Gå til innhold

Artikkel: Fokus på Island


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok turen til Island selv i år og anbefaler alle fotoentusiaster å gjøre det samme.

Det er utrolige fotomuligheter der.

 

Tok selvsagt den gylne sirkelen (Þingvellir, Geysir og Gullfoss), hvor man selvsagt vasser i turister.

 

Du skriver ikke noe om når du var på Island, Svein, men det var antagelig før meg, for den 11. juli i år brant hotellet på Þingvellir ned til grunnen.

Regner med du hadde sett det og sikkert også nevnt det. Utrolig trist for det var et fint hotell.

Røyking på senga var årsaken iflg avisen.

 

Anbefaler Hekla neste gang. Var der i 3 dager og kunne trengt en måned til.

 

Ellers synes jeg artikkelen var veldig fin :)

Lenke til kommentar
Tok selvsagt den gylne sirkelen (Þingvellir, Geysir og Gullfoss), hvor man selvsagt vasser i turister.

 

Det står i artikkelen på siste side - "Vi reiste de to siste ukene i juli...", men det er ikke noe jeg prøvde å fremheve for jeg oppfatter ikke det som veldig viktig, eller noe jeg ønsket gi noen anbefalinger om.

 

Fikk forøvig med meg at hotellet ved Þingvellir hadde brent ned, men tenkte ikke på å skrive om det.

 

Ellers er jeg enig med deg at det er mye turister, jeg ble litt overrasket over hvor mange det faktisk var. Ikke noe problem, men ingen ønsker seg vel å dele opplevelsene med alt for mange andre.

 

Mens jeg holdt på å skrive artikkelen prøvde jeg å finne ut litt mer om anbefalte tidspunkt, uten egentlig å komme noen vei. Jeg oppfatter slutten av juli som helt grei, selv om det er midt i høysesongen. Hvis jeg kunne velge fritt hadde jeg nok valgt å reise litt tidligere. De fleste kildene jeg fant oppgir midten av juni som starten av turistsesongen, og da er man jo nærmere midtsommer og så lyse netter som mulig også. Samtidig er det færre turister. Ulempen med å reise i juni er muligens været, for så langt jeg klarte å finne ut er det normalt mindre stabilt da. Men det er basert på det jeg fikk høre, og ikke værstatistikk. Kanskje noen andre har noe å bidra med der?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...