri bruk" på 3G for mye slik takseringen er i dag...

 

Tilgjengelighet:

Pink Floyd - 20 album

Bob Dylan - 65 album

Beatles - null

 

Men alt dette er da mer rettighetshaverne som setter restriksjonene mht. distribusjonsform og kontrollen på dette.

 

 

 

mmm.. jaggu brukte ikke spotify like mye ressurser som wimp når jeg scrolla gitt? Men igjen, hvorfor skal jeg absolutt scrolle hele tiden? Er jo ikke vinglepetter heller...

Endret av jornilse
Lenke til kommentar
Det er en god stund siden jeg testet wimp, men husker spesielt at ytelsen var forferdelig. Bruker daglig en laptop fra 2004, grunnet skjermen (1600*1200 s-ips skjerm). Men den har tross alt en 2ghz cpu, og et firegl t2 grafikkort, den har ingen problemer med å kjøre spill source spill f.eks. Men wimp gikk som et mareritt.

 

Regner med at det er pga at den er basert på adobe air platformen.

Så så lenge den skal dra 100% cpu for å fungere normalt, så kommer jeg ikke til å betale for den, da bruker jeg heller spotify. For jeg betaler jo ikke for en tjeneste på mobilen, og så samme på pc, når jeg ikke må ;)

 

Jeg bruker det på en nettpc, altså 1,6ghz enkeltkjerne + 2gb ram. Merker ikke forskjell i ytelse med wimp kjørende i bakgrunnen.

 

Har forøvrig forelsket meg i tjenesten, enormt bra utvalg- spes av Norske artister. "Vi anbefaler" er genialt :)

Brukergrensesnittet har fortsatt barnesykdommer, men er etter min mening bedre en Spotify.

Lenke til kommentar

Har brukt Spotify i nesten ett år nå, og fikk nylig Wimp. Selv foretrekker jeg GUIet til Spotify, enkelheten og responsen. Wimp er hakket mere komplekst, men har igjen mye bedre musikkutvalg etter hva jeg søker på. Det kan selvsagt variere, men jeg og mine venner er mest fornøyd med utvalget på Wimp, men allikevel bruker vi Spotify hovedsakelig pga GUI.

 

Forresten noen som vet hvordan man betaler for Wimp? Har ikke skjønt det enda, hverken reklame eller betaling, liker de ikke penger?

Lenke til kommentar

Wimp er fortsatt i Beta, inntil videre er den derfor gratis. Når tjenesten lanseres vil de begynne å ta betalt.

 

Nå er det en stund siden jeg brukte Wimp, men det største ankepunktet for min del var lydkvaliteten. Ifølge et nettmøte med Aspiro Music var kvaliteten på filene 64 kbps. Et format ble ikke nevnt, men jeg mener å ha lest de bruker AAC. De sa 160 kbps skulle bli tilgjengelig etter hvert. Her har Spotify et stort fortrinn, katalogen deres er tilgjengelig i 320 kbps OGG filer for Premium brukere.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Pris for WIMP: Spørreundersøkelsen (blant beta-testerne) indikerer 129kr i måneden.

 

Betalte akkurat for Spotify Premium pga følgende (ift WIMP):

- Bruker mindre ressurser (spesielt minne)

- Oppleves raskere og enklere (liker dog utseendet til WIMP bedre)

- Kan bruke mediataster (som "play/pause" og "neste" på tastaturet)

- Portabel (kopier spotify.exe til ekstern enhet, f.eks. minnepenn)

- Tilgjengelig for iPhone nå (med nedlasting av spillelister)

 

Det jeg ikke visste om WIMP, er at Telenor inkluderer datatrafikken over mobilnettet, i abonnementet. Et stort pluss.

 

gRAY (http://student.hive.no/raymonderi/)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...