Gå til innhold

Test: Samsung C3050


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så mange pluss også ender mobilen med en 2 i terningkast?

 

-Plastikkfølelse- hvor mange av Nokia flaggskip har ikke dette?

-Dårlig nettleser, noe fortsatt Nokia kan slite med i sine flaggskip.

-Dårlig kamera- noe Nokia E serie også sliter med.

 

Masse minus som trekker ned en karakter for Samsung i dass, mens Nokia ofte ender med terningkast 5 di fleste gangene.

 

Hadde mobilen i testen endt med nesten ikke noe pluss og en heeel masse minus, hadde vært en ting..

 

Men men.

 

Jeg er Nokia bruker selv, men enkelte ganger begynner man å lure.

Lenke til kommentar

Mye av kritikken i denne omtalen er utvilsomt berettiget, men jeg vil likevel påpeke følgende:

 

Jeg synes det ikke er rettferdig at dere trekker billigmobiler til under tusenlappen for å ikke ha 3G, god nettleser eller kamera med speilreflekskvaliteter. Det blir som å kritisere netbooks for å ha dårlig framerate på Crysis 2. Dette gjelder ikke bare C3050, men alle andre også. Jeg synes dere burde bli flinkere til å vurdere telefoner på deres egne premisser. Og med premisser, så mener jeg først og fremst pris (og til en viss grad målgruppe). Hvis folk vil ha WLAN og HSDPA, kjøper de neppe en telefon til 1000-2000 kroner.

 

Samtidig er det litt rart å ikke trekke mer enn dere gjør for dårlig kamera på grisedyre business-telefoner. (Her har dere en tendens til ofte å bortforklare det med "men dette er en business-telefon, så da er ikke kamera viktig".) Funksjonene bør stå i stil til prisen. Dette er hvertfall mitt inntrykk. Kommentarer?

Lenke til kommentar
Mye av kritikken i denne omtalen er utvilsomt berettiget, men jeg vil likevel påpeke følgende:

 

Jeg synes det ikke er rettferdig at dere trekker billigmobiler til under tusenlappen for å ikke ha 3G, god nettleser eller kamera med speilreflekskvaliteter. Det blir som å kritisere netbooks for å ha dårlig framerate på Crysis 2. Dette gjelder ikke bare C3050, men alle andre også. Jeg synes dere burde bli flinkere til å vurdere telefoner på deres egne premisser. Og med premisser, så mener jeg først og fremst pris (og til en viss grad målgruppe). Hvis folk vil ha WLAN og HSDPA, kjøper de neppe en telefon til 1000-2000 kroner.

 

Samtidig er det litt rart å ikke trekke mer enn dere gjør for dårlig kamera på grisedyre business-telefoner. (Her har dere en tendens til ofte å bortforklare det med "men dette er en business-telefon, så da er ikke kamera viktig".) Funksjonene bør stå i stil til prisen. Dette er hvertfall mitt inntrykk. Kommentarer?

 

Hei, jeg har ikke gitt telefonen trekk for manglende wifi og 3g osv. Jeg bare påpekte det i teksten, men det var kanskje litt dårlig beskrevet. Jeg skal rette litt i teksten slik at dette blir klart, takk for tilbakemeldingen :)

 

Og ang. kameraet, så sammenlikner jeg ikke kameraet til denne telefonen med 5000 kroners mobiler med kamera, men med andre i samme prisklasse :) Dette kunne jeg også presisert bedre, så det skal jeg fikse på!

Lenke til kommentar

Har ingen her lest beskrivelsen av talekvaliteten i telefonen? Den beskrives som rett ut elendig, og dermed er telefonen meningsløs! Hva er vitsen med en telefon som er lagd kun for å ringe, når den ikke klarer det en gang? Helt rettferdig karakter, spør du meg, dersom talekvaliteten er så dårlig som beskrevet i testen.

Lenke til kommentar
Har ingen her lest beskrivelsen av talekvaliteten i telefonen? Den beskrives som rett ut elendig, og dermed er telefonen meningsløs! Hva er vitsen med en telefon som er lagd kun for å ringe, når den ikke klarer det en gang? Helt rettferdig karakter, spør du meg, dersom talekvaliteten er så dårlig som beskrevet i testen.

 

Men poenget mitt er at det går an å ringe med den, dermed er den ikke totalt meningsløs ;) Men dårlig er den sikkert :p

Lenke til kommentar

Har denne telefonen selv og bruker den i jobb. Hadde behov for en helt enkel og grei telefon som var lett og liten. Må si meg undrende over resultatet i denne testen. Hos meg er lyden utmerket under samtale. Ringte nettopp en kjenning for å høre hans mening av lyden i andre enden, noe han ikke hadde noe å klage på. Tastene er gode og byggekvaliteten i plast har jeg ingenting å utsette på. Menyene er enkle og telefonen har en lav oppløsning på skjermen. Radio og MP3 har jeg ikke testet. Har tidligere jobbet og solgt telefone, dette er desidert den beste telefonen som har blitt solgt for under 1000.- Til vanlig bruker jeg Nokia N95 8GB som jeg har langt mere å klage på. Når det kommer til Sammsungen, så er den ypperlig til bruk som telefon, men noe multimedia "senter" er den ikke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...