Gå til innhold

Catalyst 9.9 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp bestilt meg 2 stk Vapor-X 4890 kort selv. Skal bli morsomt å se hvordan ytelsen og ikke minst støyen blir. Er lenge siden jeg har tatt i et ATi kort, og er i utgangspunktet skeptisk. Men tror nok jeg skal bli fornøyd.

 

Dem hadde ikke solgt kort i bøtter og spann om det hadde vært dårlige produkter ;)

 

Personlig har jeg alltid syntes at CCC bruker vel mye ressurser, men det går vel kanskje å bare legge inn selve driveren, og ikke hele programvarepakken.

 

Uansett, nye drivere er nesten alltid en bra ting, så det tar vi imot med åpne armer.

Lenke til kommentar
To be honest this is a pretty bad driver release from ATI and one of the worst I've ever tested. Not only are there no performance gains, but looking at the six pages of release notes, there's really very few fixes. This driver simply seemed like it was fast tracked so ATI could continue to offer the one every month deal that it has been doing for years and years.

 

tror ikke jeg gidder å installere 9.9

Lenke til kommentar
Gir denne driveren bedre støtte til Linux? Alle vet vel at ATI + Linux = massive failure.
Gjerne utdyp hva du mener med "massive failure"-

 

Og nei, så vidt jeg ser støtter ikke denne driveren noe nytt av stor betydning i forhold til forrige driver, f.eks. mangler fremdeles støtte for XvBA og andre nye teknologier.

Lenke til kommentar
Gir denne driveren bedre støtte til Linux? Alle vet vel at ATI + Linux = massive failure.
Gjerne utdyp hva du mener med "massive failure"-

 

Og nei, så vidt jeg ser støtter ikke denne driveren noe nytt av stor betydning i forhold til forrige driver, f.eks. mangler fremdeles støtte for XvBA og andre nye teknologier.

 

Leste et sted at ATI ville slutte å lansere støtte for drivere for eldre skjermkort, og de har ikke akkurat den beste driverstøtten per dags dato heller. Og så vidt jeg har hørt, så er de så egoistiske at de ikke vil lage like gode drivere til linux sammenlignet med Nvidia på grunn av forretningshemmligheter?

Lenke til kommentar
Leste et sted at ATI ville slutte å lansere støtte for drivere for eldre skjermkort, og de har ikke akkurat den beste driverstøtten per dags dato heller.

Hvis jeg ikke tar feil er dette for kort i 2xxx eller 1xxx og tidligere. Disse kortene blir overgått av nye kort til 500kr eller under, så det er ikke noen stor oppgradering om man ønsker noe som får nye drivere med samme ytelse eller bedre.

Lenke til kommentar
Gir denne driveren bedre støtte til Linux? Alle vet vel at ATI + Linux = massive failure.
Gjerne utdyp hva du mener med "massive failure"-

 

Og nei, så vidt jeg ser støtter ikke denne driveren noe nytt av stor betydning i forhold til forrige driver, f.eks. mangler fremdeles støtte for XvBA og andre nye teknologier.

 

Leste et sted at ATI ville slutte å lansere støtte for drivere for eldre skjermkort, og de har ikke akkurat den beste driverstøtten per dags dato heller. Og så vidt jeg har hørt, så er de så egoistiske at de ikke vil lage like gode drivere til linux sammenlignet med Nvidia på grunn av forretningshemmligheter?

Hvorfor er AMD/ATi egoistiske? Har du fått med deg hvem som har delt ut spesifikasjoner i hytt og pine? Og hva har så forretningshemmeligheter med saken? En binærdriver for GNU/Linux avslører da ingenting nytt, det gjør derimot spesifikasjoner som de deler ut.
Lenke til kommentar
Gir denne driveren bedre støtte til Linux? Alle vet vel at ATI + Linux = massive failure.
Gjerne utdyp hva du mener med "massive failure"-

 

Og nei, så vidt jeg ser støtter ikke denne driveren noe nytt av stor betydning i forhold til forrige driver, f.eks. mangler fremdeles støtte for XvBA og andre nye teknologier.

 

Leste et sted at ATI ville slutte å lansere støtte for drivere for eldre skjermkort, og de har ikke akkurat den beste driverstøtten per dags dato heller. Og så vidt jeg har hørt, så er de så egoistiske at de ikke vil lage like gode drivere til linux sammenlignet med Nvidia på grunn av forretningshemmligheter?

Hvorfor er AMD/ATi egoistiske? Har du fått med deg hvem som har delt ut spesifikasjoner i hytt og pine? Og hva har så forretningshemmeligheter med saken? En binærdriver for GNU/Linux avslører da ingenting nytt, det gjør derimot spesifikasjoner som de deler ut.

 

Hvorfor har de så forferdelig dårlig driverstøtte da?

Lenke til kommentar

ATI/AMD må ta igjen Nvidea sitt forsprang på driverne under Linux, som er et lite stykke.

 

Dog, de har gitt ut de fulle spesifikasjonene på kortene sine, noe som gjør at virkelig har store fremskritt. Tipper de håper på at de åpne skal ta igjen så de slipper å lage drivere for de gamle chippsettene som dermed har full støtte så de kan fokusere videre(i forskjell fra da de droppa sist). Dog hvet ikke hvordan Windows blir rammet, eller om det er bare for å kunne se om de faktisk finner ut at de lager ineffektive drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...