Gå til innhold

Dette er også HTC Hero


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes ikke den var så gale jeg. Sliper den idiotiske flippen, samt det ser ut til at en slipper unna scrollhjulet også.

 

Litt færre knapper og mer plass til skjerm så blir dette bra videre...

Har du brukt en Hero? Jeg digger den flippen, jeg. Liker at hvordan den gjør det enklere å ta opp telefonen når den ligger med skjermen ned (på HTC Diamond var det vansklig), hvordan det hindrer at skjermen ligger å riper mot bordet, hvordan telefonen ligger i hånden.. Det er mye bedre enn en vanlig telefon synes jeg.

/Subjektiv oppfatning.

 

Men hvorfor vil de egentlig gjøre det? Hvis det var flippen som måtte bort, hvorfor ikke bare lage den uten flippen, og ikke redesigne hele telefonen?

Lenke til kommentar
Vel en del av teleoperatørene i Nord-Amerika, bruker CDMA i stedet for GSM. CDMA har sine fordeler uten å gå videre inn på det, men er gjerne sterkere fastknyttet til operatøren. I praksis betyr dette ofte at du får en modifisert versjon bare laget for Sprint eller Verizon.

Eh, vi bruker da (W)CDMA her på haugen også. Heldigvis. Ellers hadde vi vært stuck på edge-hastigheter til evig tid. Multipleksingsteknologi har da ingenting med operatørbinding å gjøre, det aktuelle landets konkurranselovgivnig er nok mer utslagsgivende der.

Lenke til kommentar
Eh, vi bruker da (W)CDMA her på haugen også.

Vi bruker da UMTS her på haugen? Med unntak av Ice.

 

3G er en betegnelse for tredje generasjons mobiltelefoni, og omfatter mobile tjenester for sending av data, bilde og tekst i mobilnettverk. De vanligste teknologiene for 3G-tjenester er europeisk UMTS og amerikansk CDMA.

 

edit: Nevnes i samme Wiki-artikkel at norsk UMTS er WCDMA. Nå blir jeg forvirret.

Endret av genser
Lenke til kommentar
Vel en del av teleoperatørene i Nord-Amerika, bruker CDMA i stedet for GSM. CDMA har sine fordeler uten å gå videre inn på det, men er gjerne sterkere fastknyttet til operatøren. I praksis betyr dette ofte at du får en modifisert versjon bare laget for Sprint eller Verizon.

Eh, vi bruker da (W)CDMA her på haugen også. Heldigvis. Ellers hadde vi vært stuck på edge-hastigheter til evig tid. Multipleksingsteknologi har da ingenting med operatørbinding å gjøre, det aktuelle landets konkurranselovgivnig er nok mer utslagsgivende der.

Noen misforståelser på min side der ja, takk for at du klarnet det opp.

Lenke til kommentar

UMTS er wideband CDMA. Og i denne sammenheng, hvis vi snakker om CDMA og hva det er og ikke er, så erstatter CDMA(chip divided) andre multiple access-teknologier som bl. a. TDMA (tidsdelt) og FDMA(frekvens), som GSM benytter seg av.

 

Det finnes en mengde implementasjoner av CDMA, wideband og EV-DO er de mest kjente, det finnes igjen varianter av disse, andre implementasjoner, og kombinasjoner med andre multipleksingsteknologier.

 

Edit: Ser litt på de wikipediasidene, ser at det kan være ganske forvirrende. De er ikke spesielt godt skrevet, og emnet kan fort bli litt tungt. De beste kildene jeg har er tekstbøker som jeg ikke finner på nettet nå, og forelesninger. http://www.telecomspace.com/cdma.html ser ikke så ille ut uten at jeg har lest så nøye.

Endret av Olaaaaa
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...