Gå til innhold

Windows 7 oppgradering kan ta 20 timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

på jobbmaskinen min (den jeg bruker på jobb) tok det 1-2

timer å upgrade fra vista sp1 til win7 RC x64. når et kommer

til programmer installert er det vel ca en 25 ekstra programmer.

Plass brukt = 64GB.

Maskinen er en c2q q8200 2.33ghz, 8GB ram.

 

Vil tippe dette er rundt standard tiden de fleste kan forvente

seg egentlig.

 

 

og "og en kraftig PC (Intel Core 2 Quad Q6600 2,40 GHz prosessor og 4 GB minne)."

må vel kalles å si en temmelig midrange datamaskin, de selger vel ikke

den prossesoren lengre engang, foruten etpar restlager kanskje :p

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
på jobbmaskinen min (den jeg bruker på jobb) tok det 1-2

timer å upgrade fra vista sp1 til win7 RC x64. når et kommer

til programmer installert er det vel ca en 25 ekstra programmer.

Plass brukt = 64GB.

Maskinen er en c2q q8200 2.33ghz, 8GB ram.

 

Vil tippe dette er rundt standard tiden de fleste kan forvente

seg egentlig.

 

 

og "og en kraftig PC (Intel Core 2 Quad Q6600 2,40 GHz prosessor og 4 GB minne)."

må vel kalles å si en temmelig midrange datamaskin, de selger vel ikke

den prossesoren lengre engang, foruten etpar restlager kanskje :p

brukte 15 min med en dvd rom fra forrige år tusen.(about, yr2001)

3.6 ghz quadcore 4gig minne 500 gb Samsung spinpoint.

Nothing extraordinary.

 

Ubuntu har jeg klart på kortere tid, faktisk å loade livecd'n tar lengre tid.

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Hardware er litt sent ute med denne nyheten og burde ha sørget for litt mer informasjon om problemet enn en ren kopi. Dette er jo nesten sakset ut av andre norske aktører.

 

Personlig så er det bedre i mange tilfeller å avinstallere alt man har av programmer som ikke brukes på vista for å så oppgradere til windows 7, men det er langt ifra optimalt, faktisk så risikerer man at man får med seg deler av registeret til vista, noe som er uønskelig.

 

Når jeg la inn RC1 som en oppgradering fra Vista tok det ca 2 timer , og da tror jeg faktisk jeg selv har en ganske så gjennomsnittelig maskin med programvare (men 8gb ram).

Lenke til kommentar
Windows 7 oppgradering kan ta 20 timer

I likhet med kopiering av ITavisens artikler.

word. hehe.

 

Men hvem i huleste begår oppgradering? Man begår seff en clean-install. Er det noe data har lært meg, så er det at en install/upgrade altid skal skje med å få vekk gammel ræl, formatere disk, og installere fra bånn - clean. No fuss, og ingenting "gammelt" som plutselig kan lage merkelige problemer litt lenger ned i gata.

 

ja det går sikkert fint å oppgradere ... tar jeg sjangsen? Nei.

 

Er vel vanlig prossedyre uansett OS tipper jeg, med mindre man elsker utfordringer og mystiske hendelser.

Lenke til kommentar

Sikkert noen som måtte undre : Du kan ikke oppgradere fra 32 bit til 64 bit..Mao. det går

ikke å kjøre en oppgradering fra vista 32 bit til windows 7 64.

 

Og for de som funderer å gå over til 64 bit - gjør gjerne det, men forsikre deg om at du har drivere til den hardware du har. Jeg har en 1 år gammel pc som faktisk ikke klarte overgangen fra 32 til 64 pga. drivere som manglet. Leverandøren har heller ikke planer om å oppgradere drivere til windows 7 64 - 32 bit fungerte derimot som en drøm med en gang......

 

Det enkleste og sikreste er nok som flere her sier - kjør en clean install og forsikre deg om at din hardware er støttet med drivere.....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...