Gå til innhold

Anmeldelse: Batman: Arkham Asylum (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
endelig noen som ikke går helt av skaftet og gir spillet alt for god kritikk. fant spillet helt ordinært og ville gitt det maks 7.

 

tydelig at mange i spill pressen er litt for glade i batman og gir for høye scores.

Ja, årsaken til at spillet har 90+ / 100 på metacritic være at spillanmelderne er for glade i Batman.

 

:roll:

Lenke til kommentar
endelig noen som ikke går helt av skaftet og gir spillet alt for god kritikk. fant spillet helt ordinært og ville gitt det maks 7.

 

tydelig at mange i spill pressen er litt for glade i batman og gir for høye scores.

Ja, årsaken til at spillet har 90+ / 100 på metacritic være at spillanmelderne er for glade i Batman.

 

:roll:

 

når man ser alt hysteriet som har vært rundt de siste batman filmene så tror jeg faktisk det. hadde dette vært et helt ukjent spill ville det fått rundt 7 i snitt tipper jeg.

Lenke til kommentar

Man trenger bare være litt glad i Batman for å digge dette spillet. Det er jo karakterene fra Batmanuniverset som virkelig gjør dette spillet bra.

 

når man ser alt hysteriet som har vært rundt de siste batman filmene så tror jeg faktisk det. hadde dette vært et helt ukjent spill ville det fått rundt 7 i snitt tipper jeg.

Hva mener du? Hadde spillet omhandlet Bompibjørnene hadde det nok ikke vært like bra nei, selv med akkurat samme spillmekanikk. Det er hele pakken med mange deilige karakterer som bringes frem av bra stemmeskuespill, øye for små morsome detaljer, uventede vrier i plottet og en generelt god spillmekanikk som gjør at dette spillet skinner i mine øyne. Det taper seg litt mot slutten, men fremstår likevel som et av årets hittil beste spill for min del.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg aldri fulgt med på batmanuniverset, men dette spillet var fantastisk. Som OpusNR1 viser til taper det seg litt mot slutten, men ikke tilstrekkelig for å svekke en kjempestemning totalt sett, som også er flott pakket inn. Spilte før jeg leste anmeldelser, og er selv stort sett enig i de positive tilbakemeldingene jeg har lest i ettertid.

 

At ikke alle er like begeistret er en realitet for enhver tittel, god eller dårlig. Så det skulle ikke være grunn til å kritisere/rose enkelte anmeldelser, ettersom dette kun er en subjektiv vurdering av vedkommende skribent.

 

Uansett, dersom man ikke har spilt denne tittelen, bør det absolutt gjøres. For uavhengig av hvor mange anmeldelser man leser, så er dette et alt i alt godt spill som er verdt hver krone.

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar

Nå har jeg bare spilt demoen, men om noe skulle påvirke anmelderne i forbindelse med at det er et Batman-spill, så bør det jo være det at de aller fleste superhelt-spill er noe møkk som blir pumpa ut for å melke markedet. Dette bør ligge friskt i minne hos den jevne anmelder.

 

Om jeg var anmelder ville jeg kanskje vært ekstra kritisk til anmeldelser av superhelt-spill av den grunn.

 

Utgivelsesdato er 15.09 i USA, og 18.09 i resten av verden.

Endret av Sitronkake
Lenke til kommentar
Nå har jeg bare spilt demoen, men om noe skulle påvirke anmelderne i forbindelse med at det er et Batman-spill, så bør det jo være det at de aller fleste superhelt-spill er noe møkk som blir pumpa ut for å melke markedet. Dette bør ligge friskt i minne hos den jevne anmelder.

 

Om jeg var anmelder ville jeg kanskje vært ekstra kritisk til anmeldelser av superhelt-spill av den grunn.

 

"Batman: Arkham Asylum er et friskt pust og en skikkelig overraskelse i en spillsjanger som er forhekset med mange titler langt under pari."

 

Storebror følger med vettu ;)

Lenke til kommentar
Om jeg var anmelder ville jeg kanskje vært ekstra kritisk til anmeldelser av superhelt-spill av den grunn.

 

Det ideelle ville vel egentlig være å ha hodet helt fritt for forhåndsinntrykk, og være åpen for opplevelsen man blir servert. Etter min erfaring er det ganske uheldig å ha noen som helst forventning til spillet som skal anmeldes: Er spillet dårligere enn forventet blir man kanskje urettferdig bitter, er spillet bedre enn forventet skjer kanskje det motsatte. Tror spilljournalisters tendenser til å gi etterlengtede spill (for) høye karakterer har mye med dette å gjøre.

 

Det er jo selvsagt umulig å stille helt fordomsfri. Men det er et ideal som på generell basis bør etterstrebes, etter mitt syn :)

 

For å komme tilbake til emnet; dette spillet overrasket meg stort ( ;) )

Jeg har til gode å finne noen som helst feil og mangler, det eneste potensielle problemet jeg ser er spørsmålet om variasjon. Men utifra mitt ståsted (ca. 50% complete) ser dette ut som en felle utvikleren har tatt flygespark over.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

legge til +1 for fantastisk voiceovers, så begynner det å nerme seg ;)

Hva!, ikke nevne casten til spillet?

Mark Hamill som the Joker, Kevin Conroy (beste batman voicen evver) og Arleen Sorkin

som Harley Quinn. De er vel mest kjent fra serien Batman: the animated series, samt

batman beyond: return of the joker og Justice League mm. Alle tilbake for Batman AA.

 

For en fan av seriene og filmene (ikke live action filmene, foruten Batman Dead End og

Batman (1989)) er dette spillet en fryd.

 

Og når det kommer til styrken til batman, er han jo ikke noen ubermench, han har ingen

superpowers, litt unormal kanskje, men han baserer seg jo på wits og kamp expertise,

han skal bli banket opp, han er bare et "normalt" menneske med litt for mye fritid og

penger ;)

 

Men bra review :)

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
legge til +1 for fantastisk voiceovers, så begynner det å nerme seg ;)

Hva!, ikke nevne casten til spillet?

Mark Hamill som the Joker, Kevin Conroy (beste batman voicen evver) og Arleen Sorkin

som Harley Quinn. De er vel mest kjent fra serien Batman: the animated series, samt

batman beyond: return of the joker og Justice League mm. Alle tilbake for Batman AA.

 

For en fan av seriene og filmene (ikke live action filmene, foruten Batman Dead End og

Batman (1989)) er dette spillet en fryd.

Nix.

Som semifan bryr egentlig casten meg midt i ryggraden, men ser jo at det er et poeng for hardbarkede slik som deres gode selv. Ser jo rundt på nettet nå at stemmen til Jokeren hypes opp noe veldig, selv synes jeg den var intet annet enn ordinært bra. Var ikke slik at jeg tenkte "nei dæven, dette var ekstraordinært".

Skal sies at Arleen Sorkin gjør en god jobb med å lage stemmen til Harley spesielt masete :)

 

Og når det kommer til styrken til batman, er han jo ikke noen ubermench, han har ingen

superpowers, litt unormal kanskje, men han baserer seg jo på wits og kamp expertise,

han skal bli banket opp, han er bare et "normalt" menneske med litt for mye fritid og

penger ;)

Vet det og det nevnte jeg også i anmeldelsen. Derfor har jeg ikke noe grudge mot spillet for at kampsystemet er slik det er, for det er jo helt i tråd med "realiteten" som er Batman. Jeg mener vel bare at jeg personlig liker litt mindre diplomatiske løsninger på dødstrusler. Trekker ikke spillet for det ;)

 

Men bra review :)

Takkar. Var egentlig livredd for at hardbarka Batmanfans kom til å klippe den opp i småbiter og avsløre meg som litt av en Batman-noob. So far so good :p

Lenke til kommentar

Ble akkurat ferdig med spillet nå. Kvalitet fra ende til annen! Kanskje årets spill for min del, og jeg er ikke spesielt Batman-fan engang ...

 

 

Har hørt mye om at stemmen til selveste Batman er dårlig. Kan noen bekrefte dette?

 

Nei, det er jeg ikke enig i. Skuespilleren er dyktig, han har en mørk og dyp stemme, men samtidig menneskelig. Ekstremt mye bedre enn raspestemmen fra de nyeste filmene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Ble akkurat ferdig med spillet nå. Kvalitet fra ende til annen! Kanskje årets spill for min del, og jeg er ikke spesielt Batman-fan engang ...

 

 

Har hørt mye om at stemmen til selveste Batman er dårlig. Kan noen bekrefte dette?

 

Nei, det er jeg ikke enig i. Skuespilleren er dyktig, han har en mørk og dyp stemme, men samtidig menneskelig. Ekstremt mye bedre enn raspestemmen fra de nyeste filmene.

 

Jeg synes stemmen er bra laget jeg også, men tror det er jevnt mellom Dirt 2 og Guitar hero 5 også. De er også kvalitets spill så langt i år.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...