Gå til innhold

Test: MSI X-slim X600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde mye stygt å si om testen før det gikk opp for meg at dette er storebroren til MSI sine 13tommere som ser helt like ut. :) Og det er jo ut som den yter omtrent helt likt også, noe som er litt synd siden man burde hatt plass til litt mer kjøling og kraftigere prosessor.

 

 

 

 

Men helt fornøyd er jeg ikke, er litt rare ting som står i testen. 

 

Mange av tallene i grafene over står blanke.
står under alle grafene, men det er jo ingen blanke felt der.

 

 

 

 

Og så kommenterer du noen litt negativt i forhold til temperaturene, men det er jo helt tydelig at den gjør det veldig bra der, best på idle og nest best på load. Og to av de maskinene er netbooks. Så det må jo være godkjent.

 

Det andre med temperaturen er synsing i forhold til å sitte med maskinen på fanget og ventilasjon. Det hadde vel ikke tatt så veldig lang tid å teste ut om det faktisk kan være ett problem?

Lenke til kommentar
Trenger man virkelig en så rå prosessor til vanlig bruk? :)

 

EDIT: 5500kr er ikke døden for en laptop, i hvert fall ikke en med disse dimensjonene.

 

Men nå liker jeg tynne laptoper da.

 

Jeg mener man fint har nytte av en råere enn den som er i denne ihvertfall, men det er jo opp til den enkelte, poenget er at dette er ikke noen særlig billig laptop, enn så lenge man får endel bedre speccede saker til samme pris.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dagens testobjekt er X-slim X600. Maskinen kommer med en 15,6 tommers bred skjerm i 16:9-formatet. Oppløsningen ligger på det noe spesielle tallet 1366 x 768 piksler.
Enig i ugunstig skjermoppløsning, den burde vært 16:10 på en PC hvor hver pixel teller.

 

Ellers har den jo et bedre skjermkort en Acer Timeline serien som kanskje lover godt for GPU aksellerert x.264 1080p avspilling via HDMI mot LCD TV? Testet dere det?

 

Den blir riktignok knust saftig av Acer Timeline på batteritid, men så koster Acer også 1500,- mer. Slik sett er nok Acer Timeline en vesentlig bedre skole PC som jo er det beste markedet for disse maskinene som forsøker å kombinere praktisk størrelse(stor nok, men ikke for stor), tynnere og lettere, med grei ytelse, lavt støynivå og lang batteritid.

 

Acer maskinen er nok verdt de kronene ekstra, spesielt pga. LED baklyst skjerm, men GPU aksellerert 1080p via HDMI er en siste ting som hadde vært kjekt på ha på disse maskinene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...