Gå til innhold

Test: Cowon D2+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt denne selv et par mnd nå. Så en film på den en togtur og etter at filmen var ferdig, klarte jeg ikke å kjenne igjen en PC-veske jeg hadde med - den virka så stor etter å ha stirra så lenge på den lille skjermen :p

 

Ellers synes jeg lyden virka litt bedre på min iAudio X5, men det kan like gjerne være andre faktorer.

 

Som spiller å ta med på tur, synes jeg den er helt rå. Batteriet er oppgitt til å vare i 52 timer med musikkavspilling, og til dags dato har ikke spilleren rukket å gå tom ettersom den lader seg når man kobler den til en PC.

 

Et par opplysninger jeg synes burde ha vært med (foruten batterikapasiteten - den var iallefall en vesentlig grunn til at gikk for denne spilleren framfor en storebror som er bedre på film):

 

*) Den støtter SD-kort. Dvs at man kan enkelt utivde lagringsplassen på spilleren

*) Ingen programvare trengs for å overføre filer. Unntaket er film som må konverteres til et passelig format (mtp skjermstørrelsen)

*) Du har en egen notat-funskjon der du kan lage notater/ tegninger med pinnen som følger med (skriv/ tegn rett på skjermen)

 

I tillegg har den støtte for flash, men jeg har ikke prøvd med noen flash-programmer ennå

Lenke til kommentar

Som MiniTV og til å sjå film med er den kanskje ikkje optimal, men eg synest det burde vore lagt meir vekt på bruksområder til musikk. Cowon er i toppsjiktet når det gjeld lydkvalitet samt lydinnstillinger på spelaren. I lag med over 50 timars speletid er det ein genial musikkspelar. Du kan få den med 16GB minne, legg du i ei flashbrikke på 32GB er du oppe i 48GB på ein spelar utan harddisk. Synest dykk burde testa lydkvaliteten på den, sidan det er ein viktig faktor på ein bærbar mediespelar som har sitt sterkaste felt på musikk.

 

Eg har hatt Cowon D2 i 2-3 år no og det er ein suveren spelar. Litt stor på grunn av skjermen, men eg har aldri hatt noko problem med den delen. Lydkvaliteten er knallbra, spesielt når eg plugger i eit par gode pluggar eller eit godt headset.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Utrolig skuffende at dere aldri skriver noe om lyden i noen som helst omtaler. Det er som oftest "lyden er veldig god hvis du bytter ut standardpluggene med Koss PortaPro". Dere tester aldri med et par dyrere hodetelefoner eller beskriver lydbildet. Lydkvaliteten er overlegen Ipod blant annet. Som musikkspiller er den knall, og det den først og fremst er. En Musikkspiller med flere muligheter, mer kan man ikke regne med i forhold til str. Flashprogrammer fungerer veldig bra og har blant flere spill på den. Man kan f.eks også laste ned wikipedia, kart osv i flash.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...