Gå til innhold

Nokia med nettmaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest Nokia's egen pressemelding er jeg fortsatt nysgjerrig - hvilket OS satser de på? Skal de ta med Symbian til netbook-verden, blir det Android eller er det Win7 som alle andre?

 

PM sier også at denne skal selges "i operatørkanalen" så det er kanskje mest interessant fra et markedssynspunkt enn et teknologisynspunkt (mao en standard netbook som selges gjennom samme kanaler som en mobiltelefon)

Lenke til kommentar

Lurer på spesifikasjonene jeg, siden alle de andre er jo helt like, sikkert ingen forskjell, like "søpplisk" som alle de andre, men det funker sikkert helt greit.

Ble faktisk imponert over den lange batterilevetiden, men det er sikkert et "men"...

Trodde heller aldri at Nokia skulle komme med noe slikt :ermm:

Lenke til kommentar
atom + hdmi = pointless hehe

tja, kommer an på. det står mellom den og displayport som fremtidens skjermtilkobling, og så langt tror jeg det er flere produkter der ute med hdmi den med displayport...

 

en kjapp sjekk på prisguide.no ga meg 2 skjermer med displayport, 151 med hdmi...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
atom + hdmi = pointless hehe

Selv med de kjipe brikkesettene får man vist 2D på HDMI. F.eks når man ligger i sofaen og vil surfe på TVen med 1920x1080 i stedet for den innebygde skjermen. Youtube og DVD bør gå bra selv på kjipe brikkesett.

 

Dersom du tenker HD-film så har du delvis rett. Dvs. Atom er god nok for HD-film, men mange av brikkesettene som brukes er ikke det. Ion eller lignende er derimot godt nok.

 

Ellers så er jeg litt skuffet over at dette ble nok en Windows/Atom PC. Jeg hadde håpet at Nokia ville velge Android og ARM. Hvordan de har klart å få 12 timer batteritid med Atom/Windows (og bare 1250 gram) skjønner jeg ikke.

 

Skjermen er minimum 1280x720 siden den er HD-klar. Men det kan også være høyere oppløsning. F.eks 1366x768.

Lenke til kommentar
Nokia er dritt . Husker Nokia tven vi kjøpte engang på 90 tallet. Skulle være en veldig bra tv med 100Hz og full pakke . 1 år senere begynte sykdommene å vise seg. Samme med Nokia mobiler, tåler ikke normal bruk. Bare jallaelektronikk

 

Så fordi Nokia-tv'en dere kjøpte på 90'tallet antageligvis var en mandagsmodell, og mobilene tydeligvis ikke faller i smak hos deg, så er Nokia bare dritt? Fantastisk resonnement.... :thumbdown:

 

Tror neppe Nokia hadde vært der de er i dag hvis de ikke hadde gjort noe riktig i disse årene...

 

Jeg har sett Nokia-tv'er som ble kjøpt på 90-tallet som fungerer den dag i dag. Og de som stort sett klager på at telefoner ikke holder i dag, har ofte ikke passet på hvordan de bruker dem!

Problemet i dag er at mange kjøper mobiler til en verdi av flere tusen kroner, men bruker den som om ikke den er verdt mer enn de 299 kronene de kjøpte den for....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...