Gå til innhold

Sniktitt: Canon EOS 7D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Olympus har riktignok større grad av forstørrelse i noen av sine kameraer, men i kameraer det er naturlig å sammenligne 7D med er dette helt nytt.

 

E-3 har 1,15x forstørrelse, men siden sensoren er litt mindre og i 4/3-format betyr det i dette tilfellet at søkerne er nesten nøyaktig like høye, mens 7D blir litt bredere.

 

Hvorfor er det egentlig ikke naturlig å sammenligne 7D med E-3, utover at E-3 begynner å dra på årene? Er det ikke nettopp E-3 i tillegg til D300 det er naturlig å sammenligne 7D med? Og om det ikke er det, hvilke kameraer er det da naturlig å sammenligne med?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det egentlig ikke naturlig å sammenligne 7D med E-3, utover at E-3 begynner å dra på årene? Er det ikke nettopp E-3 i tillegg til D300 det er naturlig å sammenligne 7D med? Og om det ikke er det, hvilke kameraer er det da naturlig å sammenligne med?

Uten at jeg har satt meg noe særlig inn i Pentax-leiren er vel K-7 også i nærheten? Rask og solid?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det egentlig ikke naturlig å sammenligne 7D med E-3, utover at E-3 begynner å dra på årene? Er det ikke nettopp E-3 i tillegg til D300 det er naturlig å sammenligne 7D med? Og om det ikke er det, hvilke kameraer er det da naturlig å sammenligne med?

Uten at jeg har satt meg noe særlig inn i Pentax-leiren er vel K-7 også i nærheten? Rask og solid?

 

Ja, du kan godt si det. Det jeg mener er annerledes med K-7, og som gjør det til et så veldig tøft kamera er at det er betraktelig mer kompakt og også litt lettere enn de andre kameraene det er snakk om her. Det er også litt rimeligere (E-3 er også billig nå, siden det er gammelt). Jeg nevnte ikke K-7 og α700/800 siden jeg ikke har inntrykk av at de er fullt så pansrede og avanserte, men det er altså bare et inntrykk, og ikke en gjennomtenkt fornærmelse. Særlig K-7 mener jeg er genialt, og har bare havnet hos feil produsent. Hadde det stått Olympus på det hadde jeg kjøpt det på dagen :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...