Gå til innhold

Sony A700 erstattes...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig jeg bæsjer i bideet her ...

 

Men jeg tolker Sony dithen at "billige" speilreflekser er i crop-format og entusiastene går for fullformat.

 

Noe jeg selv tror er i ferd med å skje med markedet. I såfall er mitt stalltips at Canon også lanserer et "prisgunstig" fullformat kamera ved neste lansering (Canon kommer visstnok med noe spennende neste uke).

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Mitt stalltips er at Canon kommer med et D300-alternativ i Canon 7D med APS-C-sensor og innebygget trådløs blitsstyring. Men hva vet jeg? Å kalle disse kameraene i 5-serien en erstatning for 7-serien blir ikke helt logisk for meg. 700 lever videre inntil erstatteren er klar, og siden 7-serien er et fint sted for innovasjon og nye funksjoner, er det nok her vi vil se videoopptak for første gang.

Lenke til kommentar
700 lever videre inntil erstatteren er klar

 

Her tror jeg du misforstår. Offisielt er A500 og A550 modellene som skal erstatte a700. Sony sier i alle fall så, og de spesifiserer også at A700 er på vei ut av produksjon, om ikke den allerede er ute. Det kommer i alle fall ikke flere partier til Norge.

Lenke til kommentar

Det blir nok mer riktig å si at dette er ønsket til Sony, og ikke nødvendigvis blir den reelle sannhet. De kan gjerne kalle 500 og 550 erstattere for 700, men realiteten blir nok at oppgraderingen skjer til 850. Vet hvertfall hvilket kamera jeg kommer til å gå for. :)

Lenke til kommentar
Her tror jeg du misforstår. Offisielt er A500 og A550 modellene som skal erstatte a700. Sony sier i alle fall så, og de spesifiserer også at A700 er på vei ut av produksjon, om ikke den allerede er ute. Det kommer i alle fall ikke flere partier til Norge.

Hmmm. De har jo vært rimelig billige en stund, så det gir jo mening. Kanskje Sony holder 7-serien tilbake et halvår for å se hvor villig semipro-segmentet er å betale mellomlegget opp til fullramme?

Lenke til kommentar

A750 kommer det tar bare litt lengre tid, og det vil overraske meg om det blir et fullformatskamera. Når det gjelder A500/550 som erstatter for A700, vil jeg anta at grunnen til at Sony formulerer seg slik er fordi A700 ikke lengre er i produksjon, og det vil ta tid før A750 er klar (PMA?), så må de ha en "erstatter" i entusiastklassen. Det natuligere er at A750 sikter seg inn i samme klasse som D300/7D i forhold til spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...