Gå til innhold

EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

et fantastisk kamera som jeg tror mange Canon tilhengere har ventet på lenge. Jeg liker spesielt oppgraderinga av AF og 100 % søkerdekning. Jeg liker mindre at de har gått for 18 MP, skulle gjerne sett at de begrensa seg til 15 eller helst 12 MP. Som en annen her på forumet har nevnt tidligere vil reell oppløsning fra sensoren være avhengig av hvor kraftig AA-filteret er. Blir spennende å se de første testene av kameraet.

 

Men hvordan er egentlig dette huset opp mot Nikons D300? Jeg kan ikke set at 7D ser så veldig mer fantastisk ut enn D300.

Lenke til kommentar
et fantastisk kamera som jeg tror mange Canon tilhengere har ventet på lenge. Jeg liker spesielt oppgraderinga av AF og 100 % søkerdekning. Jeg liker mindre at de har gått for 18 MP, skulle gjerne sett at de begrensa seg til 15 eller helst 12 MP. Som en annen her på forumet har nevnt tidligere vil reell oppløsning fra sensoren være avhengig av hvor kraftig AA-filteret er. Blir spennende å se de første testene av kameraet.

 

Men hvordan er egentlig dette huset opp mot Nikons D300? Jeg kan ikke set at 7D ser så veldig mer fantastisk ut enn D300.

 

Enig der. Nikon har hatt bedre AF i lang tid. Spesielt med tanken på 3D-tracking.

 

Nikon D5000 ligger over Canon 1DMIII på DXoMark. Så blir spennende og se hvor 7D havner. Og om den klarer å slå Nikon D300s.

 

PS: Selv syns jeg at Canon kamera er utdatert når det gjelder blits og AF. Bygge kvalitet ligger også under Nikon og Pentax.

Lenke til kommentar
Tipper det kommer en FF model med dette huset innen 6 måneder.

 

Det blir nok vrient, siden både brikke og speil er såpass mye større enn 1.6 formatet.

Canon har jo laget mange filmhus som er mer kompakt enn dette. Så jeg vil ikke bli overrasket om det kommer en FF variant etterhvert. Men allerede om 6 måneder? det er lite trolig.

 

Ellers et rimelig fresht kamera, det må en virkelig si. Men bare meg som umiddelbart synest 18-19.000 er mye penger for et 1.6 crop hus?

Det er mange (for mange?) penger - her blir det nok noen nedjusteringer.

 

Tom

Lenke til kommentar

Dersom det ikke blir et eller negativt i tester tror jeg jammen dette blir det venteliste på. Og ingen særlig prisfall før han med skjegget har vært der. Dog hørtes anslags prisen til å være (som vanlig) noe høy.

 

Tror dette blir en killer over det meste i segmentet. Når kan man forvente at de første tester er klare? Regner med at etpar av de seriøse kanskje har fått hemmelig teste saken ut på forhånd?

 

Noen som er på jakt etter et eksklusivt brukt eksemplar av 50D? :whistle:

 

Tor

Lenke til kommentar
et fantastisk kamera som jeg tror mange Canon tilhengere har ventet på lenge. Jeg liker spesielt oppgraderinga av AF og 100 % søkerdekning. Jeg liker mindre at de har gått for 18 MP, skulle gjerne sett at de begrensa seg til 15 eller helst 12 MP. Som en annen her på forumet har nevnt tidligere vil reell oppløsning fra sensoren være avhengig av hvor kraftig AA-filteret er. Blir spennende å se de første testene av kameraet.

 

Men hvordan er egentlig dette huset opp mot Nikons D300? Jeg kan ikke set at 7D ser så veldig mer fantastisk ut enn D300.

 

Enig der. Nikon har hatt bedre AF i lang tid. Spesielt med tanken på 3D-tracking.

 

Nikon D5000 ligger over Canon 1DMIII på DXoMark. Så blir spennende og se hvor 7D havner. Og om den klarer å slå Nikon D300s.

 

PS: Selv syns jeg at Canon kamera er utdatert når det gjelder blits og AF. Bygge kvalitet ligger også under Nikon og Pentax.

 

Merkelig hvordan endel Nikonfans "vet" alt om konkurrentenes i deres øyene's "svakheter", og stadig må bare prøve å finne et eller annet negativt om andre merker? Og "byggekvalitet", føler det poenget snart burde være dødt, har aldri hørt om et Canonhus (eller annet merke for den saks skyld) som har gått opp i liminga? Er det noen statistikk som beviser at Nikonhus går mindre opp i liminga enn andre på samme nivå? Om x kamera veier et halv kilo mer enn Y betyr ikke det at kamera x automatisk er bedre bygget.

 

Tor

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...