Gå til innhold

Pris på TV-2 i 2010


Anbefalte innlegg

Ble i dag oppringt av en RiksTV selger som forsøkte seg på å bruke tv2 som agrgument for å kjøpe RiksTV-pakken nå. Hun påstod at TV-2 alene (altså kun TV2, IKKE alle kanelene (TV2 Zebra/nyhetskanalen/filmkanalen/sport) ville koste mellom 83 og 120 kr i mnd. Kommer mye rart fra sånne telefonselgere men lurer likevel på om det kan være noe sant i dette. Jeg har tidligere hørt priser som 29-39kr i mnd for alle tv2kanalene, og jeg må si jeg synes dette hørtes veldig dyrt ut, er jo nesten i samme klasse nrk-lisens, og TV2 har tross alt reklame til finansiering nå.

 

Noen som har hørt/lest noe mer om prissetting på TV2 osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I følgje Teknofil er det snakk om 20-30 kroner i månaden.

 

Nokon som veit som veit om Viasat4 blir gratis no når TV2 blir betal-kanal? MTG(Viasat) ville jo at den skulle vere gratis, men fekk ikkje lov av RiksTV då bakkenettet opna.

 

Det blir neppe et TV2 abbonement i bakkenettet til 20-30 kr. pr. måned. Det er bare å se hva Sumo koster på TV2 web. Sumo basis koster 59kr./måned. Man kan heller ikke velge enkelt kanaler i TV2s egen webtv løsning.

 

Da vil jeg tippe at en evt. TV2 bass pakke i bakkenettet vil koste minst 59kr. måned + kortavgift på 66.50 pr.måned. Dvs. totalt 120-130kr pr. måned.

 

TV2 kommer sikker også i RiksTV pakka.

 

Viasat ønsker nok heller ikke å tilby Viasat4 gratis. Da hadde de gjort dette for lenge siden på deres egen satellitt plattform. I Sverige har Viasat tilbudt en "fripaket" via parabol men den inneholder ingen Viasat kanaler....

 

Hele historien om å tilby Viasat4 gratis i bakkenettet var nok mere et gedigent og særdeles vellykket "stunt" for å få markedsført Viasat4 (kanalen var jo helt ny når bakkenettet skulle åpne). Viasat er smarte og fikk på denne måten helt gratis markedsføring i beste sendetid på NRK,TV2 osv.. Dersom Viasat4 hadde vært gratis i bakkenettet så måtte jo Viasat betalt enorme summer for nettleie for nettet ( nettet er finansiert av betaltv gjennom RiksTV) og dette hadde de neppe fått igjen i økte reklameinntekter.

 

Viasat er også avhengig av brukerbetaling for å dekke inn de enorme kostnadene de her til innkjøp av f.eks. Champions League. Med et totalt kollapset reklamemarked og enorm konkurranse om den sterkt reduserte reklamepotten så vil de fleste kanalene ta brukerbetaling. Det er litt bedre situasjon i andre land med mange flere innbyggere men til og med ITV i England vurderer nå å gå over til betaltv pga. at reklameinntektene svikter.

Lenke til kommentar

Må si "kortavgift" på 66.50 kr per mnd høres helt latterlig ut, men det er kanskje bare meg. Hva **** er det som koster så mye med et kort? Er klar over at det praktiseres ganske kraftige kortavgifter i dag.

 

120kr for alle TV2's kanaler er likevel noe helt annet enn 120kr for _1_ kanal.

Lenke til kommentar
Må si "kortavgift" på 66.50 kr per mnd høres helt latterlig ut, men det er kanskje bare meg. Hva **** er det som koster så mye med et kort? Er klar over at det praktiseres ganske kraftige kortavgifter i dag.

 

120kr for alle TV2's kanaler er likevel noe helt annet enn 120kr for _1_ kanal.

 

Kortavgift er et helt feil begrep for distributørene bruker sannsynligvis kortavgiften til å dekke de faste kostnadene som ligger i bunn. Dvs. transmisjonskostnader,krypteringskostnader,kundeservice kostnader osv. Hadde vel vært bedre å kalt kortavgiften for nettleie og abbonementspakkene som "forbruk".

 

Det enkleste er jo å heller opplyse abbonementsprisen med alle disse kostnadene inkludert slik CD gjør på parabol.

Forbrukerombudet har forlangt dette nå. Canal Digital var først ute med å legge kortavgiften til på abbonementsprisene for parabol slik at det ikke er "sjulte avgifter" lengre. Prisene ser da veldig høye ut i forhold til f.eks. Viasat. Viasat sin foklepakke ser f.eks. ut til å koste kr.99 pr måned mens faktum er at den koster like mye som CD sin Norgespakke er oppgitt til å koste 199kr.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Takk for god forklaring men jeg synes fortsatt det er vel drøye priser. Hjelper ikke mye hva jeg synes uansett da.

 

Bruker man forresten ikke på sett og vis det samme nettet uansett til NRK (og TV2) enn så lenge i dag? Kan liksom ikke rettferdiggjøre det i hodet mitt at den delen RiksTV "legger til" skal koste såpass.

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar
Når TV2 går over til å bli en betalingskanal, blir de da å fjerne reklamen?

 

Nei TV2 skal ikke bli en ren betalingskanal men en betalingskanal på samme måte som TV2Zebra,TV3, TVNorge osv. som allerede sender mye reklame i tillegg til å ta betalt. Via satellitt (og digital kabel?) har TV2 vært betalkanal lenge.

 

Det er kun de som nå har gratiskortet for TV2 i bakkenettet som vil måtte gjøre noe. Enten må de

betale for en pakke der TV2 inngår eller eller kun velge å se NRK kanalene.

Lenke til kommentar
Når TV2 går over til å bli en betalingskanal, blir de da å fjerne reklamen?

 

Nei TV2 skal ikke bli en ren betalingskanal men en betalingskanal på samme måte som TV2Zebra,TV3, TVNorge osv. som allerede sender mye reklame i tillegg til å ta betalt. Via satellitt (og digital kabel?) har TV2 vært betalkanal lenge.

 

Det er kun de som nå har gratiskortet for TV2 i bakkenettet som vil måtte gjøre noe. Enten må de

betale for en pakke der TV2 inngår eller eller kun velge å se NRK kanalene.

 

Ikke værre, trodde prisen på eintertein pakken skulle øke litt jeg :p

Lenke til kommentar
Ble det ikke sagt for lenge siden at denne kortavgiften til TV2 [...]

Kortavgift til TV2? Kortavgiften er da "nettleie" til RiksTV, som Rikspakkebrukerne allerede betaler?

 

Det nye er at TV2 forsvinner ut av produktet "enkeltkanaler", dersom man fortsatt vil se TV2 kan man velge å betale for det gjennom en rein TV2-pakke, eller Rikspakke. Dersom da ikke RiksTV velger å innføre fritt kanalvalg - da vil en kortavgift ligge i bunn for å i det hela tatt være kunde hos dem, og så vil man kunne bestille kanaler for noen kroner per kanal per måned i tillegg til kortavgiften.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Uansett en fullstendig latterlig pris for "valgfrihet".

 

Summen pr år alene er nesten tilsvarende det man får fra Viasat i sin basispakke, og hos viasat er utstyret inkludert i prisen... Canal Digital er ikke spess mye dyrere heller.

 

Man får heller ikkenoe avslag på dekoder ved valg av tv2-enkeltkanal, så dette blir DYRT og teit.

 

For ikke å snakke om den andre siden av saken, det er 200 000 rikstvkunder som sitter med et kort, som vil bli fakturert 120,- pr måned fra og med januar om de ikke sier opp. Jeg lukter at svært mange ikke vil huske å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Vekk med RiksTV og over til parabol! Heile bakkenettet er ein fadese etter denne prisauken her, for kven i all verda betalar 160,- i månaden + kortavgift for å ha berre TV2 (eventuelt 220 om ein vil ha TvNorge og TV3 i tillegg)? At rikspakken blir sett opp til heile 280 i månaden er òg heilt utruleg, for det eg har høyrt tidlegare er at dei som har Rikspakken allereie betalar for TV2, og skal sleppe å betale meir. Folkepakken frå Viasat kostar berre 99,- i månaden, og her får ein både TV2, TV3 og TvNorge i tillegg til mange fleire kanalar. RiksTV og TV2 to har no greve si eiga grav!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...