Gå til innhold

Her er Nokias nett-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Frest ut av en aliminiumsblokk" ja jeg lurer på hvor de har fått inspirasjonen til det fra...

Det er faktisk en ganske vanlig indutriell produksjonsmetode, spesielt innenfor bilindustrien.

 

Håper man får maskinen uten OS også.

Endret av icc
Lenke til kommentar
"Frest ut av en aliminiumsblokk" ja jeg lurer på hvor de har fått inspirasjonen til det fra...

Det er faktisk en ganske vanlig indutriell produksjonsmetode, spesielt innenfor bilindustrien.

 

Håper man får maskinen uten OS også.

 

Likevel, jeg antar at Cleaf tenkte seg til Steve og Apple ;) Dette kan bli et fantastisk produkt hvis prisen og kvaliteten er riktig!

Lenke til kommentar
"Frest ut av en aliminiumsblokk" ja jeg lurer på hvor de har fått inspirasjonen til det fra...

Det er faktisk en ganske vanlig indutriell produksjonsmetode, spesielt innenfor bilindustrien.

 

Håper man får maskinen uten OS også.

 

Ahahaha drittbra.

Vurderte faktisk selv å svare BMW når jeg leste den kommentaren i morges.

Lenke til kommentar
brikkesettet Intel Poulsbo US15W

Trist valg. Det har lisensiert PowerVR grafikk som har elendige drivere for Linux. Regn dermed ikke med å se denne maskinen solgt med hverken Linux eller Android. Dere som vil kjøre noe annet enn Windows på den, feks i dualboot kan bare glemme denne.

 

Men for dere som kun vil bruke Windows på den så er brikkesettet helt greit. Det kan blant annet kjøre full HD video.

 

Harddisken har 120 GB lagringskapasitet, 8 MB cache og 4200 RPM.

Jeg mistenker at dette betyr 1,8" harddisk og dermed høye priser og lavt utvalg av nye disker dersom man vil oppgradere. I verste fall er det også P-ATA (IDE) harddisk.

 

Skjermen er på 10,1 tommer og har en oppløsning på 1280x720 punkter.

Helt grei oppløsning som lover bra for avspilling av 720p film. Ingen skalering mellom skjermens oppløsning og skjermens oppløsning lover bra for både batteritid og ytelse. Men jeg skulle gjerne hatt litt mer høyde (800 pixler) til web, dokumenter, pdf og mye annet.

 

Batteriet er et 16-cellers på 56,8 Wh, dette gir en batterilevetid oppgitt til 12 timer, <..> Vekten er på 1,25 kg.

Noe skurrer her. Er dere sikker på at ikke vekten er oppgitt med minimalt (2-3 cellers) batteri? og at 16 celler er det største batteriet som er tilgjengelig?

 

Selve kabinettet er frest ut av et stykke aluminium.

Aldri i verden om det er frest ut av ett stykke aluminium. Det er en produksjonsmetode som er veldig uegnet til produksjon av bærbare. Det er nok heller snakk om plater som er valset, formet og sammenføyd til et chassi. Det gir langt mindre avkapp i produksjonen.

 

HDMI 1.2,

Synd. Det burde vært 1.3

 

Jeg liker utseendet, men innholdet skuffer dessverre.

Lenke til kommentar
Regn dermed ikke med å se denne maskinen solgt med hverken Linux eller Android. Dere som vil kjøre noe annet enn Windows på den, feks i dualboot kan bare glemme denne.

Selvfølgelig kommer den ikke med Linux eller Android. Nokia benytter ikke Android, og har sagt denne kommer med W7. Uansett, dette er det optimale for ca. alle :)

 

Men for dere som kun vil bruke Windows på den så er brikkesettet helt greit. Det kan blant annet kjøre full HD video.

Wow, imponerende! :)

 

Jeg mistenker at dette betyr 1,8" harddisk

Det er helt riktig.

 

Helt grei oppløsning som lover bra for avspilling av 720p film.

Hvordan er dette helt grei oppløsning? Oppløsning på andre 10,1"'ere er vel langt lavere? (korriger meg om jeg tar feil)

 

Jeg liker utseendet, men innholdet skuffer dessverre.

Er jo innholdet som er det imponerende her, byggekvalitet og design er pluss.

Lenke til kommentar
Selve kabinettet er frest ut av et stykke aluminium.
Aldri i verden om det er frest ut av ett stykke aluminium. Det er en produksjonsmetode som er veldig uegnet til produksjon av bærbare. Det er nok heller snakk om plater som er valset, formet og sammenføyd til et chassi. Det gir langt mindre avkapp i produksjonen.

 

Enig med deg simen. Å frese en tredimensjonal form i aluminium må jo også være enormt tidkrevende. Jeg heller mer til press-støping som er mye brukt i tidligere nevnte bilindustri.

Lenke til kommentar
Regn dermed ikke med å se denne maskinen solgt med hverken Linux eller Android. Dere som vil kjøre noe annet enn Windows på den, feks i dualboot kan bare glemme denne.
Selvfølgelig kommer den ikke med Linux eller Android. Nokia benytter ikke Android, og har sagt denne kommer med W7. Uansett, dette er det optimale for ca. alle :)
Nei, det er tilfredsstillende for de fleste. Men det skader ikke windowsbrukere at den støtter et annet OS itillegg.

 

Men for dere som kun vil bruke Windows på den så er brikkesettet helt greit. Det kan blant annet kjøre full HD video.
Wow, imponerende! :)
Skulle vel bare mangle.

 

Jeg liker utseendet, men innholdet skuffer dessverre.
Er jo innholdet som er det imponerende her, byggekvalitet og design er pluss.
Nei, er kun batteritiden som er imponerende, resten av innholdet er kjedelig/vanlig og lite fleksibelt (sær driverstøtte).

 

Selve kabinettet er frest ut av et stykke aluminium.
Aldri i verden om det er frest ut av ett stykke aluminium. Det er en produksjonsmetode som er veldig uegnet til produksjon av bærbare. Det er nok heller snakk om plater som er valset, formet og sammenføyd til et chassi. Det gir langt mindre avkapp i produksjonen.
Enig med deg simen. Å frese en tredimensjonal form i aluminium må jo også være enormt tidkrevende. Jeg heller mer til press-støping som er mye brukt i tidligere nevnte bilindustri.
Men Macbookene blir frest ut. Så hvorfor ikke denne også?

http://www.frostytech.com/permalink.cfm?NewsID=71111

http://www.apple.com/macbookpro/ (videoen)

Lenke til kommentar
Men for dere som kun vil bruke Windows på den så er brikkesettet helt greit. Det kan blant annet kjøre full HD video.
Wow, imponerende! :)
Skulle vel bare mangle.

"Skulle vel bare mangle."? Finnes vel få, om noen i det hele tatt, som kan dette per i dag.

 

Jeg liker utseendet, men innholdet skuffer dessverre.
Er jo innholdet som er det imponerende her, byggekvalitet og design er pluss.
Nei, er kun batteritiden som er imponerende, resten av innholdet er kjedelig/vanlig og lite fleksibelt (sær driverstøtte).

Finner man andre mini-bærbare med GPS? Finner man andre maskiner med like høy oppløsning på så liten skjerm? (merk at jeg spør, jeg vet ikke selv, men tror Nokia'en er unik på dette)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...